Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 John Oei: 'Een leven zonder vrijwilligerswerk vind ik een leeg leven'

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

John Oei: 'Een leven zonder vrijwilligerswerk vind ik een leeg leven' Empty
BerichtOnderwerp: John Oei: 'Een leven zonder vrijwilligerswerk vind ik een leeg leven'   John Oei: 'Een leven zonder vrijwilligerswerk vind ik een leeg leven' Icon_minitimevr 23 apr 2010 - 9:40

John Oei: 'Een leven zonder vrijwilligerswerk vind ik een leeg leven'
vrijdag 23 april 2010 | 07:56 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 23 april 2010 | 07:57

John Oei: 'Een leven zonder vrijwilligerswerk vind ik een leeg leven' 4qracz

'Indonesië is een mooi land, maar ik zie het puur als vakantieland. Ik heb niet het gevoel dat ik daar terugkeer naar mijn roots'.foto Johan Wouters/hetfotoburo

John Oei (78) was achttien jaar oudste in de kerk Jefta.
Daarnaast zet deze voormalige tandarts zich al jaren in voor de stichting Smile. Onder andere door tandheelkundige hulp te verstrekken aan kinderen in weeshuizen in Marokko. Voor zijn vrijwilligerswerk ontving hij een Koninklijke onderscheiding.

John is getrouwd met Anna. Ze hebben geen kinderen.

Een bewuste keus, het stoppen als oudste bij Jefta?

,,Ja, er was behoefte aan nieuw bloed. Jongeren moesten het overnemen. Zij kijken op een andere manier naar het leven. Dat is goed."

Hoe belangrijk is het geloof voor u?

,,Ik kan niet zonder. Ik ben gokverslaafd geweest. Toen het echt fout ging, wilde ik iets anders met mijn leven. Ik ben op zoek gegaan naar God en heb hem gevonden. Nu wil ik toepassen wat de Bijbel zegt en me inzetten voor mijn medemens."

Wat zijn uw drijfveren voor het vrijwilligerswerk?

,,Een leven zonder vrijwilligerswerk vind ik een leeg leven. Mensen helpen, is een voorrecht voor mij. Het geeft me heel veel voldoening."

Hoe staat u in het leven?

,,Geduldig. Ik kan goed luisteren. Een grote prater ben ik niet, maar wat ik zeg, snijdt wel hout. Ik probeer mijn woorden zorgvuldig te kiezen."

Hoe belangrijk is uw geboorteland Indonesië voor u?

,,We gaan er nog regelmatig naar toe. Ik vind het een mooi land, maar ik zie het puur als vakantieland. Ik heb niet het gevoel dat ik daar terugkeer naar mijn roots."

Bent u ijdel?

,,Nee, daar ben ik heel onverschillig in. Of het allemaal klopt met mijn kleding, laat ik aan mijn vrouw over."

Welke karaktereigenschappen heeft u van uw ouders?

,,De wijsheid en het belang dat ik hecht aan normen en waarden, heb ik van mijn vader. Mijn moeder was een vrouw met een sterke wil, een pilaar in ons gezin. Mijn doorzettingsvermogen heb ik van haar."

Wat maakt u verdrietig?

,,Het onrecht en de ellende in de wereld. Ik voel me vaak zo hulpeloos als ik dat zie. Ik zou eigenlijk altijd iedereen willen helpen. Dat kan natuurlijk niet. Maar vanuit naastenliefde probeer ik mensen wel te helpen."

En wat maakt u gelukkig?

,,Anderen helpen. Maar ik kijk wel naar het resultaat. Als iets niet werkt of als ik het idee heb dat er misbruik gemaakt wordt van mijn hulp, stop ik ermee. Daar ben ik resoluut in."

Is er iets dat u aan uzelf wilt veranderen?

,,Ik ben iemand die vaak twijfelt. Daar zou ik wel verandering in willen brengen."

Als u uw leven opnieuw kon doen, zou u het dan anders doen?

,,Ik heb een positief leven. Het heeft inhoud gekregen doordat ik anderen ben gaan helpen. Zoals ik nu leef, wil ik het ook afsluiten."

Wat wilt u nog verwezenlijken?

,,Ik neem het leven zoals het komt. Ik schik me naar de dingen die de Heer van me wil."

BNdeStem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
John Oei: 'Een leven zonder vrijwilligerswerk vind ik een leeg leven'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» VIDEO. Gulzige walvishaai zuigt visnet leeg
» cineast John Fernhout / John Ferno - In Ferno
» IndoFilmCafé: Koning zonder land & Land zonder koning / 12-01-2010
» Jakarta stroomt leeg voor Suikerfeest
» Apen en schildpadden als huisdier: bossen lopen leeg

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: