Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Aurora: Vreemdsoortige wezens

Ga naar beneden 
AuteurBericht
cybercop0

cybercop0


Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 26-01-09
Woonplaats : arnhem

Aurora: Vreemdsoortige wezens Empty
BerichtOnderwerp: Aurora: Vreemdsoortige wezens   Aurora: Vreemdsoortige wezens Icon_minitimedo 4 jun 2009 - 14:25

Of die vrouw die varaan echt heeft gebaard, weet ik niet. Ik wou iets zien wat het nieuws heeft gehaald. Ik was bang en toch willen zien. Zo was er in het Fort Rotterdam, Makassar, een mannetje die 600 jaar oud was. Dat zeiden ze tenminste. Dus ook even zien.

Een donker mannetje, in een gedoken. Vreemd, maar alles nog compleet: zijn haar, tanden en had nog vel over zijn beenderen. Men zei dat hij een soort orang pienter was geweest en daardoor geen gewone dood had. Dat is ook als er mensen zijn die met een "susuk" in hun lichaam. Een "susuk" is een naald, meestal van goud, dat door de dukun met prevelende woorden in jou lichaam wordt geduwd. In het algemeen door vrouwen tussen de wenkbrauwen om mooi er uit te zien. Maar als je stervende ben moet die dukun al die naalden uit je lichaam halen. Zo niet, dan gaat de familie het er uit slaan met daun kelor. De blaadjes zijn net zo klein als dat van de asem boom (tamarinde boom). Deze mensen mogen ook geen sayur eten gemaakt met daun kelor. Als het niet uit je lichaam gehaald wordt, kun je "niet normaal doodgaan", d.w.z. de aarde wil het lichaam niet ontvangen. Het kan niet "tot stof" worden, zoals gewoonlijk. De familie zal wel vele waarschuwingen krijgen in hun dromen.
Hoe zo'n naald er in werd geduwd heb ik zelf gezien. Er zijn genoeg voetballers en motorracers met die "susuk" in hun knieën.

Jaren geleden zou een Nederlandse bokser het tegen Mohamad Ali opnemen. Toen hadden zijn kennissen een orang pienter laten komen in Hotel Indonesia, Jakarta. Het is niet duidelijk wat die man met de vuisten/handen van de bokser deed. In ieder geval kon Moh. Ali deze Nederlandse bokser niet KO krijgen. Moh. Ali had wel gewonnen op punten. Nou, die Ali werd uitgejouwd door het hele publiek in Jakarta. Daarna werd deze Nederlandse bokser weer door de orang pienter behandeld in Hotel Indonesia.
Ach ja, anders beleef je niets.

Selamat tidur (welterusten) allemaal. Sampai besok (tot morgen).

Uit: memoires van Aurora
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aurora: Vreemdsoortige wezens
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aurora: Belanja
» Aurora: Eilandentour (2)
» Aurora: Soeharto
» Aurora: Een cicak- broche
» Aurora: Tijdverschillen en eilandentour (1)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Verhalen-
Ga naar: