Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Mevrouw A.P. Hoogendijk-Ten Boom 100 jaar

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Mevrouw A.P. Hoogendijk-Ten Boom 100 jaar Empty
BerichtOnderwerp: Mevrouw A.P. Hoogendijk-Ten Boom 100 jaar   Mevrouw A.P. Hoogendijk-Ten Boom 100 jaar Icon_minitimeza 22 nov 2014 - 11:08


Drie jaar geleden reed ze nog auto!

De Nieuwsbode Zeist - 21 nov 2014

ZEIST - Donderdagmiddag vierde A.P. Hoogendijk-Ten Boom in De Mirtehof haar honderdste verjaardag. Hoogendijk- ten Boom werd in november 1914 geboren in Medan, op Sumatra.


Mevrouw A.P. Hoogendijk-Ten Boom 100 jaar 11_10010
Burgemeester Janssen in gesprek met de 100-jarige mevrouw Hoogendijk.

Ze solliciteerde als hoofdzuster op Sumatra en het was Hoogendijk die haar aannam, ‘‘op het kiekje’’. Hij is later haar man geworden en het echtpaar verhuisde naar Nederland. Hogendijk had al een zoon uit een eerder huwelijk. Zijn nieuwe echtgenote heeft geen kinderen gekregen.

Ook Hoogendijk bereikte een hoge leeftijd. Toen hij 100 werd maakte het echtpaar nog een reis naar Indonesië. Hij overleed in 2002, toen hij 102 jaar oud was.

Zijn weduwe bleef heel lang in goede conditie. Ze bleef auto rijden tot haar 97-ste jaar. Toen vond haar oudste neef, Ron Voogd, het te gek worden. ‘‘Ik heb haar auto verkocht. Ze sputterde wat tegen, maar ik vond het niet meer verantwoord.’’

Voogd is degene die haar sinds het overlijden van haar man helpt met allerlei dingen, Hij doet bijvoorbeeld haar administratie. Hij typeert zijn tante als ondernemend, behulpzaam en vriendelijk. ‘‘Ze was altijd al mijn lievelingstante’’, vertelt Ron. Ik weet nog dat ik als kind van zes zo’n mooi verjaardagscadeau van haar kreeg!’’

Tot voor kort woonde mevrouw Hoogendijk ook nog gewoon in een aanleunwoning op De Bladerkroon. Pas een maand geleden was het toch nodig dat ze verhuisde naar De Mirtehof. Daar moet ze nog een beetje wennen. Burgemeester Jansen kwam naar De Mirtehof om de jarige te feliciteren.

De Weekkrant
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Mevrouw A.P. Hoogendijk-Ten Boom 100 jaar
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesiërs al 5 dagen in boom voor tijgers
» mevrouw An Brasz-Later uit Utrecht viert 105de verjaardag
» Honderdjarige mevrouw Carolien Smit-Jüch geniet van muziek
» CdK Tichelaar en mevrouw Soumokil onderhouden contacten
» Mevrouw A. van de Berg-Savenye (100) reisde de hele wereld over

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: