Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Platina bruidspaar Göbel in Gorinchem

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Platina bruidspaar Göbel in Gorinchem Empty
BerichtOnderwerp: Platina bruidspaar Göbel in Gorinchem   Platina bruidspaar Göbel in Gorinchem Icon_minitimezo 26 nov 2017 - 22:21

Platina bruidspaar Göbel in Gorinchem

25-11-2017, 08:45 | Van de redactie

GORINCHEM Het echtpaar Göbel-Otten uit Gorinchem is op zaterdag 25 november 70 jaar getrouwd. Burgemeester Reinie Melissant-Briene feliciteert het echtpaar namens het gemeentebestuur met hun platina huwelijksjubileum.

Jaap Göbel (99 jaar) en Janne Otten (89 jaar) ontmoetten elkaar in hun geboorteland, Indonesië. Jaap was toen beroepsmilitair. Na de oorlog vertrokken ze met hun pasgeboren zoontje naar Nederland. Jaap bleef tot 1957 in het leger. ,,We moesten in de eerste jaren leven van 238 gulden in de maand. De beginjaren in Nederland waren niet makkelijk. Over de afbetaling van onze meubels hebben we bijvoorbeeld 6 jaar en 8 maanden gedaan. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen", zegt Janne.

,,We hebben veel respect voor elkaar, maken alles bespreekbaar en zijn altijd eerlijk. Je moet elkaar ook vrij kunnen laten en hobby's hebben." Ze vervolgt: ,,We hebben een mooi en rijkvol leven samen met vrienden, buurtgenoten en fijne familieleden. We hebben 4 zonen, 3 kleinzonen en 2 achterkleinzonen. Van elke dag maken we een feestje en dat kan heel goed met Jaap. Hij is altijd opgewekt, heeft humor, hij is mijn tegenpool", zegt ze lachend. ,,Ruzie hebben we nooit, maar we kunnen wel van mening verschillen. Door goed te praten gaan we altijd met een goed humeur slapen."

Ze verkeren beiden in goede gezondheid. Janne: ,,We eten en drinken met mate. Mijn man rijdt nog steeds auto en ik fiets nog steeds op mijn e-bike. Jaap moet minimaal 102 jaar worden, want dan loopt zijn rijbewijs af", grapt ze. ,,Ook kook ik nog elke dag en ik vind het heerlijk om bezoek te hebben. We houden van gezelligheid. Het is bij ons altijd een zoete inval. We zijn een aantal keer naar Indonesië teruggegaan voor vakantie en familiebezoek, maar hier in Gorinchem voelen we ons echt thuis", aldus Janne.

De stad Gorinchem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Platina bruidspaar Göbel in Gorinchem
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gouden bruidspaar Harmanus
» diamanten bruidspaar De Bil-Loebis
» Diamanten bruidspaar Vreede
» Diamanten bruidspaar Van Wieringen
» diamanten bruidspaar Reemer-Kuitems

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: