Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Empty
BerichtOnderwerp: Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen.   Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Icon_minitimezo 18 okt 2009 - 12:39

Op de Afdeling Herenkleding van de Bijenkorf in het Stadshart Winkelcentrum van Amstelveen ontmoeten Mèk(Meik) en Pèk(Peik) elkaar.
"Heee,....Pèk,...jij ook hier zeg..!", zeide Mèk.
"Jawoel Mèk....Cari(Tjarie = Zoeken) passende kleding voor Den Haag op 28 oktober, dong.!...Jij ook hier. Cari(Tjari = zoeken) apa jij disini(= hier), dèh..?", antwoorde Pèk.
"Ik juga(=djuga = ook) cari naar leuke en water bestendige kleding voor de Indo's Demonstratie op woensdag 28 oktober 2009, tuuuh..!!", zeide Mèk aan Pèk.
Pèk zeide:
"Waah,....wordt ramé-ramé en gezellig op het Plein in Den Haag op woensdag 28 oktober 2009. Itu si Mister Ferry Schwab met zijn camera ploeg van ICMonline de Indische Internetkrant zullen ook aanwezig, zeg!. Wieteke van Dort en haar konco(kountjou = kameraad, vriend) si Ben komen niet, deze, want si Wieteke gaat naar Indonesia voor filmopname, toch.!!"
Mèk zeide:
"Niet te geloven zeg,....De Drie Lolbroeken Si Garèng, si Petruk en si Semar heb ik zo net in de V en D gezien.
Zij zijn op weg naar Mac Donald tegen over de V en D om te gaan lunchen.
Alle drie hebben al gepaste kleding gekocht voor de Indo's Demonstratie van woensdag 28 oktober op het Plein in Den Haag.
Ook hebben zij in een textielzaak een langze witte stof gekocht om spandoeken te maken.
Zij gaan verven met leuzen De Indo's willen hun achterstallige loon
en ook
Waar zijn onze geld gebleven.?
en deze ook
Garèng, Petruk en Semar pikken het niet meer".
Mèk reageerde:
"Moeten wij ook spandoeken meenemen of niet.?"
Pèk antwoorde:
"Dat laten wij maar aan onze vrouwen over, Mèk!"
Mèk zeide:
"Okee,...Ik ga nu naar huis. Tot woensdag 28 oktober op het Plein in Den Haag, Pèk..!!"
"Salam Mèk,...Sampai woensdag 28 oktober dan maar..!!!!", zeide Pèk aan Mèk.

Mèk, Pèk, Garèng, Petruk, Semar; en een aantal mensen van ICMonline en nog veel meer Indo's en Indiegangers gaan allemaal naar het Plein in Den Haag op woensdag 28 oktober 2009 van 15.00 tot 18.00 uur.
Jullie allemaal, leden van deze site gaan toch ook mee demonstreren..????

Selamat Demonstratie 28-10-2009.
Gegroet,
Ben.

******************************************************************


Op woensdag 28 oktober aanstaande zal een een gesprek plaats vinden
tussen de Delegatie van het IP en Staatssecretaris Jet Bussemaker.

En tussen 15.00 en 18.00 uur wordt er ook een demonstratie georganiseerd
op het Plein in Den Haag.


Wij roepen u op hiernaar toe te komen.
Er zullen veel mensen zijn; en we zien graag dat u ook komt.
U krijgt dan de uitslag van het overleg met de Staatssecretaris te horen.

De demontratie is serieus, maar moet wel gezellig blijven,
geen wilde uitbarstingen, maar wel verhalen aan omstanders en passanten.
Het is het moment waarop ambtenaren en winkelende mensen langs het Plein komen.
Het is belangrijk voor onze zaak dat u, zo mogelijk ook komt.!

Bestuur van S.V.J.
"Stichting Vervolgingsslachtoffers Jappenkamp"
Postbus 9103
1180 MC Amstelveen
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen.   Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Icon_minitimezo 18 okt 2009 - 19:31

Huhh ? Wa'dattuh Benjamin? jij zegt "iedereen naar Den Haag om te demonstreren" maar jij niet, waarom sobat? Ik denk dat Wieteke genoeg rond gereisd heeft om haar eigen weg te vinden, of heeft ze je gehuurd om haar pakjes te dragen? Ik vraag me af wat Ineke daar over te zeggen heeft! Zo oppassen maar h`e, je loopt de kans dat als je thuis komt je al je spulletjes aan de voordeur vind! Very Happy (juist plagen hoor Ben!!!!) Sayo dari hiero!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Empty
BerichtOnderwerp: Aan Kesasar in New Zealand   Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Icon_minitimema 19 okt 2009 - 1:19

Wadoeh....jij altijd lucu(loetjoe) grappig zeg.

Vroeger bij de Marine hadden je collega's vaak om jou gelachen denk ik.

Als je wil kan je op woensdag 28 oktober 2009 15.00 - 18.00 uur het volgende zingen:
Ajoen, Ajoen op het plein in Den Haag.
De Indo's willen hun achterstallige geld tegoed hebben.
Ajoen, Ajoen, waar blijven het geld van de Indo's
Kom op regering, geef de Indo's hun geld waar zij recht op hebben.
Ajoen,....Ajoen,....Ajoen,....Ajoen....!!!!
De Indo's willen hun geld hebben,...Ajoen,..Ajoen...!!!!
Op het Plein in Den Haag,...Ajoen,..Ajoen....!!!!


Kesasar, kan jij deze song in het Engels en Bahasa Indonesia vertalen of niet?(grapje)

Salam,
Ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen.   Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Icon_minitimema 19 okt 2009 - 1:48

Ahh, no probemo met de vertaling in BI of B Inggris, maar wie gaat deze Indo betalen Very Happy

Ik ga van uit dat goeie oude gezegde, "voor wat hoort wat" denk je ook niet? En ik denk dat jij dat ook kunt doen, of niet?

Ennuh groetjes aan Mek en Pek!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Empty
BerichtOnderwerp: Aan Kesasar in New Zealand   Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Icon_minitimema 19 okt 2009 - 20:41

Hello Mister Kesasar in New Zealand.

How about Mister Mèk, Mister Pèk, Garèng, Petruk and Semar in your country.????
Daar in New Zealand zijn deze vijf figuren met de bekende namen ister wel of ister niet.?

Toen jij nog bij de Marine in Holland was, waren deze figuren er nog niet,....maar nu als je de bus of tram of metro of in de trein 2e klas binnen stapt zie ze meteen en vaak druk met hun mobile phone te bellen.

Wij in Holland noemen deze dingen Mobietje of Mobieletelefoon of GSM,...
in Indonesia noemt men daar The Hand Phone
Hoe noemen jullie in New Zealand....????

Hoe zeggen jullie in New Zealand tegen elkaar:"Tot de volgende keer" of "Tot ziens" of "Doeg" of "Doeie"

In de Molukken zegt men:
"Amatoo"
Ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen.   Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Icon_minitimema 19 okt 2009 - 23:26

Ha Benjamin! banyak Meks en Peks gedurende mijn dagen daar ook hoor, maar als je bedoelt de bewoners van de EEU (Europese Economische Unie), dan veronderstel ik, ja die waren er dan niet, Hier? Wel, niet de gebruikelijke meks en peks, maar als je voor een etalge staat en het spigelbeeld bekijkt dan zie je al de verschillende rassen die Allah op deze aarde heeft geplaatst, en hoor je alle talen van de wereld (bijna dan) Hoe noemen wwij een mobiele telephoon? een cellular phone of cellphone, zo geen speciale benaming.
Tot de volgende keer= see you later, spot yah of op z'n Kasie "Taai houwen" doei See you bye-byes si K
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Empty
BerichtOnderwerp: Hallo Kesasar   Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Icon_minitimewo 21 okt 2009 - 16:31

Kesasar.

Dus als deze Mèk en Pèk naar New Zealand gaan,
hoeven ze niet eenzaam te voelen, want daar zijn ook Mèks en Pèks met Engels als voertaal.

Zij moeten dus HELLO zeggen inplaats van Hallo.
How are you? inplaats van Apa Kabar.?
Maar is daar ook kumpulan of Pasar Malam waar de vele Mèks en Pèks lekker kunnen eten en drinken en naar de muziek luisteren.??

Salam,
Ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen.   Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Icon_minitimewo 21 okt 2009 - 19:12

Hoi Benjamin, kumpulans, nee, niet voor zo ver ik weet, maar mischien in Auckland,(grote stad in 't Noorden van 't eiland) see yah!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen.   Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mèk en Pèk in de Bijenkorf in Amstelveen.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Eén Amstelveen: Vrijheid wereldwijd
» Twee tentoonstellingen over WOII in Azie - tot 29 aug in Amstelveen
» Indiëherdenking Amstelveen, 14 augustus 2011
» Masoek Sadja - Amstelveen, 11 dec. 2009
» 'Made in Indonesia' foto expositie in Amstelveen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: