Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Indo Koffie Bali zit nu in de Vriesestraat en breidt uit met hapjes

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indo Koffie Bali zit nu in de Vriesestraat en breidt uit met hapjes Empty
BerichtOnderwerp: Indo Koffie Bali zit nu in de Vriesestraat en breidt uit met hapjes   Indo Koffie Bali zit nu in de Vriesestraat en breidt uit met hapjes Icon_minitimedo 7 jun 2018 - 11:49

Indo Koffie Bali zit nu in de Vriesestraat en breidt uit met hapjes

Door Caty Groen 7 juni 2018
Indo Koffie Bali

Klem naast het oudste hofje van Dordrecht, zit een koffiezaakje dat verre van oud is. Onlangs streek Indo Koffie Bali neer in de Vriesestraat in Dordrecht, naast de Van Slingelandtshof.

Ruud Hagestein is met zijn koffiezaakje verhuisd van de Nieuwstraat naar de Vriesestraat. Voor Ruud en zijn vriendin Kitty is dat enorme vooruitgang, want het nieuwe zaakje heeft vier tafeltjes waar je lekker kunt zitten om van je koffie te genieten. Ruud zet op vrijdag en zaterdag koffie voor de marktlui en Kitty gaat meerdere keren bij de kraamhouders langs om ze van een lekker bakkie te voorzien.

Indo Koffie Bali zit nu in de Vriesestraat en breidt uit met hapjes 1124
Indo Koffie Bali
Foto: Caty Groen


En lekkere hapjes
En nu kun je dus zelf ook van zo’n lekker kopje koffie genieten. “Ik ben nog bezig met de aanvraag voor een klein terrasje voor de zaak”, legt Ruud uit. “En binnenkort serveren we bij de koffie ook Aziatische hapjes. We hebben al overheerlijke spekkoek, maar daar komen binnenkort dus nog vegetarische Aziatische hapjes bij.”

Die vegetarische hapjes zijn niet vanwege Ruuds strakke principes. ‘Ik vind overigens wel dat het allemaal wat minder mag. Dat de hapjes vegetarisch zijn, is in dit geval omdat ze beter passen bij een kopje koffie. De smaak van de koffie komt bij een vegetarisch hapje vaak wat beter tot zijn recht.”

De koffievelden
Ruud importeert zijn koffie zelf en ziet nauwkeurig toe op het proces. Van de pluk tot en met het branden van de bonen. Hij was lange tijd eigenaar van een plantage en kent de mensen die zich nog steeds ontfermen over de koffievelden. Je kunt bij Ruud in de Vriesestraat zijn inmiddels vertrouwde koffiesoorten ook kopen voor thuis. “Naast Sumatra, Bali, Sulawesi en Luwak, heb ik nu ook een nieuwe koffie en dat is de Java. Die verkoop ik in donker en mild. En niet te vergeten heb ik ook matcha, gemaakt van de allerbeste groene thee.”

Optimaal benut
De ruimte in de Vriesestraat mag dan wel niet zo groot zijn, Ruud benut het optimaal. “Ik ga ook kleine workshops houden waar je kunt leren hoe je op een goede manier koffie kunt zetten. Dat lijkt niet zo moeilijk, maar met de nodige kennis kun je thuis vaak een veel beter kopje koffie maken.”

in de buurt Dordrecht
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Indo Koffie Bali zit nu in de Vriesestraat en breidt uit met hapjes
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» La Place breidt uit naar Bali
» Activity International breidt uit op Bali
» KLM breidt samenwerking met Corendon uit op vluchten naar Bali
» Muziek en oosterse hapjes
» Zijn dit de laatste hapjes van Vera Kapoh?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Recepten/Dapur-aangelegenheden-
Ga naar: