Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Op een onbewoond eiland in Indonesië

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Op een onbewoond eiland in Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Op een onbewoond eiland in Indonesië   Op een onbewoond eiland in Indonesië Icon_minitimedi 13 jan 2009 - 11:23

Lezers tippen lezers: Op een onbewoond eiland in Indonesië

Op een onbewoond eiland in Indonesië OnbeweilIndotip

Vorige zomer trok ik naar Indonesië voor een heerlijke fietsvakantie. Een rustpunt was een verblijf op het piepkleine (minder dan 1 vierkante kilometer) Kanawa Island, ten westen van Flores.

Dit onbewoond eilandje is precies zoals een paradijs hoort te zijn: een mooi wit strand, palmbomen, tropisch begroeide rotsen en lichtblauw water waarin je kunt snorkelen. 's Nachts overheersen de totale duisternis en het geluid van de zee. Er staan een tiental hutjes naast het strand en een simpel restaurantje. Er werken zes 'personeelsleden', maar je kunt het eerder een vriendenclubje noemen.

Ik boekte deze trip in Labuan Bajo in het Kanawa Office, tegenover het Gardena Hotel. Voor twee overnachtingen met ontbijt, snorkelmateriaal en de transfers van en naar Kanawa Island betaalde ik 25 euro, een spotprijsje voor zo'n bijzondere ervaring.

De trip maakte deel uit van een twee maanden durende fietsreis. Na enkele dagen fietsen op Bali vloog ik met Transnusa naar Waitabula/Sumba. Van Waingapu vloog ik met Merpati naar Maumere/Flores en ik fietste door het wondermooie Flores naar Labuan Bajo. Het fietsen in Sumba en Flores was op zich al een reistip waard door de schitterende natuur, prettige contacten en lekker eten. Op fietsafstand vind je steeds een homestay of losmen. (Eddy Buytaert)



Win ook een Bongo met jouw tip! Wil jij op onze kosten relaxen? Verbaas ons met een originele reistip en mail die naar lezerstippenlezers@demorgen.be. Je vakantiefoto's mag je ook opsturen met je tip. Vergeet niet je adres te vermelden.


de Morgen Magazine 13/01/09 08u18
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Op een onbewoond eiland in Indonesië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bali: eiland van goden, geuren en schoonheidsbehandelingen
» Melvin richt zijn derde knuffelactie op kindertehuis op eiland in Indonesië
» Stichting Nederland-Batam (Neba) bouwt toiletten op het eiland Sangihe in Indonesië
» Er komt een eiland bij Jakarta
» eiland karim (scheepswerf)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Reizen :: Reisverhalen-
Ga naar: