Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 'tWalhalla haalt inspiratie uit hitlijsten en zie daar: Broodje Bakpao !

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

'tWalhalla haalt inspiratie uit hitlijsten en zie daar: Broodje Bakpao ! Empty
BerichtOnderwerp: 'tWalhalla haalt inspiratie uit hitlijsten en zie daar: Broodje Bakpao !   'tWalhalla haalt inspiratie uit hitlijsten en zie daar: Broodje Bakpao ! Icon_minitimedi 2 feb 2010 - 11:25

'tWalhalla haalt inspiratie uit hitlijsten

Eetcafé zet 'Broodje Bakpao' op de menukaart
02-02-2010
Arne Vansteenkiste


ROESELARE - De Nederlandse hiphopformatie The Opposites scoren momenteel een grote hit met 'Broodje Bakpao'. Wat dat precies is, kan je voortaan proeven in 'tWalhalla.

Broodje Bakpao, het lijkt een uitgevonden woord, maar The Opposites scoren een grote hit met het liedje. Op Studio Brussel werd de rap verkozen tot Hotshot, de plaat die het meest gedraaid wordt, en ook de Ultratop50 lijkt niet veilig. Vorige week stond Broodje Bakpao op 11 in de populaire hitlijst.

'tWalhalla haalt inspiratie uit hitlijsten en zie daar: Broodje Bakpao ! B2_bak10 Wouter Vandekerkhove serveert broodjes bakpao. avr

Dat bracht Wouter Vandekerkhove (25) van eetcafé 'tWalhalla op ideeën en voortaan kan je in 'tWalhalla de enige echte broodjes bakpao bestellen.


Indonesië

'Het liedje is zeer populair, maar eigenlijk wist niemand wat een broodje bakpao precies was. Ook ik niet', vertelt Wouter. 'Pas na wat opzoekwerk kwam ik te weten dat het een opgevuld deegbroodje is met gekruid gehakt binnenin, oorspronkelijk uit Indonesië. Aangezien we altijd zorgen voor een wereldgerecht op onze kaart, leek een broodje bakpao een goede optie. En het is ook gewoon een leuk liedje', aldus Wouter.

'In de keuken staat Studio Brussel altijd op. En we doen al eens graag onnozel in de keuken. Zeker als ze Broodje Bakpao draaien. Ik raakte benieuwd hoe een broodje bakpao zou smaken, dus ging ik zelf aan de slag. Best lekker, moet ik zeggen.'

Naast de hitlijsten en de snackbars is het broodje ook populair op Facebook. De groep 'Ik wil graag eens een Broodje Bakpao proeven. (en liefst in België)' telt meer dan 5.000leden. 'De reacties op Facebook zijn ook heel positief. Ik krijg reacties als hmm, broodjes warm vlees. Wie naar Studio Brussel luistert, is echt enthousiast.'


Gevuld broodje

In Nederland behoort bakpao tot de standaard snacks als pita en shoarma. 'Je vindt ze er in allerlei varianten en met verschillende vullingen, tot kip met curry toe. In 'tWalhalla staat de klassieke bereiding op het menu. Volgens originele Indonesische recepten wordt het gehakt gekruid met onder meer gember en koriander. Terwijl het deeg nog slap is, wordt het vlees er ingerold. Daarna wordt het broodje gestoomd. Krokant is het niet.'

Op Studio Brussel loopt er momenteel ook een wedstrijd voor het meest originele Belgische recept voor een broodje bakpao. Maandag kiezen de rappers van The Opposites samen met presentator Sam De Bruyn een winnaar. 'Als ik even tijd heb, stuur ik ook mijn recept door. Je weet maar nooit', lacht Wouter.

'tWalhalla, Zuidstraat 30 www.twalhalla.be


Het Nieuwsblad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
'tWalhalla haalt inspiratie uit hitlijsten en zie daar: Broodje Bakpao !
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gespot in de Indonesische hitlijsten
» Bronbeek haalt banden met Indonesië aan
» Toko Neba haalt € 16.000 op
» WNF haalt twee ton op in Concertgebouw
» Starwood haalt haaienvin van de kaart

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: