Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Rentree badmintonster Audina nabij (?)

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Rentree badmintonster Audina nabij (?) Empty
BerichtOnderwerp: Rentree badmintonster Audina nabij (?)   Rentree badmintonster Audina nabij (?) Icon_minitimezo 25 apr 2010 - 21:10

Rentree badmintonster Audina nabij
Update: vrijdag 23 apr 2010, 18:51

Rentree badmintonster Audina nabij (?) Mia_au11 Mia Audina / ProShots

Badmintonster Mia Audina wil na een afwezigheid van vier jaar haar rentree maken. Haar terugkeer in de wedstrijdsport hangt alleen nog van het regelen van enkele praktische zaken af.

De 30-jarige Audina beëindigde in 2006 haar carrière, waarin ze eerst namens haar geboorteland Indonesië en vanaf 2000 voor Nederland zeer succesvol was.

Erelijst
Op de omvangrijke erelijst van Audina prijken onder meer zilveren medailles bij de Olympische Spelen van 1996 en 2004. In dat laatste jaar legde ze ook beslag op de Europese titel in zowel het enkelspel als het dubbelspel (samen met Lotte Bruil).

Het is nog onbekend bij welk toernooi Audina haar comeback zal maken, maar wel is zeker dat ze het vizier gaat richten op de Olympische Spelen van 2012 in Londen.

NOS Sport
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Rentree badmintonster Audina nabij (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rentree badmintonster Audina nabij (?)   Rentree badmintonster Audina nabij (?) Icon_minitimedi 8 jun 2010 - 12:38

ma 07 jun 2010, 23:05
Comeback Mia Audina

AMSTERDAM - Deze week 'emigreert' Mia Audina naar Maleisië. In Kuala Lumpur gaat de badmintonster werken aan een comeback: "Ik ben in 2006 gestopt en ik wil nog één keer gaan proberen om het hoogste te bereiken, de Spelen in Londen dus."


Dat gaat de 28-jarige winnares van het olympisch zilver in 1994 en 2004 doen in een echt 'badmintonland'. "In Maleisië en ook in Indonesië heb ik veel uitstekende sparringpartners. Ik blijf wel in voortdurend contact met technisch directeur Martijn van Dooremalen."

"Ik heb vaak de vraag gekregen of ik weer wilde beginnen. De Europese bond drong er zelfs op aan, omdat ik een tegenwicht zou zijn voor Azië. Het heeft me gestreeld, maar ik heb uiteindelijk zelf de knoop doorgehakt. Na vier jaar begon het te kriebelen."

Ze legt de nadruk op 'proberen': "Het is niet eerder vertoond in het badminton dat iemand na zo'n lange tijd terugkwam. Ik weet dus niet zeker of het lukt." Ze heeft haar beslissing genomen na consultaties met Van Dooremalen en sportarts Peter Vergouwen. "Als Peter had gezegd dat het lichamelijk niet verantwoord zou zijn, dan was het over geweest. Maar de tests waren positief. Hij heeft me wel op het hart gedrukt om rustig te beginnen."

Ze gaat eerst drie maanden trainen en daarna, als ze fit genoeg is, kleine toernooien spelen. De kans bestaat dat ze haar comeback viert op de Yonex Dutch Open in oktober. "Dat zou mooi zijn, maar ik kom pas terug als ik er helemaal klaar voor ben."

Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Rentree badmintonster Audina nabij (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rentree badmintonster Audina nabij (?)   Rentree badmintonster Audina nabij (?) Icon_minitimedi 8 jun 2010 - 13:44

..............De Europese bond drong er zelfs op aan, omdat ik een tegenwicht zou zijn voor Azië. ....


Geinig. Er moet dus een Aziatische "geimporteerd" worden, alvorens het oh zo "machtige" Europa een beetje tegengas kan geven tegen Azie. tongue

Is dit ook niet in een andere tak van sport aan de gang? Bijvoorbeeld met badminton? De chinese Yiao Yie of zoiets?

Gegroet van clown
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Rentree badmintonster Audina nabij (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rentree badmintonster Audina nabij (?)   Rentree badmintonster Audina nabij (?) Icon_minitimeza 23 okt 2010 - 16:32

Badmintonster Audina twijfelt over rentree
Uitgegeven: 22 oktober 2010 17:27
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2010 18:58

ALMERE - Mia Audina twijfelt over haar rentree in het internationale badminton. Technisch directeur Martijn van Dooremalen van de badmintonbond zei dit vrijdag bij de Dutch Open in Almere.

''Mia is enthousiast begonnen en is ook wel bezig geweest. Maar er zijn wat beren op haar pad gekomen. Ze twijfelt nu wel een beetje of ze het wel of niet zal doen.''

Audina ontbreekt deze week bij de Dutch Open. Het is onduidelijk wanneer ze wel gaat spelen. In april werd bekend dat de in Indonesië geboren badmintonster plannen had voor een terugkeer en naar Maleisië verhuisde om te trainen.


Toernooien

Volgens Van Dooremalen moet Audina voor het einde van het jaar een definitieve beslissing nemen. ''Ze moet volgend jaar wel haar toernooien gaan spelen om zich straks voor de Olympische Spelen te kunnen kwalificeren'', aldus Van Dooremalen.

Audina veroverde voor haar geboorteland Indonesië in 1996 zilver op de Spelen in Atlanta. Acht jaar later deed de inmiddels voor Nederland spelende badmintonster dat ook in Athene. Ook won ze in 2004 bij de Europese kampioenschappen goud in het enkel- en dubbelspel. In augustus 2006 stopte Audina plotseling met haar sport.

nusport.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Rentree badmintonster Audina nabij (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rentree badmintonster Audina nabij (?)   Rentree badmintonster Audina nabij (?) Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rentree badmintonster Audina nabij (?)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Badmintonster Yao Jie rap uitgeschakeld
» ‘2012: De Ondergang is nabij’
» Badmintonster Eefje Muskens imponeert met plaats in halve finale Jakarta
» Garuda Indonesia ziet beursgang nabij komen
» IS-aanhanger valt Indonesische agenten aan nabij Jakarta

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: