wu

Aantal berichten: 3115 Registratiedatum: 08-12-08
 | Onderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. ma 31 mei 2010 - 20:55 | |
|  en ik op de kaart van Batavia 1945 van de KIT-site... kaart nr 03809-A Menteng is de wijk onder het Koningsplein/Merdekaplein, die kun je gewoon niet missen... |
|
OmSid
Aantal berichten: 485 Registratiedatum: 08-01-09 Woonplaats: Negeri Kincir Angin
 | Onderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. di 1 jun 2010 - 6:44 | |
| | albert de indo jahat schreef: | | sweetheart ik zit op google earth te zoeken mar kan het niet in de menteng buurt vinden geef even een hint. . |
Lho,piyee toh. Als moet soeken ken je een Indonesische site nemen.
Als ik nieuwe straatnamen wil weten ga ik kijken kijken in http://www.streetdirectory.com/indonesia/jakarta/ Heb natuurlijk ook maps van Jakarta - Bandung ,maar via internet (wel Indonesische bronnen) kan je veel vinden.
Dat geldt ook voor andere steden, "jakarta" diganti met Bandung ,Surabaya, Medan enz. Heb ook een digitalekaart van Jakarta , gekocht in M2M (Mangga DuaMall), je kan bijna alles vinden van Jakarta, probleem is dat ik de CD (bajakan) niet kan openen (gaptek), terwijl tijdens demonstratie in Jkt het wel doet . |
|
Henri R. Cingoor

Aantal berichten: 1055 Registratiedatum: 04-01-09 Woonplaats: Kampung Kali Brantas
 | Onderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. di 1 jun 2010 - 7:45 | |
| ...probleem is dat ik de CD (bajakan) niet kan openen (gaptek), terwijl tijdens demonstratie in Jkt het wel doet ........ "Aha, prettig kennis met u te maken meneer/mevrouw en voor u ook prettig kennis te maken met onze serampangan stijl van verkoop." aldus zei de verkoper in Indonesia. "Oh, you want guarantee? Yes, we can......give guarantee till frontdoor Ibu2 dan Bapak2." en een brede glimlach van oor tot oor sierde het gelaat van onze Indonesische verkoop/sales-broeder. Troost je OmSid, je bent niet de enige. Ik heb 10tallen VCD's gekocht met hele mooie verpakking eromheen sampai ngiler zo mooi. Balik rumah, VCD-nya macet. (Terug in huis gekomen, bleven de VCD's vaststeken.) 
Laatst aangepast door Henri R. Cingoor op di 1 jun 2010 - 14:56; in totaal 1 keer bewerkt |
|
wu

Aantal berichten: 3115 Registratiedatum: 08-12-08
 | Onderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. di 1 jun 2010 - 12:34 | |
|  terima kasih voor de link, OmSid Duzz.. zelfs de meest doorgewinterde Indonesiëkenners stinken er soms ook in?? Goed, om te weten  (sorry, opendoeltje.. kon de kans jullie te plagen niet laten lopen  ) |
|