Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Bende rooft geld via pinautomaten Bali

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Bende rooft geld via pinautomaten Bali Empty
BerichtOnderwerp: Bende rooft geld via pinautomaten Bali   Bende rooft geld via pinautomaten Bali Icon_minitimedi 26 jan 2010 - 15:10

Bende rooft geld via pinautomaten Bali
26-01-2010 09:00 | Van onze correspondent


JAKARTA – Een internationaal opererende misdaadbende heeft met een aanval op pinautomaten in Indonesië grote paniek gezaaid. Honderden mensen zijn het slachtoffer.

De bende sloeg toe op Bali met skimmers en geheime camera’s in betaalautomaten, waardoor pincodes en pinpasinformatie van klanten stiekem konden worden afgelezen. De bende­leden haalden vervolgens in andere landen geld van de bank­rekeningen.

De Engelstalige krant The Jakarta Globe meldde zaterdag dat ook een Nederlandse toeriste het slachtoffer is geworden van de diefstal. Er zou volgens de krant een bedrag van 13,5 miljoen roepia, omgerekend circa 1000 euro, van de ING-rekening van de Nederlandse zijn gehaald.

Indonesische banken vrezen dat ook het vertrouwen in het Indonesische bankwezen is geschaad. Ten minste zes grote Indonesische banken zijn betrokken bij de zaak, waaronder de twee grootste staatsbanken Bank BNI en Bank Mandiri. De zes banken hebben in korte tijd 5 miljard roepia (circa 350.000 euro) verloren.

Zeker drie personen zijn inmiddels gearresteerd. Ook heeft de politie bij betaalautomaten op Bali skimapparatuur gevonden en in beslag genomen. Volgens de politie had de bende beschikking over 264.000 gestolen pincodes.

In buurland Australië is het meeste geld van Indonesische bankrekeningen gehaald. Maar ook in de Canadese stad Toronto hebben transacties plaatsgevonden met rekeningen van slachtoffers.

De Indonesische politie uitte in de Indonesische krant Koran Tempo het vermoeden dat de hoofddader een Rus is, woonachtig in Canada. Hij zou de hulp van Indonesische criminelen hebben ingeschakeld. Volgens de politie is er geen bewijs van betrokkenheid van bankpersoneel in de reeks misdrijven.

De bank BCA heeft inmiddels verdachte banktransacties naar Canada en Australië geblokkeerd. Het gestolen geld van de klanten wordt vergoed.

Grote bankschandalen hebben de afgelopen tien jaar het vertrouwen van Indonesiërs in hun banken al flink verminderd.


Ref. Dagblad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Bende rooft geld via pinautomaten Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bende rooft geld via pinautomaten Bali   Bende rooft geld via pinautomaten Bali Icon_minitimedi 26 jan 2010 - 15:33

Voor Missy Wu:

Dát was nu dat voorgevoel van me. Als ik niet had geluisterd, had ik dus nu bij je moeten lenen Embarassed want S'baya stelt natuurlijk meteen voorwaarden aan me, als ik daar aan de bel had getrokken Twisted Evil
"Om, tolong Om, mijn dompet kosong want de bank Mandiri (Mandi Sendiri) zegt dat mijn rekening geplunderd is."
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Bende rooft geld via pinautomaten Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bende rooft geld via pinautomaten Bali   Bende rooft geld via pinautomaten Bali Icon_minitimedi 26 jan 2010 - 15:48

zo zie je maar weer............ het stond in de Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven geschreven..


roosje
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Bende rooft geld via pinautomaten Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bende rooft geld via pinautomaten Bali   Bende rooft geld via pinautomaten Bali Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bende rooft geld via pinautomaten Bali
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Triangel haalt geld op voor school in Bali
» Politie pakt bende mensensmokkelaars op
» Kringloopschilderij levert veel geld op
» Verhagen zoekt geld voor seminarium
» Geld voor slachtoffers moddervulkaan

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: