Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tante Lien & Ricky Risolles - Gordel van Smaragd

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Tante Lien & Ricky Risolles - Gordel van Smaragd  Empty
BerichtOnderwerp: Tante Lien & Ricky Risolles - Gordel van Smaragd    Tante Lien & Ricky Risolles - Gordel van Smaragd  Icon_minitimedo 27 okt 2016 - 18:42

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Tante Lien & Ricky Risolles - Gordel van Smaragd  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tante Lien & Ricky Risolles - Gordel van Smaragd    Tante Lien & Ricky Risolles - Gordel van Smaragd  Icon_minitimema 31 okt 2016 - 6:16

Ach, wat zal ik zeggen....

Tante Lien voortbordurend op haar "successen" van vroegere jaren en Ricky meegaand in deze stroom van "Indische gewoontes en spraak"... dat zo typerend tracht uit te duiden, wat het overgrote deel van de Indische samenleving inhoudt?

Het is natuurlijk hun beider grootste recht om in hun dagelijkse levensbehoeften te voorzien door op een dergelijke manier hun kunst aan de man te brengen en ik zal de laatste op aarde zijn om hun beiden dit recht te misgunnen of er negatieve kritiek op te hebben. Als amusement is het leuk gedaan en ik bedoel daarmee ook het produceren van het filmpje an sich.

Maar helaas verstevigt deze uiting van kunst tot de zoveelste macht het algemene denkbeeld dat er bestond en nog steeds bestaat over de Indo bij het algemene Nederlandse volk:

Makan, kumpulan, heimwee naar de Gordel van Smaragd,  de uitspraak met een "dikke D en rollende R..." et voila Mes Dames et Messieurs.... Dit is de Indo en zijn leven.


Jammer, want ik ben ervan overtuigd dat beide artiesten tot veel meer in staat zijn om méér over de Indo naar buiten te brengen. Zij hebben de mogelijkheid hiertoe omdat zij toch bekende BIN'rs zijn en gebruiken deze ingangen niet.

Maar nogmaals: Het is geen kritiek mijnerszijds op hun kwaliteiten als artiest en of kunstenaar of wat dan ook waar het mee in verband staat. Het is hun beider recht en mogelijkheid om extra nasi op hun bord te toveren en dat gun ik hen ten zeerste.

Ik wens hen beiden veel succes toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
Tante Lien & Ricky Risolles - Gordel van Smaragd
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ricky Risolles - Oma's Song
» Ricky Risolles en Louis Drabe t.b.v. Stichting Halin
» Eten verbroedert: Project in Gordel van Smaragd
» PCOB over Indonesie / “De Gordel van Smaragd”
» Tante Lien

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: