Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Empty
BerichtOnderwerp: Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië    Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Icon_minitimedi 28 apr 2015 - 17:49


Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië


Gepubliceerd: 28 april 2015 19:38

Laatste update: 28 april 2015 19:43


Indonesië heeft dinsdag acht veroordeelden geëxecuteerd. Een Filipijnse werd gespaard.


Dat meldt de Jakarta Post.

Familieleden namen dinsdagmiddag afscheid van de negen ter dood veroordeelden.

Allen waren veroordeeld voor drugsdelicten.

Door: NU.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië    Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Icon_minitimedi 28 apr 2015 - 17:55


Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië


Gepubliceerd: 28 april 2015 19:38

Laatste update: 28 april 2015 19:48


Indonesië heeft dinsdag acht veroordeelden geëxecuteerd. Een Filipijnse werd gespaard.


Dat meldt de Jakarta Post.

Een Filipijnse werd gespaard nadat een man zich had gemeld met de verklaring dat hij Mary Jane Fiesta Veloso had gerecruteerd om drugs te smokkelen.

Familieleden namen dinsdagmiddag afscheid van de negen ter dood veroordeelden.

Allen waren veroordeeld voor drugsdelicten.

Door: NU.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië    Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Icon_minitimedi 28 apr 2015 - 18:24

E100 Suarasurabaya:

E100: Regu Tembak Akhirnya Eksekusi Delapan dari Sembilan Terpidana Mati

Delapan dari sembilan terpidana mati akhirnya dieksekusi mati di lapangan tembak Lumus Buntu, Nusakambangan, Rabu (29/4/2015) tepat pukul 00.25 WIB. Dari sembilan terpidana mati, Mary Jane Veloso yang merupakan terpidana asal Filipina ternyata tak ikut dibawa ke lapangan tembak Limus Buntu untuk dieksekusi.

Menurut beberapa sumber Mary Jane batal dieksekusi karena bosnya ditangkap, serta adanya upaya diplomasi dari pemerintah Filipna, sehingga dugaan jika Mary Jane hanyalah korban menjadikan alasan untuk menunda eksekusi bagi Mary Jane.

Sedangkan delapan terpidana yang sudah dieksekusi yakni empat warga Nigeria, Jamiu Owolabi Abashin yang lebih dikenal sebagai Raheem Agbage Salami, Okwudili Oyatanze, Martin Anderson, dan Silvester Obiekwe Nwolise.

Ada pula Rodrigo Gularte dari Brasil, dan Zainal Abidin dari Indonesia. Selanjutnya, duo Bali Nine Andrew Chan dan Myuran Sukumaran. (fik)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië    Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Icon_minitimewo 29 apr 2015 - 7:19

Ik las afgelopen week nog een eigenaardig artikel waarin de resultaten van een poll stonden; 85 procent van de ondervraagden was het eens met het ter dood veroordelen van drugssmokkelaars, met als reden dat drugs schadelijk zijn voor de maatschappij; uit dezelfde poll bleek dat 50 procent van de ondervraagden ook een doodstraf gepast achten voor corruptie, maar slechts zo 'n 15 à 20 procent eisten de doodstraf voor het plegen van moord, en minder dan 5 procent voor 'terrorisme'.

Nu neem ik zulke polls met een flinke korrel zout, vooral met inachtneming van het niet-representatief zijn van de ondervraagde groep mensen, en mogelijke politiek gekleurde drijfveren van de kranten in kwestie, maar het blijft een vreemd verhaal. Jokowi's regering zal veel uit te leggen hebben als ze niet tegelijkertijd met het aanscherpen van hun anti-drugshandelbeleid ook de IS-traingskampen en andere radicale nesten gaan aanpakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië    Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Icon_minitimewo 29 apr 2015 - 15:26

o
29 april 2015 09:21

Ter dood veroordeelden zingend doodgeschoten door vuurpeloton

De acht mensen die gisteren ter dood zijn gebracht in Indonesië, zouden samen hebben gezongen voor ze werden geëxecuteerd. Het achttal werd ter dood veroordeeld voor drugssmokkel.

Volgens een verslaggeefster van de Sydney Morning Herald zou de groep samen het lied 'Amazing Grace' hebben gezongen op het moment dat ze werden doodgeschoten. Opvallend is ook dat alle acht geëxecuteerden weigerden om een blinddoek te dragen.

Een Indonesische pastoor, die aanwezig was bij de executie, was naar eigen zeggen diep onder de indruk. "Het was adembenemend, nog nooit heb ik iemand zo blij gezien dat hij naar zijn god mocht."

Het gezang stopte volgens getuigen pas toen de beulen het vonnis tot uitvoer brachten. De Indonesische autoriteiten zeggen dat de acht gevangenen direct zijn gestorven door een schot in het hart. Een Filipijnse kreeg op het laatste moment uitstel van executie.



RTL Nieuws
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië    Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Icon_minitimewo 29 apr 2015 - 15:34

Britse oma berust in executie: Hopelijk is het snel voorbij


Graziella Gioia
29-4-15 - 11:27

Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   2hheq0k
Lindsay Sandifort is ter dood veroordeeld in Indonesië
© anp.


De 58-jarige Lindsay Sandifort uit de Britse plaats Cheltenham zit vast in Indonesië voor drugssmokkel. Ze vreest dat zij de volgende is die geëxecuteerd wordt, maar heeft zich neergelegd bij haar lot.

De grootmoeder was bevriend met Australiërs Andrew Chan (31) en Myuran Sukumaran (33) die gisteren zijn geëxecuteerd. Volgens de vrouw waren dat goede mannen. ,,Ik kende de mannen niet toen ze tien jaar geleden de misdaad begingen. Het enige wat ik kan zeggen is dat toen ik ze kende Andrew en Myuran goede mannen waren en goede invloed hadden op veel mensen. Ook op mij'', vertelt de gevangene aan de Daily Mail.

,,Als ze hier al iemand doden die zo goed doet als Andrew, welke hoop heb ik dan nog? Ik wil dat het voorbij is. Ik wil het opgeven.''

Lindsay zit al sinds 2012 vast in de Indonesische gevangenis voor het smokkelen van ruim 5 kilo cocaïne. Ze heeft altijd volgehouden dat ze dit deed om haar kinderen te beschermen. Andrew en Myuran zitten vast sinds 2005, ook voor het smokkelen van drugs, en hielpen de vrouw met haar moeilijke tijd in de gevangenis en het accepteren van haar lot. Het is nog niet bekend wanneer Lindsay zal worden geëxecuteerd.

Executie
Voordat Andrew naar het executie-eiland werd overgebracht, vertelde hij Lindsay dat hij zich had overgegeven aan zijn toekomst. ,,Ik ben niet bang om dood te gaan, maar ik ben bang voor het doodgaan. Ik ben bang voor de schoten en bang dat het geen snelle dood zal zijn'', vertelde hij volgens Lindsay.

Vannacht is hij geëxecuteerd, samen met zijn landgenoot Myuran. De families brachten naar aanleiding van zijn dood een officieel statement naar buiten: ,,Vandaag verloren we Myuran en Andrew. Onze zonen, onze broeders. In de tien jaar dat ze vastzaten, hebben ze er alles aan gedaan om goed te doen. Ze vroegen om genade, maar die kregen ze niet. Ze waren dankbaar voor alle steun. Ook wij zijn voor altijd dankbaar.''

Naast de twee Australiërs zijn ook de Indonesische Zainal Abidin, de Braziliaanse Rodrigo Gularte, de Nigeriaanse Sylvestesr Obiekwe Nwolise, Raheem Agbaje Salami en Okwudili Oyatanze en de Geniaanse Martin Anderson geëxecuteerd.

Volgens de lokale autoriteiten zijn de executies zonder problemen verlopen.

Amazing Grace
Volgens een verslaggever van de Sydney Morning Herald zouden de acht veroordeelden voor hun executie 'Amazing Grace' hebben gezongen. Het gezang stopte pas toen de beulen hen executeerden.

De acht mensen hebben geen blinddoek gedragen tijdens de executie.

AD
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Gesponsorde inhoud





Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Empty
BerichtOnderwerp: Re: Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië    Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië   Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Acht veroordeelden geëxecuteerd in Indonesië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nederlandse drugscrimineel wordt geëxecuteerd in Indonesië
» Ex-gevangenen Indonesië pleiten voor Australische ter dood veroordeelden
» Acht doden bij helikopterongeval in Indonesië
» Acht nonnen in Indonesië verongelukt
» Bootongeluk Indonesië eist acht levens

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: