Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tempemelk wordt Nederlandse inzending voor Ecotrophelia

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Tempemelk wordt Nederlandse inzending voor Ecotrophelia Empty
BerichtOnderwerp: Tempemelk wordt Nederlandse inzending voor Ecotrophelia   Tempemelk wordt Nederlandse inzending voor Ecotrophelia Icon_minitimevr 5 jun 2015 - 11:17


Tempemelk wordt Nederlandse inzending voor Ecotrophelia

Wageningen, 5 juni 2015 11:36 | Dionne Irving


Het team van Wageningen Universiteit zal Nederland vertegenwoordigen bij de Europese studentenwedstrijd Ecotrophelia. De studenten uit Indonesië en Duitsland ontwikkelden een melkdrank op basis van tempé, gefermenteerde soja.

Ecotrophelia is een Europese wedstrijd waarbij studenten levensmiddelentechnologie een duurzaam product moeten ontwikkelen en moeten presenteren aan een jury.

Granencakeje
Tijdens de Agrifoodtop presenteerden drie teams de producten. Het team van HAN Nijmegen ontwikkelde een granencakeje op basis van teffmeel en zoete aardappel voor de categorie gezonde tussendoortjes.

Vebab
Het team van Van Hall Larenstein richtte zich op vegetariërs en veganisten met Vebab, een vegetarische kebab gemaakt van seitan (tarwegluten).

Winnaar
De winnaars toonden hun productconcept: Temphtation, een melk gebaseerd op tempe, gefermenteerde soja. Het team wilde het product als eerst in Honkong testen, omdat daar een grote grope jongeren is die aan hun gezondheid denken en di veel sojamelk drinken.

World Expo Milaan
De studenten ontvingen de prijs uit handen van minister Kamp van Economische Zaken. Ze zullen Nederland op 4 en 5 oktober vertegenwoordigen in de Europese competitie die tijdens de World Expo in Milaan zal zijn.

vmt.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Tempemelk wordt Nederlandse inzending voor Ecotrophelia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tempemelk wordt Nederlandse inzending voor Ecotrophelia   Tempemelk wordt Nederlandse inzending voor Ecotrophelia Icon_minitimevr 5 jun 2015 - 13:14

Ik moet even alles op een rijtje zetten:

Van Ongefermenteerde soyabonen maakt men o.a. tahoe/taufu.
Van Gefermenteerde soyabonen maakt men o.a. tempe.

ALPRO = sojamelk gemaakt van ONGEFERMENTEERDE soya bonen. Is al jaren in de schappen.
Nieuw product Wageningen = sojamelk van GEFERMENTEERDE soya bonen.

Ik eet al jaren gebakken tahu met lombok letek en ik ga aan de rees ervan
Ik eet al jaren gebakken tempe met lombok letek en ik ga aan de rees ervan.

Alpro drink ik nooit, want dan heb ik de neiging om er sambel bij te doen. Zonde sambel.

Moet ik nu dat nieuwe product uit proberen of niet? Bingung ikke.


Uit http://jenaidavanwijk.com/10-redenen-waarom-soja-ongezond-is/


Is soya ongezond?

Soja ongezond? Waarom eten ze het dan wel in Azië?

Dat is de eerste vraag die mensen stellen, als ze horen dat soja uit hun dieet geschrapt zou moeten worden. Die vraag is heel simpel te beantwoorden. Wanneer een Aziaat hoort wat wij in het Westen doen met soja, zal hij heel hard lachen of je verbaasd aankijken. Sojamelk, sojameel, sojayoghurt, sojaburgers, sojakaas, soja-ijs, sojavla,sojaolie, tofu (niet-Westers) etc. Doorgaans allemaal producten gemaakt van rauwe sojabonen. En dit zijn alleen de toepassingen in voeding. Er worden zoveel meer dingen gedaan met soja.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
Tempemelk wordt Nederlandse inzending voor Ecotrophelia
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nederlandse burgemeesters voetballen in Jakarta voor de Leprastichting
» 'Het wordt tijd voor erkenning'
» Middelburgse motorrit wordt eerste 'testcase' voor Satudarah
» Het wordt tijd dat de slavernij in Azië wordt afgeschaft!
» 4.881.155 twittervolgers voor de Nederlandse voetballer Irfan Bachdim

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: