Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Naar Bali zonder de kinderen..

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Naar Bali zonder de kinderen.. Empty
BerichtOnderwerp: Naar Bali zonder de kinderen..   Naar Bali zonder de kinderen.. Icon_minitimedi 14 jun 2016 - 12:27



Ouders vertrekken naar Bali en laten kinderen van vier en zes alleen thuis achter

Door: redactie HLN
14/06/16 - 09u40 | Bron: news.com.au


Een Australische vertrok naar Bali en liet twee kinderen van vier en zes alleen achter. Een dag na haar vertrek trof de politie de kinderen aan en kort daarna werd de stiefmoeder opgepakt. Ze schuift alle verantwoordelijkheid van zich af en wijst met een beschuldigende vinger naar de Australische post.

Woensdag trok de politie naar een woning in Cloverdale waar agenten twee kinderen moederziel alleen aantroffen. Een dag later werd een 28-jarige vrouw op de luchthaven van Bali opgepakt op beschuldiging van kinderverwaarlozing. "De ouders van de kinderen hadden Australië verlaten. De kinderen werden naar een opvang gebracht", aldus de politie.

De vrouw zou de stiefmoeder zijn en haar partner de biologische vader van de kinderen. Volgens de vrouw moesten ze wel alleen vertrekken omdat de Australische post de paspoorten van de kinderen kwijtspeelde. "Als jullie dan toch allemaal zo bezorgd zijn om mijn kinderen, kunnen jullie dan ook allemaal mee komen zoeken naar hun paspoorten in het postkantoor? Want zonder paspoorten zijn mijn kinderen illegaal op Bali", aldus de moeder in een reactie aan de nieuwszender 9 News Perth. "En uiteraard ben ik bezorgd om mijn kinderen."

De regionale minister voor Kinderwelzijn, Andrea Mitchell liet weten dat de kinderen nu in handen zijn van haar overheidsdienst. "Toen ik vernam wat er aan de hand was, was ik echt geschokt. Je laat geen kinderen van die leeftijd alleen achter. Als dat gebeurt dan is dat heel zorgwekkend. Het incident toont ook aan hoe belangrijk het is dat de gemeenschap toeziet op het welzijn van kinderen. Dat is immers een verantwoordelijkheid van ons allen." De moeder moet op 22 juni voor de rechter in Perth verschijnen.

HLN.be
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Naar Bali zonder de kinderen..
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jaarwisseling zonder mobiel internet op Bali
» Lien uit Ham trekt naar Indonesië zonder vliegtuig
» Zwemmer zonder armen of benen van Oceanië naar Azië
» Zonder geld naar 60 landen en bekeerd tot de islam weer in Zeeland
» Roeimarathon voor kinderen op Bali

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: