Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

  Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

 Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Empty
BerichtOnderwerp: Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014     Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Icon_minitimedo 2 okt 2014 - 13:10


Themazondag 'Indisch DNA in kunst en cultuur'

Presentatie

Datum:     23 november 2014
Locatie:     Kumpulan Bronbeek

De themazondag 'Indisch DNA in kunst en cultuur' is de eerste in een reeks van 4, waarin historici, wetenschappers, kunstenaars en schrijvers de historie, cultuur en literatuur van het voormalige Nederlands-Indië en het huidige Indonesië belichten.

Plaats en tijd
De themazondag vindt plaats in het reünie- en congrescentrum Kumpulan op het Landgoed Bronbeek, Velperweg 147 Arnhem. Ontvangst is vanaf 10.00 uur, zaal open 10.30 uur. Het programma duurt van 11.00 uur tot 15.00 uur, inclusief pauze met Indisch lunchbuffet. Honden zijn niet toegestaan.

Voorinschrijving
De toegangsprijs van het dagprogramma is € 27 inclusief koffie of thee met spekkoek, Indisch buffet en een consumptie. Voorinschrijving is vereist; er is geen kaartverkoop ter plaatse. Inschrijven is alleen mogelijk via het inschrijfformulier onderaan de pagina, of aanvragen via Loket.KTOMM.Bronbeek@mindef.nl. Annuleren leidt niet tot teruggave. Er zijn 250 plaatsen beschikbaar.

Organisatie
De organisatie is in handen van een samenwerkingsverband van de Stichting Indisch Erfgoed (www.indischerfgoed.nl), Museum Bronbeek (www.bronbeek.nl) en de Stichting Klein Bronbeek.


defensie.nl

download hier Inschrijfformulier themazondag 'Indisch DNA in kunst en cultuur'



* De vooraankondiging op de website Stichting Indisch Erfgoed
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

 Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014     Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Icon_minitimewo 29 okt 2014 - 9:29

 Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Fblr9f
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

 Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014     Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Icon_minitimezo 2 nov 2014 - 17:46


IndoFILMcafe maand november 2014:

9 november 2014, 19.30 uur



De reis van mijn leven
Nederland; 2014
Genre: documentaire
Lengte: 80 min.
Regie: Wouter Muller
Gesproken taal: Nederlands

"Zo'n 15 jaar geleden keerde ik voor het eerst terug naar mijn geboorteland.
Mijn moederland omarmde mij als een verloren zoon en bood mij een weldaad aan ongekende warmte. Daar voelde ik het land van mijn ouders, mijn familie en al die anderen. Daar voelde ik ook hoe het voor hen moet zijn geweest om dat land te moeten verliezen en verlaten in ruil voor een onbekend ander land.
Ik was toen te jong om het te begrijpen, maar terug in mijn geboorteland viel alles op zijn plek. Ik begreep in volle omvang hun oorlogsverleden, de trauma's, hun verdriet om verlies van alles wat hen dierbaar was. Ik begreep ook hun verzwegen verleden, niet omkijken maar vooruitkijken en aanpassen.
Terug in het vliegtuig wilde ik iets doen met al die gevoelens. Maar wat? 'Maak muziek', zei een stem in mij. Met trillende handen schreef ik 'waarom is Enschede zo mooi in Purakarta?'. De Indische singer-songwriter in mij was geboren".

Aldus Wouter Muller op zijn website n.a.v. de uitgave van zijn DVD.

Ons bestuurslid Ine Stoltenborgh (Buitenkampers) zegt er dit over:
"Het is een DVD met liedjes van Wouter Muller. Tussendoor een aantal gesprekjes, interviews.
Sommigen vertellen iets over hun relatie tot die liedjes, anderen vertellen iets over Wouter Muller.
Tussendoor ook beelden , mooie beelden, van dat mooie land. Maar...de liedjes van Wouter zijn niet zomaar liedjes. Hij zingt wat ik denk en voel en "ik" is niet alleen Ine.
Hij weet als geen ander "in beeld te brengen" wat die Indische periode betekent en betekend heeft.
Wat die oorlog teweeg heeft gebracht. En die gedwongen verhuizing naar dit koude kikkerland".






http://www.indofilmcafe.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

 Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014     Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Icon_minitimevr 7 nov 2014 - 13:13


Beelden Nederlands-Indische Spoorwegen anno 1937 bij OVM
07-11-2014 12:03
VAN DE REDACTIE

 Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   11_spo10


DOETINCHEM - Op dinsdag 18 november en maandag 24 november houdt het Openbaar Vervoer Museum in Doetinchem een filmavond. Op beide avonden staat voor de pauze de film: Tempo Doeloe, de Nederlands-Indische Spoorwegen, anno 1937 op het programma.

De trein- en trammaatschappijen komen in deze goed gerestaureerde film uitvoerig in beeld. De dynamiek van dit onderwerp voert langs vele plaatsen in het Indië van 1937. Unieke stadsbeelden worden afgewisseld met havengezichten en stations. De opnames van het dagelijkse leven zal menigeen in vervoering brengen.
Het technische bedrijf van locomotief- en wagonbouw wordt tevens in beeld gebracht. Dit document is voor iedere Indië- en treinliefhebber een waardevolle ervaring.
Men ziet beelden onder andere van de Stoomtrammaatschappijen van Oost-Java, Madura, en de trajecten Semarang -Joanna, Semarang-Cheribon, en Semarang-Demak.
Mooie beelden van de stations van Semarang, Soerabaja, Djoernatan, Demak, Koedoes, Rembang, Tegal, Cheribon en vele anderen. Trein en trammaatschappijen en het prachtige landschap en steden van weleer in Indonesië komen uitvoerig in beeld.

Na de pauze wordt een film van (stoom)treinen van eigen bodem vertoond.

De film start op beide avonden om 20.00 uur aan Stationsstraat 50, Doetinchem.
Inloop vanaf 19.30 uur.
Reserveren is gewenst, via tel. 0314-395106.
Toegangsprijs: 2,50 euro.



staddoetinchem.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

 Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014     Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Icon_minitimevr 7 nov 2014 - 21:36

Indische Salon op Bronbeek


'Een nieuw begin' is het thema van de Indische Salon die op vrijdag 28 november 2014 plaatsvindt op landgoed Bronbeek, Kumpulan, Velperweg 147 in Arnhem. M.m.v. singer-songwriter Wouter Muller en band, Linda Huijsmans (auteur 'Zo Nederlands als wat'), Marjolein van Asdonck (hoofdredacteur Moesson) en Christina Meijer (redacteur Kasuaris). Host is Marscha Holman.

Na hun vertrek uit Nederlands-Indië maakten vele Indische Nederlanders en Molukkers een nieuw begin in Nederland. Wat bracht dit nieuwe begin hen en vooral: waar heeft dat nieuwe begin van destijds toe geleid bij generaties van nu? Bekijk het programma op de website en meld u aan via het aanmeldformulier op de site.
Toegang is gratis (incl. Indische maaltijd) na aanmelding vooraf.

IHC
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

 Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014     Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Icon_minitimeza 15 nov 2014 - 12:32



Het is november, niet alleen maand van de snorren, maar ook van de documentaires. Want volgende week woensdag gaat het International Documentary Film Festival Amsterdam weer van start. Er zullen een kleine 300 documentaires te zien zijn.

o.a. is te zien:

The Look of Silence
Joshua Oppenheimer maakte in 2012 indruk met The Act of Killing, waarin Indonesische moordenaars een politieke slachting schaamteloos naspelen. The Look of Silence is het indringende vervolg. Oppenheimer volgt een opticien die – vaak tevergeefs – het geweten aanspreekt van lokale machthebbers die in 1965 de massamoord op communisten organiseerden en zijn halfbroer doodfolterden. Bij de door het leger opgestookte Indonesische pogroms stierven een half miljoen tot een miljoen al dan niet vermeende communisten.




nrc.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

 Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014     Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Icon_minitimeza 15 nov 2014 - 12:47


Lancering – International Lawyers for West Papua – NL

Graag nodigen wij u uit voor de eerste bijeenkomst van International Lawyers for West Papua Nederland in Den Haag op 19 november 2014.

Tijdens deze bijeenkomst zal ILWP grondlegger Jennifer Robinson (mensenrechtenadvocaat in Australië) het ontstaan toelichten, geeft Benny Wenda (vrijheidsstrijder en onlangs genomineerd voor de Nobelprijs van de Vrede) een inspirerende lezing en is er een paneldiscussie onder begeleiding van Griselda Molemans met onder andere panelleden als journalist Aad Kamsteeg, Albert Knigge (Lawyers4Lawyers), Vien Sawor (West Papua Courier) en Friederycke Haijer (NJCM).

Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, dus meld je aan via de website.


Datum
Woensdag 19-11-2014
12:30 - 15:30

Locatie
Internationaal Perscentrum Nieuwspoort
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

 Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014     Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Icon_minitimema 17 nov 2014 - 17:06



Voor de allerlaatste keer Pasar Malam Bagus in de Rijnhal (21, 22, 23 nov. a.s.)


ARNHEM - De Pasar Malam Bagus wordt voor de eerste keer in de maand november gehouden. Een bijzondere gelegenheid die de organisator in de schoot geworpen kreeg.

De Pasar Malam Bagus is altijd zo rond april in de Rijnhal in Arnhem en dat was ook het geval dit jaar en dat leek de laatste keer want de Rijnhal zou na dit jaar niet meer beschikbaar zijn voor evenementen. Maar de mogelijk bood zich aan om een extra Pasar Malam Bagus te organiseren door Flam Productions.

Fred Lammers, de directeur/eigenaar van Flam Productions heeft die kans met beide handen aangegrepen en de organisatie staat nu volop in de steigers.
“November is altijd een wat bijzondere maand. In feite de maand die voorafgaat aan de voor de meeste mensen zo geliefde decembermaand. Een familiemaand met Sinterklaas, kerst en vooral veel samen zijn met vrienden en familie. Een heerlijk kerstdiner, een gezellige uitje in kerstsfeer en misschien wel een feestelijk afsluiting van het jaar met een echt oudejaarsfeest”, zegt Lammers.

Flam Productions heeft het ‘wachten’ op de maand december verkort door het voor de 19e keer organiseren van een fraaie Pasar Malam annex Aziatische markt in de historisch voor hen zo belangrijke Rijnhal.

“We hebben daar heel wat succesvolle pasars mogen organiseren en wat was het vaak een enorm feest”, vertelt Fred Lammers. “En.., een Pasar met een nieuwtje deze november. Vele Thaise stands maken deel uit van de markt en we hebben ook een aantal succesvolle Thaise artiesten mogen contracteren. Natuurlijk zijn er ook vele andere kraamhouders uit diverse Aziatische landen en met name uit Indonesië en natuurlijk van het Goden-eiland Bali.”


21, 22 en 23 november

De Pasar Malam Bagus op 21, 22 en 23 november is daarom een uitgelezen mogelijkheid de inkopen te doen voor Sinterklaas en kerst. Laat u inspireren door langs de kramen te gaan en een origineel cadeau uit te zoeken voor uw geliefde, één of meerder van uw vrienden of familieleden. En zo combineert u een aantal zaken.. Lekker in november nog een ‘ warme’ Pasar, lekker shoppen en genieten van het kwalitatief en qua amusementswaarde hoogstaande podiumprogramma gepresenteerd door Sylvia Elders. Wat te denken van Massada en Human Nature op vrijdag maar ook Edu Schalk, Justine Pelmelay, Ben Heart, Station Inn, Sandra Mooy, Roy Tuhumury, Bunga Melati, enzovoort.

Een ‘nieuwe’ Pasar van Flam Productions met een oud en vertrouwd gevoel. Want is het niet zo dat de Pasar Malam Bagus een Pasar is waar je geweest moet zijn?


Dé Weekkrant / Arnhemse Koerier
17 nov 2014
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





 Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014     Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014   Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2014
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
»  Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. mei 2014
» Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2016
» Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. november 2013
» Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. december 2014
»  Kumpulans, voordrachten, tentoonstellingen, etc. juni 2014

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Uit-Agenda-
Ga naar: