Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 'Akar' en 'Tumiran' bij IndoFILMcafé, DROOMVillaLux Nijmegen, 8 november

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

'Akar' en 'Tumiran' bij IndoFILMcafé, DROOMVillaLux Nijmegen, 8 november Empty
BerichtOnderwerp: 'Akar' en 'Tumiran' bij IndoFILMcafé, DROOMVillaLux Nijmegen, 8 november   'Akar' en 'Tumiran' bij IndoFILMcafé, DROOMVillaLux Nijmegen, 8 november Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 15:40

8 november a.s. worden in het programma IndoFILMcafé om 19:30 in filmzaal VillaLux te Nijmegen twee documentaires vertoond, namelijk Akar van Amelia Hapsari en Tumiran van Vicky Hendry Kurniawan.

Over Akar (speelduur 23 minuten):

" Toen ik klein was, had ik een droom die mij angstig maakte. Ik ging naar huis en niemand herkende mij. Toen ik ouder werd, veranderde mijn droom. Ik ging mijn droom achterna, soms wist ik niet waar die mij naar toe zou brengen. Dit is een film over waar ik vandaan kom, waar dromen vergeten worden en liefde nooit uitgesproken wordt".
Een persoonlijke documentaire van Amelia Hapsari die vertelt over de Chinezen in Indonesie.


Over Tumiran (speelduur 48 minuten):

Het verhaal van Tumiran, die al 22 jaar als traditioneel visser op Lombok werkzaam is, maar ieder jaar weer probeert terug te keren naar zijn geboorteplaats in de regio Banyuwangi (Oost-Java), om deel te nemen aan het karbouwritueel (Kebo-Keboan) ten behoeve van een goede rijstoogst. De oude Tumiran doet er alles aan om deze traditie aan de volgende generaties door te geven.

Locatie DROOMVillaLux: Oranjesingel 42

Zie: http://indofilmcafe.nl/html/filmprogramma.html
Terug naar boven Ga naar beneden
 
'Akar' en 'Tumiran' bij IndoFILMcafé, DROOMVillaLux Nijmegen, 8 november
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» IndoFILMcafé - 10 November, Lux Nijmegen
» IndoFILMcafé - 13 Oktober, Lux Nijmegen
» IndoFILMcafé - 8 december, Lux Nijmegen
» Indofilmcafé Nijmegen, 13 september: Jalanan
» Indofilmcafé Nijmegen, 11 oktober: Siti

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Uit-Agenda-
Ga naar: