Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Project "Young Sounds of Bali"

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Project "Young Sounds of Bali" Empty
BerichtOnderwerp: Project "Young Sounds of Bali"   Project "Young Sounds of Bali" Icon_minitimedi 1 sep 2009 - 20:31

PROJECT "YOUNG SOUNDS OF BALI"

1 september 2009

Project "Young Sounds of Bali" 3878525663_f981280860_m photo by Tediana Kadek, OneDollarForMusic ©️2009

Na het succesvolle eerste deel van het project, met een overtuigende finale van acht groepen jonge componisten in februari 2009, zijn de trainingen, de workshops en de audities alweer in volle gang.

Het project stimuleert jonge musici om hun eigen werk te componeren en uit te voeren. De uitdaging is om in een vrije stijl - dat kan dus vanalles zijn - geluiden uit de omgeving en cultuur te betrekken. Sommigen komen dan met audio opnames van straatverkeer, of van een Balinese Hindoe ceremonie, een regenbui in het regenseizoen, gekwek van kippen en mensen in de Kampong, een emotioneel gesprek of de geluiden van het werk op de rijstvelden...

Young Sounds of Bali is in de eerste plaats een muzikaal creatief project. Maar het maakt jongeren ook bewust van 'geluid' en de waardering voor hun eigen omgeving, de cultuur waarin zij opgroeien, hun eigen talent en identiteit.

Het project team bestaat uit lokale musici, speciaal opgeleid om de jongeren te coachen. Zij organiseren workshops, performances, jam sessions, seminars, audities en begeleiden de deelnemers tot aan het podium tijdens concerten en festivals.

De muziek coaches volgen een intensieve training en geven workshops op scholen of op onze vaste plek in Sanur, de 'Bali Seamen's Club'. Jongeren kunnen daar elke zaterdagavond meedoen of meeluisteren tijdens de 'Open Mic Sessions'.

Inmiddels zijn de audities voor het project YSOB #2 begonnen. Begin oktober 2009 worden de zestien composities gekozen die op de nieuwe CD worden gezet. In December 2009 organiseert OneDollarForMusic een tweede festival, met muziek, video-kunst, cabaret estafette, cartoon ontwerp, T-shirt design en een seminar over copyrights.

Vendi Hanamura, 20 jaar - muziek coach & song writer: "Op deze manier krijgen jongeren een kans zichzelf en hun echte talenten te tonen. Toen ik twee jaar geleden voor het eerst meedeed was dat omdat het gratis was. Ik had geen geld en geen gitaar. Maar wel een droom. Toen ik in de finale kwam van het acoustische project [red. Young Acoustic Composers] werd de droom langzaam werkelijkheid. Ik zou nu graag een eigen album maken met mijn band. Nu ik de trainingen volg realiseer ik me pas wat ik al kan en wat ik nog allemaal wil leren. Maar vooral... dat we de jonge generatie moeten helpen aan begeleiding en faciliteiten."

OneDollarForMusic 2009


Allegoededoelen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Project "Young Sounds of Bali"
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Uniek project op Bali van stichting Anakita
» Ultraloper Henk Harenberg loopt voor project op Bali
» Kuoni ondersteunt recycleproject op Bali Project heeft al 120 banen gecreëerd
» NPO Radio 1: Sounds of Jakarta: de straatverkopers
» "Het Gebaar maakte oorlog in Indië bespreekbaar en zichtbaar" - toespraak 19-01

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: