Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Indonesië bevriest vergunning AirAsia

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Empty
BerichtOnderwerp: Indonesië bevriest vergunning AirAsia    Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Icon_minitimeza 3 jan 2015 - 14:24

Indonesië bevriest vergunning AirAsia


door ANP | 3 jan 2015

JAKARTA (ANP) - Luchtvaartmaatschappij AirAsia mag tijdelijk niet meer vliegen tussen Surabaya en Singapore. Dat maakte het Indonesische ministerie van transport vrijdagavond laat bekend.

Het besluit volgt op een vliegtuigcrash met een toestel van de maatschappij. Het vliegtuig stortte zondag neer in de Javazee toen het onderweg was naar Singapore. De vliegtuigmaatschappij zou echter geen toestemming hebben gehad om op zondagen te vliegen op het traject.

De vergunning van AirAsia voorzag naar verluidt alleen in vluchten op vier andere dagen van de week. Volgens de autoriteiten is de vliegvergunning voor het traject nu tijdelijk bevroren terwijl onderzoek wordt gedaan.

Elsevier
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ol' Kesas

ol' Kesas


Aantal berichten : 1355
Registratiedatum : 05-12-13
Woonplaats : Bungaville-Down Under

Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesië bevriest vergunning AirAsia    Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Icon_minitimezo 4 jan 2015 - 6:14





scratch Ja ik ook, want er is iets vreemd hier, waarom komen ze hier op met dat de flight geen vergunning had, na zo veel dagen?, is dit het begin van vinger-wijzen aka ik heb 't niet gedaan, de fout moet maar bij jouw liggen etc-etc, Surabaya Airport is een Internationale Luchthaven en wat begrip ik daar van heb zegt mij niets gaat landen of op stijgen zonder permissie van de controlle toren. Flight-plans-weer berichten en allerhande papieren moeten in gevuld en gelodged worden voor dat het toestel word vrij gegeven, en dat houd die zo genaamde vlieg vergunning ook in! Maar dan wat weet ik er van h`e, een zeer trieste gebeurtenis.

siK.



*
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesië bevriest vergunning AirAsia    Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Icon_minitimezo 4 jan 2015 - 18:33

..... landen of op stijgen zonder permissie van de controlle toren. ....


Pak, mijn plane moet vandaag vliegen, want er zijn 162 stoelen bezet. Pak, maar ik mag eigenlijk niet.
Pak, weet u wat het begrip "sogok" inhoudt?

Terima kasih Pak.

Sama sama Pak.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
ol' Kesas

ol' Kesas


Aantal berichten : 1355
Registratiedatum : 05-12-13
Woonplaats : Bungaville-Down Under

Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesië bevriest vergunning AirAsia    Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Icon_minitimezo 4 jan 2015 - 23:29





"Pak, weet u wat het begrip "sogok" inhoudt?"

Yup mas Henri, handig "spul" als je er genoeg van hebt! Maar met te veel mensen in de weet zal de stroop wel wat te dun worden uit gesmeerd om de moeite waard te zijn om groot risico te nemen, volgens mij dat is. Flight-deck crew,Captain-first officer and flight engineer moeten er in betrokken zijn, flight-plan registratie kantoor ook (papieren moeten kloppen en dat laat een zogenaamde paper-trail achter. Hoger-op zou Air Asia bestuur, de verschillende regerings afdelingen in Indonesia en 't bestuur van Surabaya airport handjes houden, maar zo als ik al eerder heb gezegd -wat weet ik er van-, al dat ik hier van nog wil zeggen is dat iemand van hoger op de flight crew instructie heeft gegeven dat alle papieren in orde zijn om te vliegen op Zondag anders zouden de piloten nooit hun nek hebben uit gestoken voor baksheesh, zij verdienen genoeg plus de extra tax-free spulletjes die ze hier en daar op pikken!
Maar wat ik werkelijk denk? dat de "Powers that Be" de schuld in de schoenen van de piloten gaan schuiven en ze te drogen gaan uit hangen (no pun intended)


See you in the bayou!

siK.



*
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesië bevriest vergunning AirAsia    Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Icon_minitimema 5 jan 2015 - 6:21

Om K, ik weet proefondervindelijk uit de praktijk van mijn reizen het volgende:
( Ik reisde heel veel voor mijn werk desijds: 8x bolak balik Malaysia/Indon/Malaysia - Belanda per jaar was minimum.)

1) Dat "spul" insluiten in paspoort bij incheck tickets. Gekochte ticket was Y-class en toch C-class zitten. Rara, kok ken dese?

2) Flight Kota Kina Balu naar Kuala Lumpur. Ik kwam van Taiwan en moest op KKB overstappen. Taiwan plane was te laat geland en de flight naar KL stond al klaar voor vertrek. Spul uit de dompet gehaald en gezwaaid ermee naar de ground steward, die meteen de microfoon pakte en de start op hold zette en ik werd met een karretje naar de plane gereden. Kwam aan bij plane en de flight stewardess zei dat plane vol was, maar er was nog een stewardess stoel vrij.(model dingklik naast de pantry) en uiteraard was een dankbare glimlach van de stewardess mijn deel, nadat sinterklaas in de zak van zwarte piet had gegraaid.

3) Flight PIA van Karachi naar JKT via KL..... Op airport zag ik de rij staan die in de plane mee moesten. Ampun setengah mati, dacht ik. Moet ik daar tussen in? Keranjangs en alles wat OLH verboden had moest de plane in. Dus dompet kwam tevoorschijn en ik kreeg een plaats bij de elite. Wat heet elite? Het was een hoekje van de plane met dezelfde soort seats, maar dan enkel een gordijn als afscherming, maar daar waren tenminste geen losse keranjangs en dozen.  

4) Laatste ervaring dec 2010 (in aanwezigheid van circa 100 mede passagiers) - Routing Juanda Surabaya/Bali. Een maatschappij met rode uniformen en paar jaar geleden was er eentje die voor de kust van één der grote eilanden van Indonesia kecemplung in de zee - ik noem geen namen, maar het logo lijkt veel op de Leeuw van Oranje.


  • De leuningen van diverse stoelen ontbraken. Dus de armen zweefden ergens in het luchtledige.


  • Diverse gordels konden niet strak getrokken worden, omdat het mechanisme stuk was, dus de gordels hadden geen functie.


  • Diverse zuurstofmaskers ontbraken.


  • Vlak voor de start, kwam een monteur in zijn karretje aangesjeesd voorzien van een grote rol grijze ducktape en een scheur in de rechtervleugel bovenop bij de motorophanging werd hiermee dichtgetaped. De scheur was circa 30 cm lang. In de desa bij een bengkel ziet men vaak het bordje staan:  "tambal ban Pak". (Ergens in archief moet ik nog foto's hebben van deze tambal ban gebeurtenis.)


  • Klachten bij de leuke stewardess werden met een nog leukere glimlach weggesmiled.


  • Bij landing ben ik gauw naar de wc gegaan, ganti celana.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesië bevriest vergunning AirAsia    Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Icon_minitimema 5 jan 2015 - 9:48

Over sogok-menyogok praktijken, T.S.T(tahu sama tahu) , kong ka li kong is een moeilijk uit te roeien praktijken ondanks dat de KPK al ongeveer 10 jaar haar best doet.

Over de Air Asia vliegtuig het is bekend(geworden) dat ze alleen 4 dagen vergunning hebben van Jakarta , behalve zondag.
Waarschijnlijk kunnen ze weg omdat er een "dispensasi"werd verleend door hoger geplaatste mensen, die zijn al op het matje geroepen.
Wel heeft Air Asia pas om 07.00 in de ochtend de weerberichten opgehaald terwijl de vliegtuig al een tijdje verdwenen was .
Formeel moet de captain/crew het voor de vertrek krijgen (procedure).
Werd wel gezegd dat men het van de internet kan plukken.

De mensen/passagiers die niet komen opdagen omdat het vertrek eerder werd gevoerd ( ze kregen de SMS bericht te laat etc) hebben echt geluk.

De vraag is of de piloot wel weet over de aanwezigheid van de gevaarlijke wolkendek (die tot 40.000 strekte ), hij vloog toen op 32.000 feet.
En heeft toestemming gevraagd om de wolkendek te ontwijken(naar links) plus hoger vliegen naar 38.000 feet.
Er zijn verschillende meningen gegeven door deskundigen , hoe steil een vliegtuig kan vliegen ( de communicatie duurde 2 minuten), en hoe gevaarlijk de wolkendek is.
Contact tussen ATC Jakarta (airtowercontrole) en piloot was verbroken ,omdat ATC eerst met Singapura moet overleggen en het vliegtuig kan ook niet zo snel omhoogvliegen, er waren andere toestellen tussen de de oude positie van de Air Asia en de gevraagde hoogte.

De vraag is nu of de extra "vergunning"volgens de procedure liep, en of de hoofdbetrokkenen ( luchtvaart /perhubungan, vliegveld Juanda) iet deden die niet mag.
Terug naar boven Ga naar beneden
ol' Kesas

ol' Kesas


Aantal berichten : 1355
Registratiedatum : 05-12-13
Woonplaats : Bungaville-Down Under

Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesië bevriest vergunning AirAsia    Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Icon_minitimedi 6 jan 2015 - 0:36





Het ziet er uit als of deze muis een lange staart gaat krijgen, kijk maar op Actueel aangaande die zo genaamde vergunning!



siK.



*
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesië bevriest vergunning AirAsia    Indonesië bevriest vergunning AirAsia  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Indonesië bevriest vergunning AirAsia
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesië bedankt voor hulp bij AirAsia
» Weer incident met AirAsia
» AirAsia wil 500 toestellen over 10 jaar
» Staartstuk toestel AirAsia gevonden
» Surabaya government praised in AirAsia incident

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: