Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Vastgoedbedrijf Bali 'met noorderzon' vertrokken

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Vastgoedbedrijf Bali 'met noorderzon' vertrokken Empty
BerichtOnderwerp: Vastgoedbedrijf Bali 'met noorderzon' vertrokken   Vastgoedbedrijf Bali 'met noorderzon' vertrokken Icon_minitimewo 20 jul 2016 - 9:18

Vastgoedbedrijf Bali 'met noorderzon' vertrokken

Geplaatst op 20 juli 2016


ARNHEM - Vastgoedbedrijf Bali-Investments is 'met de noorderzon' uit Arnhem vertrokken.

Het vastgoedbedrijf Bali-Investments, dat particuliere beleggers zoekt voor een vakantieparadijs op het Indonesische eiland Bali, laat verhuurders met schulden achter. Het bedrijf was slechts enkele maanden gevestigd in een bedrijfsverzamelgebouw op Arnhems industrieterrein Het Broek. De onderneming is voor 1 juli vertrokken.

Huurschuld
Bali-Investments heeft ook nog een huurschuld uitstaan bij Ovvice, dat in het centrum van Arnhem kantoorruimten verhuurd. „Wij hebben nog 7.000 euro van hen te goed. We overwegen een deurwaarder in te schakelen", aldus een woordvoerder.

Beleggingsfraude
Justitie linkt het bedrijf met de oprichters van het Arnhemse vastgoedfonds Centurion, dat verdacht wordt van grootschalige beleggingsfraude waarbij volgens het openbaar ministerie 21 miljoen euro is verdwenen. Centurion ontwikkelde vakantiewoningen op Costa Rica.

Strafzaak
Drie voormalige directeuren van Centurion horen vandaag in Almelo de uitspraak in hun strafzaak. Tegen hen zijn vier weken geleden celstraffen geëist tussen de 3,5 tot 4,5 jaar. Ook eist het OM dat zij voor een periode van 5 jaar niet mogen optreden als bestuurder van een bedrijf.

Apeldoorn
Justitie vermoedt, dat Bali-Investements is opgezet door de verdachten in de Centurion-fraude. Zijzelf ontkennen dat, evenals de directeur van Bali-Investments. De laatste stelde al eerder nooit van Centurion te hebben gehoord. Bali-Investments blijkt inmiddels te zijn verhuisd naar Apeldoorn. De directeur kan vooralsnog niet reageren. „Onze agenda zit de komende tijd te vol met afspraken."

Screening
De screeningsautoriteit Justis van het ministerie van veiligheid en Justitie heeft bij het OM een zogenoemde 'risicomelding' gedaan over Bali-Investments. Er zou sprake zijn van 'een verhoogd risico op misbruik van de vennootschap', aldus Justis. De autoriteit screent jaarlijks een miljoen rechtspersonen. Vorig jaar werden er 275 risicomeldingen gedaan. Die informatie wordt door politie en het OM gebruikt in strafrechtelijke onderzoeken naar fraude en witwassen.

Risicomelding

De risicomelding over Bali-Investments is toegevoegd aan het strafdossier in de Centurion-fraude. Justitie verricht ook nog steeds onderzoek naar het Nijmeegse vastgoedbedrijf Centauro Real Estate, dat vastgoed ontwikkelt op de eilandstaat Antigua en Barbuda in de Caraïbische Zee.

Failliet
Centauro is opgestart met twee ton van Centurion, vlak voordat het Arnhemse bedrijf failliet ging. Volgens het OM is er sprake faillissementsfraude, omdat het geld van beleggers van Centurion betreft, die niets afwisten van de oprichting van Centauro.

de Gelderlander
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Vastgoedbedrijf Bali 'met noorderzon' vertrokken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vastgoedbedrijf Bali 'met noorderzon' vertrokken   Vastgoedbedrijf Bali 'met noorderzon' vertrokken Icon_minitimedo 21 jul 2016 - 11:11

En ik dacht, dat ik stilletjes met de noorderzon vertrokken was. Not dus. Volgens mij ben ik verraden door een gedupeerde.
Maakt niets uit. Heb een paar ton euro in mijn samsonite bij me kunnen stoppen.
Ik stuur dan wel een ansicht kaart uit Pulau Ngacau of zoiets.

Gr/ Harry de Oplichter.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
Vastgoedbedrijf Bali 'met noorderzon' vertrokken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Als de pembantu is vertrokken
» ‘Als de camera’s vertrokken zijn, zijn wij er nog steeds’
» The Bali Book: Luxe privé villa's op Bali
» Wandelvierdaagse Bali
» Plastic Bali

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: