Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Koninklijke onderscheiding voor Ad van Liempt

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Koninklijke onderscheiding voor Ad van Liempt Empty
BerichtOnderwerp: Koninklijke onderscheiding voor Ad van Liempt   Koninklijke onderscheiding voor Ad van Liempt Icon_minitimedi 19 jan 2010 - 18:50

Koninklijke onderscheiding voor Ad van Liempt
Vanwege zijn bijdrage aan de Nederlandse journalistiek

Koninklijke onderscheiding voor Ad van Liempt Lintje10 Het lintje voor Ad (foto: Leendert Jansen/NPS)

Ad van Liempt is vrijdag bij zijn afscheidsreceptie in Utrecht benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. Hij kreeg de onderscheiding uit handen van burgemeester Cor de Vos van Nieuwegein. Van Liempt kreeg de onderscheiding voor zijn brede bijdrage aan de Nederlandse journalistiek en de publieke omroep in het bijzonder. Van Liempt: “Ik sta met mijn mond vol tanden en dat overkomt me niet vaak.”

“Jij bent een 'homo universalis',” aldus de burgemeester, “een universele mens zoals die eigenlijk niet meer bestaat: journalist, geschiedkundige, schrijver, programmamaker, hoofdredacteur, lector. Een sportman in hart en nieren, een bekwaam bestuurder en een zorgzame vader, opa en echtgenoot.”

Van Liempt werkte mee aan talloze tv-uitzendingen en stond aan de wieg van talloze programma’s als Andere Tijden en De Oorlog. Zo heeft hij op televisie het onderwerp geschiedenis voor een groot publiek tot leven gebracht.


Hier verder lezen


geschiedenis.vpro.nl
ma 18 januari 2010
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Koninklijke onderscheiding voor Ad van Liempt
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Koninklijke Onderscheiding voor Willem Bos
» Koninklijke onderscheiding voor Apeldoorner Ririhena
» Koninklijke Onderscheiding voor de heer Kaipatty
» Koninklijke onderscheiding voor de heer G.J. Casius
» Koninklijke onderscheiding voor Mary de Lima-Latuheru

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: