Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Indonesische zusjes zoeken broer in Nederland

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indonesische zusjes zoeken broer in Nederland Empty
BerichtOnderwerp: Indonesische zusjes zoeken broer in Nederland   Indonesische zusjes zoeken broer in Nederland Icon_minitimevr 7 aug 2015 - 15:36

Indonesische zusjes zoeken broer in Nederland


Door: Victor Schildkamp
7-8-15 - 12:21

Indonesische zusjes zoeken broer in Nederland 2mnltfl
En ene Heru Metz van Ameland wil wel dna-test doen
Emelie en Lin en hun oproep of Facebook. © Facebook.

De wonderlijke zoektocht van de Indonesische tweelingzusjes Lin Backlund en Emelie Falk breidt zich uit naar Nederland. De zusjes werden 32 jaar geleden gescheiden en geadopteerd, maar vonden elkaar 3,5 jaar geleden terug in Zweden, slechts 50 kilometer van elkaar. En nu zoeken ze hun broer Heru, die ooit waarschijnlijk in Nederland belandde.
Het verhaal van Lin en Emelie is op zich al bijzonder. Als baby's werden ze geadopteerd in 1983, maar beide Zweedse ouderparen wisten niet dat hun nieuwe dochtertje een tweelingzusje had. De ouders van Emelie kregen wel iets mee vanwege een opmerking van een taxichauffeur, maar dat namen ze niet serieus.

Toch, toen de adoptieouders van Emelie dat decennia later aan haar vertelden, ging ze op zoek naar 'dat andere geadopteerde meisje', Lin Backlund. Dat werd een wonderlijke ontmoeting. Lin bleek slechts 50 kilometer verderop te wonen, had dezelfde geboortedatum, bleek ook lerares te zijn geworden en had op haar huwelijk op dezelfde muziek gedanst als haar zus. Dna-onderzoek wees uit dat ze tweelingzusjes zijn.

Broer Heru
Inmiddels hebben beide zussen ook hun natuurlijke ouders gevonden en blijkt er een vijf jaar oudere broer te zijn die ook geadopteerd is. Deze Heru zou ooit door een in Nederland wonende Indonesische vrouw Sarah naar Nederland zijn meegenomen. Hij zou trouwens óók een tweelingbroer hebben gehad, maar die zou bij de geboorte zijn gestorven.

Via Facebook werd hun oproep massaal gedeeld. Dat heeft inmiddels geleid tot een reactie van ene Heru Metz die op Ameland woont, maar wel zegt pas 32 jaar oud te zijn. Hij wil toch meewerken aan dna-onderzoek, als de zussen dat ook willen.

,,Ik lijk nogal op die ene namelijk, op Lin,'' vertelt Heru Metz die ook is geadopteerd uit Indonesië, weinig weet van zijn biologische familie en 'toch wil weten of er enige verwantschap is'. ,,Al weet ik zeker dat mijn leeftijd klopt, maar ik weet niet hoe zeker zij zijn van hun leeftijd. Nee, ik heb nog geen contact met ze gehad.''

Tv-programma
Contact met Lin en Emelie is nu echter lastig omdat televisiezender TLC hun inmiddels heeft gecontracteerd voor een programma over hun familiezoektocht. ,,Dat wordt over zes maanden uitgezonden,'' vertelt Lin Backlund telefonisch vanuit Zweden. Het houdt wel in dat beiden geen interviews meer mogen geven.

AD
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Indonesische zusjes zoeken broer in Nederland
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesische verzetsstrijders in Nederland
» Einde Indonesische herstelbetalingen aan Nederland
» Op zoek: Twee zusjes uit Indonesië
» Zusjes Wijsen helpen plastic te verbannen in Bali
» Voorouders zoeken op ‘AlleDrenten’

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: