Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Kompels omgekomen door instorten mijn

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Kompels omgekomen door instorten mijn Empty
BerichtOnderwerp: Kompels omgekomen door instorten mijn   Kompels omgekomen door instorten mijn Icon_minitimedi 16 jun 2009 - 15:01

Kompels omgekomen door instorten mijn Indonesië
dinsdag 16 juni 2009 | 09:51


JAKARTA (ANP) - Zeven kompels zijn dinsdag om het leven gekomen door het instorten van een mijn op het Indonesische eiland Sumatra. In de mijn zitten nog 24 mensen vast.

Dat heeft de Indonesische politie laten weten. Hulpverleners zoeken naar overlevenden. De mijn in het district Sawah Lunto stortte in na een explosie.

De mijn is eigendom van inwoners van het gebied.


Brabants Dagblad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Kompels omgekomen door instorten mijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kompels omgekomen door instorten mijn   Kompels omgekomen door instorten mijn Icon_minitimevr 19 jun 2009 - 20:41

woensdag 17 juni 2009
32 doden bij explosie in kolenmijn

Door HILDE JANSSEN

SAWAHLUNTO - Zeker 32 mijnwerkers zijn omgekomen bij een explosie in een Indonesische kolenmijn in Sawahlunto in West Sumatra. Het dodental kan nog oplopen aldus reddingswerkers.

Kompels omgekomen door instorten mijn 3641513599_e4b9604575_o FOTO AFP
De explosie is waarschijnlijk veroorzaakt door vrijgekomen methaangas. Door de immense klap raakten tientallen mijnwerkers raakten dinsdagochtend ondergronds bekneld in de ingestorte mijnschachten. Waarschijnlijk hebben slechts negen van de vijftig mijnwerkers de explosie overleefd.

Reddingswerkers kampten met gebrek aan zuurstof, gasvorming en aardverschuivingen. Na een moeizame start wisten ze woensdag het merendeel van de mijnwerkers te bereiken. Velen werden dood aangetroffen, terwijl de overlevenden veelal zwaar gewond waren.

Het aantal geborgen doden was woensdagavond opgelopen tot 32 personen, aldus de woordvoeder van het crisisteam van het ministerie van Volksgezondheid. Gevreesd wordt dat de nog opgesloten mijnwerkers inmiddels zijn gestorven wegens gebrek aan zuurstof.

De explosie sloeg een diepe krater waardoor een deel van de mijnschacht is weggevaagd. Ooggetuigen zagen 50 meter hoge vlammen uitslaan. De mijnwerkers zaten honderd meter ondergronds zonder goede ventilatie of veiligheidsuitrusting.

Indonesië is wereldwijd de een na grootste exporteur van kolen na Australië. De mijnbouw sector biedt werk voor miljoenen mensen, die vaak genoegen moeten nemen met minimale bescherming en veiligheidsmaatregelen.


AD
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Kompels omgekomen door instorten mijn
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Zeker zeven doden door instorten kunstcentrum op Java
» Nederlander omgekomen op Bali
» Nederlandse vakantieganger in Bali omgekomen
» Negen doden na instorten brug toeristeneiland Bali
» Meerdere gewonden na instorten vloer beurs Jakarta

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: