Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Empty
BerichtOnderwerp: Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie   Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Icon_minitimema 7 sep 2015 - 11:21



Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie
ETEN & DRINKEN | 07 september 2015 |


HEERHUGOWAARD - Het Indonesische eiland Sumatra bewaart vele geheimen, zoals een heerlijke, veelzijdige keuken. Toko Tante Annie in Heerhugowaard haalt Sumatra dichter bij huis, en laat je graag kennis maken met de smakelijke verrassingen die het eiland te bieden heeft. Van traditionele gerechten tot diverse specialiteiten, van afhaal tot catering.


In november 2013 startte Annie Sukarniwati met het afhaal- en cateringbedrijf. Sindsdien is de toko uitgegroeid tot vertrouwd adres voor iedere liefhebber van de Indonesische keuken. De basis van Toko Tante Annie bestaat uit traditionele Sumatraanse gerechten. Er wordt uitsluitend gebruik gemaakt van verse ingrediënten en kruiden. Indien je zelf gaat koken, kun je ook terecht bij de toko om daar kruiden te halen om thuis mee aan de slag te gaan.

Gerechten
Zo vind je er populaire gerechten zoals rendang, ayam belado, nasi goreng, Surinaamse roti, groene nasi, teriyaki ketjap en nog veel meer. Het aanbod wisselt voortdurend, omdat er gebruik wordt gemaakt met seizoensgroenten en –ingrediënten. Daarnaast is het team steeds op zoek naar nieuwe manieren om je te verrassen.

Sumatra
Daarnaast hecht Annie veel waarde aan haar geboorte-eiland Sumatra. Zij zamelde onlangs nog met behulp van haar klanten kleding in, die ten goede komt aan de weeskinderen op Sumatra. Tevens kunnen klanten via een spaarkaart meedingen naar een fantastische prijs: een reis met Annie naar Noord-Sumatra, De winnaar wordt in oktober bekend gemaakt. Loop eens binnen om naar de voorwaarden te vragen.

Contact
Toko Tante Annie is 6 dagen per week geopend (behalve op dinsdag) van 14:00 tot 20:00 uur, op vrijdag t/m zondag van 14:00 tot 20:30 uur. Via thuisbezorgd.nl kun je ook snel en eenvoudig je bestelling plaatsen bij Toko Tante Annie.


Toko Tante Annie
Middenweg 227b
1701 GB Heerhugowaard
Tel. 072 – 74 39 389
tokotanteannie@ziggo.nl
www.tokotanteannie.nl


Dichtbij-Groot Alkmaar
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie   Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Icon_minitimema 7 sep 2015 - 16:52

Tante Annie kan goed koken,
dat hebben de buren allang geroken.

Tante Annie kookt geen hollandse pot,
want dat krijgt ze niet door de strot.

Tante Annie kookt ook ayam belado
en die kampungkip smaakt echt niet zozo.

Nasi goreng en groene nasi en Surinaamse roti?
Hmmm, nog lekkerder dan die Zuid Afrikaanse Boboti

Dus mensen opgelet,
stap in uw opelet.
Heeft u in Sumatraans eten trek?
Tante Annie vult graag uw "bek".

Ga gauw naar Heerhugowaard
want bij tante Annie blijft het eten niet bewaard.
Elke dag heel snel uitverkocht,
want Tante Annie wordt door vele gasten bezocht.

Maar... geen hollands voer bestellen
want dan moet je de dokter bellen.
Je wordt alras de deur uit gesmeten
en ga je naar huis zonder meeneem-eten.

Zo, nu ga ik luid zingen: Annie hou jij me tassie ff vast,
moet zo nodig, heb bijna in mijn broek geplast.
Moest zo lang wachten op de rendang
die op het vuur stond te pruttelen naast de rijst in de dandang.

Legenda/verklaring vreemde woorden:
Ayam belado = Kampung kip in lekkere hete saus
Groene nasi = weet ik niet, eet ik niet. Wel gele nasi.
Surinaams roti = weet ik niet, eet ik niet. Wel gewoon brood zoals in Rottie is brood en Matie is dood.
Opelet = gemotoriseerd vervoer gebruikt om allerlei hande reizigers erin te proppen. Wordt heden ten dage anders genoemd.
Rendang = bekend gerecht, bijna net zo bekend als hutspot.
Dandang = Rijststomer. Vroeger voorzien van kukusan van bamboe waar je de rijst in mietert, tegenwoordig van modern spul. Kukusan lijkt op een vergiet met een punt van onderen. (Ik heb wel eens een punt van boven, maar dat komt omdat ik mijn harses heb gestoten.)

Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Wmmjip

buiging buiging  buiging
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie   Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Icon_minitimedi 6 okt 2015 - 23:04

Oplet/opelet , vroeger zie je ze in Batavia, de route van Mester Cornelis ,Pasar Senen , via Pasar Baru, via de Soos Harmonie richting Pasar Ikan.
Of van Pasar Tanah Abang richting Pasar Ikan.
Nu zijn ze vervangen door angkot( angkutan kota ) vaak van de merk Mitsubishi.
Alleen mogen ze nu niet meer rijden in Jalan Protokol .

http://chirpstory.com/li/194771
http://www.travelfish.org/gettingaround_detail/indonesia/9

Surinaamse Roti is lekker , vaak kip met groenten /aardapel, kousebandjes/kacang panjang , met curry massala, (soms) gewikkeld in roti vellen.Vooral de tweede dag is het lekkerder van smaak.
Toevallig kan mijn nyonya roti maken.
Vroeger veel Surinaamse kollega's op haar werk.

Nasi Hijau ken ik ook niet .
Nasi merah (rode rijst) wel, van Cianjur, lekker !
http://masakanlezat.com/238-resep-nasi-hijau-khas-sukabumi/
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie   Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Icon_minitimewo 7 okt 2015 - 0:48

Nasi hijau: misschien beras vermengd met daon pandan dan bayem?
Opelet belasting: taxi opelet
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
ol' Kesas

ol' Kesas


Aantal berichten : 1355
Registratiedatum : 05-12-13
Woonplaats : Bungaville-Down Under

Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie   Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Icon_minitimewo 7 okt 2015 - 9:21





Hampir kena bro K'nijn! Nasi hijau heeft te samen met de bayam ook santen er in, smaakt prima hoor!
Dit is beslist een Jawa Barat recept, coba loh,

Eerst the bayam goed schoon maken en fijn hakken dan te samen met twee stengeltje sereh (gekneusd) een blaadje of twee daun salam en daun jeruk en wat zout in wat water op koken, dan als 't lang genoeg gekookt heeft door ze zeef om 't vocht er uit te halen, goed uit persen! Dan te samen voegen met genoeg dunne santan on de rijst te koken, als 't vocht verdampt is de rijst uit de pan halen en in een stomer doen (zie 't plaatje op ol' Henri's posting) tot de rijst volkomen gaar is.
Opdienen met kerupuk,ketimun, schijfje tomat, sambaltje naar keuze, ayam panggang, bawang goreng, hard gekookt ei enz en niet te vergeten een ijs koud drankje, yup selamat makan!

siK



*



*
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie   Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sumatra dichtbij huis bij Toko Tante Annie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Toko Eddo Voorburg, Indonesische toko voor catering en afhaalgerechten
» Typisch Almere: Toko Garuda, van restaurant naar toko
» Beste toko van Nederland zit in Den Haag, toko in Voorburg op plek 3
» Koken dichtbij: Indische Macaroni
» Dichtbij Nederland over Indonesië (Radio 5)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Recepten/Dapur-aangelegenheden-
Ga naar: