Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Charlain zingt al vanaf dat ze kan praten

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Charlain zingt al vanaf dat ze kan praten Empty
BerichtOnderwerp: Charlain zingt al vanaf dat ze kan praten   Charlain zingt al vanaf dat ze kan praten Icon_minitimezo 29 nov 2009 - 21:31

Charlain zingt al vanaf dat ze kan praten
donderdag 26 november 2009 | 07:00


Charlain zingt al vanaf dat ze kan praten 4145028868_9b3ae170db_o
Charlain Imlabla uit Vaassen heeft al heel wat podiumervaring. Ze is zich thuis aan het voorbereiden op de provinciale finale van het Kinderen voor Kinderen Songfestival. foto Cees Baars

Het komt er loepzuiver en zonder enige hapering uit. En ze zingt het met flair: 'Maandag vroeg in de regen. Op de fiets, keihard trappen in de wind. Maar de wind houdt mij niet tegen. Van bewegen ga ik lekker door het lint.' Het is het begin van het liedje '1,2,3' van het bekende kinderkoor 'Kinderen voor Kinderen', dat dit jaar al dertig jaar bestaat. Charlain Imlabla (10) uit Vaassen zingt het a capella aan de keukentafel in haar woning in Vaassen.


Ze heeft een goed gevoel bij '1,2,3', want met dit liedje is ze doorgedrongen tot de provinciale finale van het Kinderen voor Kinderen Songfestival.

In Tiel, waar de voorronde werd gehouden, zetten tweehonderd kinderen hun beste beentje voor. Er konden maar twaalf naar de finale, onder wie dus Charlain.

Ruim twee weken geleden kreeg ze een telefoontje. "Iemand van de organisatie belde dat ik door was. Een welverdiende finaleplek, werd erbij gezegd", aldus de leerling van groep 7 van christelijke basisschool 't Mozaïek.

In huize Imlabla ging uiteraard een gejuich op. Charlain kreeg er ook nog een brief overheen, waarin staat dat ze op 28 februari wordt verwacht in Nijmegen, in de Stadsschouwburg, waar de provinciale finale wordt gehouden.

Er stond ook nog een tip in die brief van de jury: een klein beetje minder naar beneden kijken. Keek ze naar beneden dan? Charlain komt behoorlijk zelfverzekerd over. De Vaassense scholiere: "Het klopt dat ik in Tiel wat naar beneden keek, maar dat kwam omdat ik me aan het concentreren was op de uithaal aan het eind van het liedje."

Een heel plausibele verklaring, want Charlain heeft - zo jong als ze is - al heel wat podiumervaring opgedaan. "Ik zing al vanaf dat ik kan praten", zegt ze. Haar moeder beaamt dat. Al vanaf haar tweede. In het begin met opa.

Opa is de vader van haar vader, Demianus Imlabla, beter bekend als Daimy of Dave Daimy, die in de jaren zestig (met kuif) furore maakte met vooral Elvis-repertoire in roemruchte bandjes van die tijd als Dave Daimy & The Shakin' Rollers en Dave Daimy & The Steps. Charlain kent haar opa niet zozeer als Elvis-achtige performer, maar lang geleden heeft ze hem wel eens zien optreden op een pasar malam. Want haar opa zong ook in het Maleis.

"Toen ik klein was, zong ik ook Maleise liedjes, maar ook Nederlandse liedjes", zegt Charlain, die de muziek niet alleen door haar opa ingegoten kreeg, maar ook door haar vader, die gitaar speelt, in een bandje zit en deel uitmaakt van een gospelkoor.

Trouwens, Charlain komt helemaal uit een artistiek nest, want haar moeder heeft veel aan ballet en streetdance gedaan. Geen wonder dus met zo'n achtergrond dat Charlain al jong op de bühne stond.

Zo stond ze op het Live Your Life Festival op het Caterplein in Apeldoorn, maar ook heeft ze daar optredens achter de rug in Gigant, bij Markant, in Orpheus en in plaatsen als Arnhem, Zevenaar, Lunteren en Dieren.

Ze zingt ook bij de Molukse zang- en dansgroep Djudjaro Maluku. Momenteel is ze er leadzangeres. Ze treedt er zoveel mee op dat ze voor zichzelf geen carrière ziet weggelegd als koorlid van Kinderen van Kinderen - als ze al in aanmerking zou komen. De tijd ontbreekt simpelweg.

"Dan moet ik twee keer in de week naar Amsterdam en in de weekenden treed ik ook vaak op met Djudjaro Maluku."



Charlain maakt nog een voorbehoud ("Ik weet het echt nog niet."), maar het kan bijna niet anders of ze gaat later door in de muziek. In ieder geval is ze al volop bezig met de provinciale finale. Heel veel mensen willen mee naar Nijmegen als supporter. Ze brengt daar 'Buiten spelen' ten gehore. Dat is een ander bekend lied van Kinderen voor Kinderen. Ze wordt dan begeleid door de band van Kinderen voor Kinderen, compleet met backing vocals. Ze gaat er niet naar beneden kijken, weet ze nu al. In tegendeel. Een spetterend dansje is in voorbereiding.

Charlain is thuis al druk aan het oefenen. "Gewoon in de woonkamer en boven op de gang. Maar mijn broertje van twee komt er vaak tussen. Dan gaat 'ie aan mijn been hangen."

de Stentor
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Charlain zingt al vanaf dat ze kan praten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aïs Lawalata zingt Nederlandstalig duet
» Malle Babbe zingt het nieuwjaar in - 17 jan. in Heemstede
» Open over seks praten in Indonesië
» 3 juni 2012: La Muze zingt voor Maluku
» Praten over polygamie in Aceh

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: