Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Geen Australische excuses voor arrestatie 'Bali 9'

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Geen Australische excuses voor arrestatie 'Bali 9' Empty
BerichtOnderwerp: Geen Australische excuses voor arrestatie 'Bali 9'   Geen Australische excuses voor arrestatie 'Bali 9' Icon_minitimema 4 mei 2015 - 8:44

Geen Australische excuses voor arrestatie 'Bali 9' 2iu6nlu
De Australische politiechef Andrew Colvin spreekt de media toe tijdens een persconferentie in Canberra. © ANP


Geen Australische excuses voor arrestatie 'Bali 9'

Het was nooit de bedoeling dat twee Australische mannen in Indonesië zouden worden geëxecuteerd, maar de Australische politie maakt geen excuses voor de rol die zij speelde bij de arrestatie van de drugssmokkelaars. Dat zei politiechef Andrew Colvin vandaag op een persconferentie, meldden Australische media.

Bewerkt door: Redactie 4 mei 2015, 10:06 Bron: ANP


In 2005 speelde de Australische politie informatie over het drugsnetwerk, de Bali Nine (Negen van Bali) genoemd, door aan de Indonesische collega's. Dat leidde tot de arrestatie van onder anderen twee Australische mannen die vorige week door een vuurpeloton werden doodgeschoten. Dat zorgde voor kritiek op de politie, die vandaag werd gepareerd.

Volgens Colvin had de Australische politie niet genoeg informatie om de mannen aan te houden, voordat ze naar Indonesië vertrokken. Daarom was het 'operationeel gepast' om samen te werken met de Indonesische autoriteiten.

Colvin sprak samen met collega Mile Phelan, die de informatie destijds verstrekte aan de Indonesiërs. 'Ik heb er de afgelopen tien jaar over gedubd en nog steeds vind ik het een moeilijke beslissing. Ja, ik wist dat het overhandigen van de informatie ertoe zou kunnen leiden dat zij de doodstraf zouden krijgen, als ze werden gepakt met drugs op zak', aldus Phelan. 'Ik wist het, en toch deed ik het zo.'

Belangen afwegen
De politiechefs wezen erop dat het een kwestie was van belangen afwegen. Ze wilden de bevolking beschermen tegen de drugs die het land in kwamen, maar tegelijk wilden ze niet dat de smokkelaars zouden worden geëxecuteerd. Uiteindelijk staat de politie achter de destijds gemaakte beslissing.

Volkskrant
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Geen Australische excuses voor arrestatie 'Bali 9' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geen Australische excuses voor arrestatie 'Bali 9'   Geen Australische excuses voor arrestatie 'Bali 9' Icon_minitimema 4 mei 2015 - 19:46

Als ik met mijn linkerhand jouw pantat schoonveeg, was jij met jouw rechterhand de mijne schoon.....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
Geen Australische excuses voor arrestatie 'Bali 9'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesië hoeft helemaal geen excuses te maken voor Bersiap
» Bali: geen reden voor paniek hondsdolheid
» Interview – Geen schaamte voor geestelijk gehandicapten op Bali
» Meisje (10) krijgt geen vrij van school voor huwelijk ouders op Bali
» Ex-gevangenen Indonesië pleiten voor Australische ter dood veroordeelden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: