Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Van Agt wil getuigen over De Punt

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Van Agt wil getuigen over De Punt Empty
BerichtOnderwerp: Van Agt wil getuigen over De Punt   Van Agt wil getuigen over De Punt Icon_minitimewo 18 jul 2018 - 20:01

Van Agt wil getuigen over De Punt

Updated 58 min geleden
18-07-2018 in BINNENLAND

HILVERSUM - Oud-premier Dries van Agt wil graag getuigen in het proces over de beëindiging van de treinkaping bij De Punt in Drenthe in 1977. ,,Ik hoop bijna dat ik word opgeroepen. Dan zal ik vertellen hoe de waarheid is”, zei Van Agt woensdag in het programma Dit is de Dag.

Van Agt wil getuigen over De Punt 130
Van Agt tijdens een persconferentie in 1977 over de kaping bij De Punt.Ⓒ ANP

Bij de beeïndiging van de kaping kwamen zes van de negen kapers en twee gegijzelden om het leven. In een proces tegen de Staat probeert advocaat Liesbeth Zegveld namens de nabestaanden van twee doodgeschoten treinkapers te achterhalen wat er precies is gebeurd en of er een instructie was om alle kapers te doden. Zegveld wil meer getuigen daarover horen, onder wie Van Agt.

Woensdag doet de rechtbank uitspraak en zal blijken of het een eindoordeel of een tussenvonnis wordt. Een tussenvonnis zou betekenen dat de rechtbank toch meer informatie wil over de kwestie, mogelijk door nieuwe getuigen op te roepen.

Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Van Agt wil getuigen over De Punt
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Crowdfunding voor Indonesische getuigen
» Vulkaan Sumatra op punt van uitbarsten
» Rechtbank hoort getuigen om executies Indië
» Nederland 2, zondag 3 mei om 20:15: De Punt
» ’Proces De Punt een klucht’

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: