Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De Pasar Malam van Tong Tong

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

De Pasar Malam van Tong Tong Empty
BerichtOnderwerp: De Pasar Malam van Tong Tong   De Pasar Malam van Tong Tong Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 15:27

Ondanks veel licinheid(gladheid) ben ik vandaag na het inkopen doen (ben toevallig katjoeng , supir en kok tegelijk) even naar de plaatselijke OBA gegaan .
Kan ik lekker warme tjoklatsusu drinken en kranten lezen
Zag toen een grote dikke boek (30x25) , De Pasar Malam van Tong Tong - Een Indische Onderneming.
275 bladzijden dik ,geschreven door Florine Koning , Stichting Tong Tong en betaald met het geld van Stichting Het Gebaar .
Een mooie boek met veel plaatjes , zie je al die bekende Indo' s toen ze nog jong waren , adoeh nog frisse gezichten .
De foto van Anneke Gronloh met haar ge-sasak-te kapsel en geblondeerd (blz 69 ).
Mss aan het zingen van Brandend zand .

De eerste advertentie : bl 22
Ajo! Ajo! Ajo! Ajo!
Naar de Tong Tong Pasar malam in de Haagse Dierentuinen op 3, 4 en 5 juli

Allerlei lekkere hapjes , nuttige zaken voor de huisvrouw,vele oude bekenden, en Banjak leuke attracties voor jong en oud , o.a een Indische novum De Katapult schieten.
Een feest van verassingen.
Entreeprijzen: volwassenen 50 ct , kinderen 25 ct.

Blz 28 zie je si Tjalie in action , met zijn djepretan(katapult) en sigaret .Wah aksi die fen ,
blz 47 : (klein fototje)oproep aan alle ex boeaja
Tegenwoordig is de katapult onbekend en de windbuks een legende.
Ajo lui , toon weer je meesterschap .

En dan een grote foto van Andres (nog met een bos haar) en de latere kroepoek Sandra. (bl 95.)

Er was ooit ruzie geweest met de Indonesiers in 1996 , toen men bepaalde "politiek gevoelige" programmas niet willen schrappen.
Dat duurde tot na de reformasi in 1998.
Gelukkig zijn we weer vrienden geworden , de Indonesische Ambassadeur komt ook bij de PMB , en Sri Baginda Ratoe Beatrix had ook de 50ste PMB in 2008 geopend.


Ben eigenlijk nieuwsgierig of ik foto' s van bekende Indo' s uit internet kan vinden (mag geen namen noemen).
OKE luitjes , ga het boek zelf kopen , ik weet niet wat dat kost , want ik heb gratis (voor nop) geleend uit de bieb.

PS : Ik zal proberen om foto van het boek te scannen en te plaatsen.
Of kan iemand anders dat doen ?
Maklum OmSid gaptek.
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

De Pasar Malam van Tong Tong Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Pasar Malam van Tong Tong   De Pasar Malam van Tong Tong Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 17:51

FLORINE KONING: DE PASAR MALAM VAN TONG TONG, EEN INDISCHE ONDERNEMING

De Pasar Malam van Tong Tong K4jtiv

Den Haag, 19 mei 2009 — Vanmiddag is op de Tong Tong Fair in aanbouw het boek De Pasar Malam van Tong Tong, een Indische onderneming gepresenteerd. Coos Versteeg, hoofdredacteur van Den Haag Centraal, “de meest Indische krant van Nederland”, hield een korte toespraak, evenals de auteur Florine Koning. Het eerste exemplaar gaf zij aan de directeur Ellen Derksen, die al vijftig jaar bij het evenement betrokken is.


De Haagse Pasar was zijn tijd vaak vooruit. Als een van de eerste evenementen in Nederland combineerde zij amusement met culinaire en commerciële activiteiten in een on-Hollands decor. De Pasar Malam van Tong Tong, een Indische onderneming vertelt over de spectaculaire groei van de Haagse Pasar sinds 1959, maar neemt de lezer ook mee achter de schermen en toont de tegenslagen, de teleurstellingen en de vooroordelen ten aanzien van de Indische manifestatie.
Niet eerder werd de geschiedenis van de Pasar Malam Tong-Tong (na 1976 Pasar Malam Besar geheten) zo gedetailleerd beschreven. Het boek reconstrueert aan de hand van persoonlijke correspondenties de eerste jaren, laat zien hoe in de jaren ’70 de grote clichés rond ‘Indisch’ en ‘Pasar Malam’ ontstonden en vertelt hoe de Pasarorganisatoren zich daaraan probeerden te ontworstelen.
De auteur gaat uitgebreid in op de emotionele band van veel bezoekers met de Haagse Pasar. Door haar continuïteit heeft de Pasar Malam van Tong Tong de functie van een Indische stad gekregen, die een belangrijke rol speelt in de ontwikkeling en overdracht van de Indische cultuur.


De Pasar Malam van Tong Tong, een Indische onderneming, door Florine Koning. Vormgeving Marcel van den Berg en Sabrina Luthjens. Uitgever: Stichting Tong Tong. Paperback, ingenaaid, ISBN 978–90-78847-06-9, 276 blz. op groot formaat (24 x 30 cm), 270 illustraties. Mogelijk gemaakt door Stichting Het Gebaar. Prijs € 32,50.

TongTong
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

De Pasar Malam van Tong Tong Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Pasar Malam van Tong Tong   De Pasar Malam van Tong Tong Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 19:47

.... Mogelijk gemaakt door Stichting Het Gebaar. Prijs € 32,50.


Wah, even schrok ik me een hoedje. Dacht dat de prijs 3250 Rph was. Had m'n leesbril niet op.

Maar ff serieus: Subsidie van het Gebaar en dan nog zo mahal?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

De Pasar Malam van Tong Tong Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Pasar Malam van Tong Tong   De Pasar Malam van Tong Tong Icon_minitimewo 13 jan 2010 - 9:11

Henri R. Cingoor schreef:
....
Wah, even schrok ik me een hoedje. Dacht dat de prijs 3250 Rph was. Had m'n leesbril niet op.

Maar ff serieus: Subsidie van het Gebaar en dan nog zo mahal?
Hee, bijna 70 pop seh.
Daar kan ik een "hele week" van leven .

Daarom leen ik die boeken altijd bij de bieb , murah dan meriah.
Ben nu bezig met 2 boeken van Nyonya Bloem, Vervlochten grenzen en Thuis.ISBN 90-261-1819-8
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

De Pasar Malam van Tong Tong Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Pasar Malam van Tong Tong   De Pasar Malam van Tong Tong Icon_minitimewo 13 jan 2010 - 10:59

1 porti Bakso .....3.000 Rph...(Waar? Kampung Jimbaran, de tukang Bakso heeft zelfs een klein bankje mee en komt op het hoekje van de straat lekker onder de boom met zijn tektok stukje hout roepen....Baaaaaaakso.)

5 porties Bakso..15.000 Rph....is ruwweg kira2 1 Euro

study 32,50 Euro = ruwweg 150 porties Bakso. duimenop

150 porties Bakso tegen de koers van 3 porties per dag = 50 dagen lang Bakso....met sambel terasi kemiri erbij, beetje daun bawang erdoorheen, en dan lekker op het bankje bij de warung ngobrol met mede kopers...ja inderdaad weegt niet op de prijs van een boek tegen dit eetgenot. Lekker veel sambel in de warme bakso, gegarandeerd dat je het niet koud hebt. Sampe kringet op het voorhoofd en gatel bovenop de schedel....jammie jammie jammie, ngiler alweer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Gesponsorde inhoud





De Pasar Malam van Tong Tong Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Pasar Malam van Tong Tong   De Pasar Malam van Tong Tong Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Pasar Malam van Tong Tong
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 51e Tong Tong Fair vh. Pasar Malam Besar (21-05 / 01-06)
» Pasar Malam in Parijs
» Pasar Malam in Weddesteyn
» Pasar Malam in Catharinahof
» Pasar Malam terug in de RAI

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Boekbesprekingen-
Ga naar: