Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De Wilde Jaren van Boudewijn

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

De Wilde Jaren van Boudewijn Empty
BerichtOnderwerp: De Wilde Jaren van Boudewijn   De Wilde Jaren van Boudewijn Icon_minitimedo 24 sep 2009 - 23:16

De Wilde Jaren van Boudewijn

De Wilde Jaren van Boudewijn 3951946508_314cd4cf07_m

Vanaf september is Boudewijn de Groot terug in de Nederlandse theaters en wel met zijn nieuwe programma Wilde Jaren.
In een kleine en intieme zetting focust Boudewijn zich op de liedteksten, de stem en het samenspel tussen de muzikanten (onder wie Ernst Jansz op piano), zodat zijn oeuvre optimaal tot zijn recht komt.
Een voorstelling voor de liefhebber.

Kijk op www.boudewijndegroot.nl of bel naar de Nationale Theaterkassa voor de locaties: 0900 - 9203


Wilde Jaren tour 2009.
1e serie: september - december 2009

Wilde Jaren tour 2010.
2e serie: februari - mei 2010

-----------
{edit} - uit de website:

Het begon alleen met een gitaar. Reizend met het openbaar vervoer, later per auto.
Rustig, soms alleen, soms met Lennaert.
Allerlei omstandigheden, kleine café’s, jeugdhuizen, disco’s, theaters, festivals, publiek van 80 man of 10.000, kritiek en triomfen.

En zenuwen,… veel zenuwen. Kortom: wilde jaren.
Dat gevoel van experimenteren en vrijheid, dat zoekt Boudewijn de Groot op in zijn nieuwe theaterprogramma 'Wilde Jaren'.

De setting is klein en intiem, de begeleiding voornamelijk akoestisch.
Geen poespas of overdreven show, maar alle focus op de liedteksten, de stem en het prachtige samenspel tussen Boudewijn's muzikanten
(waaronder Ernst Jansz aan de vleugel en Monique Lansdorp op viool).
Waardoor zijn indrukwekkende oeuvre optimaal tot zijn recht komt.

Wilde Jaren is een voorstelling voor de liefhebber en de muzikale fijnproever.

Met:
Boudewijn de Groot (zang en gitaar), Ernst Jansz (piano), Jan Hendriks (gitaar),
Monique Lansdorp (viool), Åke Danielson (synthesizer) en Bert Embrechts (basgitaar).


Laatst aangepast door wujud op za 26 sep 2009 - 9:12; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

De Wilde Jaren van Boudewijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Wilde Jaren van Boudewijn   De Wilde Jaren van Boudewijn Icon_minitimevr 25 sep 2009 - 15:28

Yeahhhh.....ik ga naar zijn optreden in Leiden in december......

jump jump jump
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

De Wilde Jaren van Boudewijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Wilde Jaren van Boudewijn   De Wilde Jaren van Boudewijn Icon_minitimevr 25 sep 2009 - 15:39

duimenop Wat goed!!



Lijkt mij ook heel leuk..


Laatst aangepast door wujud op vr 25 sep 2009 - 18:42; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

De Wilde Jaren van Boudewijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Wilde Jaren van Boudewijn   De Wilde Jaren van Boudewijn Icon_minitimevr 25 sep 2009 - 16:44

Hé da's toevallig.

Ik ga OOK in december naar Leiden, alleen stop ik niet in leiden maar ga door naar Amsterdam Very Happy Very Happy Very Happy
Als je begrijpt wat ik bedoel, zou Olie B. Bommel zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

De Wilde Jaren van Boudewijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Wilde Jaren van Boudewijn   De Wilde Jaren van Boudewijn Icon_minitimevr 25 sep 2009 - 19:00

ik geloof, ik geloof... kuskus
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

De Wilde Jaren van Boudewijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Wilde Jaren van Boudewijn   De Wilde Jaren van Boudewijn Icon_minitimeza 26 sep 2009 - 8:53

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

De Wilde Jaren van Boudewijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Wilde Jaren van Boudewijn   De Wilde Jaren van Boudewijn Icon_minitimema 15 maa 2010 - 11:32

Boudewijn de Groot herwerkt beste liedjes
concert
maandag 15 maart 2010 Auteur: Karel Michiels

De Wilde Jaren van Boudewijn Cult4_10 Boudewijn de Groot maakte er een intieme avond van in de AB. Koen Bauters
©️ Boudewijn de Groot

BRUSSEL - Na 66 jaar in dit leven maakt Boudewijn de Groot de balans op van zijn carrière. Samen met vijf voortreffelijke muzikanten geeft hij zijn beste liedjes een heel nieuwe kleur en invulling.

Van onze medewerker

Het zijn niet zomaar de grootste hits die Boudewijn de Groot in zijn nieuwe theatershow ten gehore brengt. En de hits die er wel in zitten, zijn bijna uitsluitend herkenbaar aan de tekst. De sound van de jaren zestig en zeventig heeft plaats gemaakt voor warme country, roots, blues, ragtime en zelfs een snuifje texmex, met aangepaste, onvertrouwde intro's. 'Testament', 'Verdronken vlinder', 'Malle Babbe' (hier vooral bekend van Rob De Nijs): enkele van de grote klassiekers uit het Nederlandstalige lied krijgen een piekfijn nieuw pak aangemeten. Het zit als gegoten.

De eerste liedjes zingt De Groot alleen, zoals hij in 1964 ook begonnen is. 'Een uur zingen voor 25 gulden. Ik had acht liedjes die ik allemaal twee keer zong.' Het is één van de vele kleine anekdotes die Boudewijn de Groot vertelt, lichtjes monkelend, met veel zin voor zelfrelativering. 'Gebruikte ik één keer een mondharmonicabeugel, riepen ze meteen dat ik de nieuwe Bob Dylan was, en een protestzanger.' En dat laatste wilde hij zeker niet worden, net zomin als Dylan zelf trouwens.

De Groot vertelt ook met veel liefde en humor over zijn vaste tekstschrijver in de jaren zestig en zeventig, Lennaert Nijgh. Dat hij best een moeilijk liefdesleven had ('Ballade voor de vriendinnen van één nacht'), of dat hij nooit in Berlijn is geweest en er toch een prachtige tekst over geschreven heeft. Boudewijn de Groot mocht Nijghs teksten naar believen veranderen, wat hij ook deed. Soms viel er een enkel woord weg omdat de zanger het niet mooi vond ('onderwasje'), soms een hele regel of een couplet. Van het prachtige 'Aeneas nu', voor de gelegenheid bewerkt tot doorwrochte blues, bleef uiteindelijk alleen de titel over.

Na de pauze wordt de toon nog intiemer, en Boudewijn de Groot een stuk persoonlijker. Eerst met 'De vondeling van Ameland' (op tekst van Freek de Jonge), een episch lied uit 2004, en dan in een drietal songs over zijn ouders, tekstueel minder poëtisch en fantasierijk dan het werk van Nijgh, maar wel echter. De Groot is geboren in Nederlands-Indië (nu Indonesië), zijn moeder is gestorven in een Jappenkamp. De zanger zingt de autobiografische liedjes met net iets meer overtuiging en inlevingsvermogen. Ook toetsenist/accordeonist/gitarist Ernst Jansz (Doe Maar) heeft een Indische achtergrond en mag van Boudewijn zijn 'Ballade van Nina Bobo' vertolken. Ver weg zijn de hits en meezingers. In dit deel van de show horen we niet alleen authentieke familieverhalen, maar ook subtiele krontjong-tonen, de traditionele muziek van Indonesië, en prachtige intermezzo's op viool van Monique Lansdorp, vaak in samenspel met toetsenist Ake Danielson.

'Tot besluit nog een gouwe ouwe, voor de mensen die willen meezingen.' Maar Vlamingen zijn geen Hollanders. Natuurlijk herkennen we 'Testament', zij het ook weer niet meteen, maar de meezingcultuur leeft hier veel minder sterk dan bij de noorderburen. Wat nog meer opvalt bij de eerste bis, 'Ik geloof', in Nederland de grootste hit die Boudewijn de Groot ooit gekend heeft (twee jaar geleden zelfs nummer 1 in de Top 2000 aller tijden) maar hier vrijwel onbekend. Toch jammer dat we elkaar de jongste twintig jaar wat uit het oog zijn verloren, Vlamingen en Nederlanders - hoezeer zijn land tegenwoordig ook mag verwilderen, zoals de zanger zelf grapte.

Theatertour Wilde Jaren, nog in Gent, Roeselare, Hasselt en Antwerpen.

De Standaard



(ik ga nog, maar wel gewoon hier in Holland Wink )
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

De Wilde Jaren van Boudewijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Wilde Jaren van Boudewijn   De Wilde Jaren van Boudewijn Icon_minitimema 29 maa 2010 - 7:21

recensie Boudewijn De Groot, optreden in de Kon. Elisabethzaal te Antwerpen op vrijdag 26 maart 2010
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

De Wilde Jaren van Boudewijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Wilde Jaren van Boudewijn   De Wilde Jaren van Boudewijn Icon_minitimewo 21 apr 2010 - 11:32

Like a Star @ heaven

De Wilde Jaren van Boudewijn 14207_10 De Wilde Jaren van Boudewijn 14208_10

De Wilde Jaren van Boudewijn B_degr10
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





De Wilde Jaren van Boudewijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Wilde Jaren van Boudewijn   De Wilde Jaren van Boudewijn Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Wilde Jaren van Boudewijn
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Boudewijn de Groot 'VAARWEL, MISSCHIEN TOT ZIENS'
» Boudewijn Tarenskeen wint componistenprijs
» ’Mattheus Passie’ van Boudewijn Tarenskeen
» Boudewijn de Groot - Achter Glas
» Kijktip: 30-12-'09 portret Boudewijn de Groot bij de KRO

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Uit-Agenda-
Ga naar: