Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Indisch Anders 2010

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indisch Anders 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Indisch Anders 2010   Indisch Anders 2010 Icon_minitimema 3 mei 2010 - 13:06

Indisch Anders 2010
In Blog by Alfred Birney on 3 May 2010

Indisch Anders 2010 5vstbn

Stichting Tong Tong geeft drie bladen uit: De Pasarkrant, De Sobat en Indisch Anders. De Pasarkrant is het informatiebulletin van de Tong Tong Fair voorheen Pasar Malam Besar. De Sobat verschijnt driemaal per jaar voor donateurs. Indisch Anders is de gratis boekenkrant bij het Tong Tong Festival.

Waarom deze kranten niet in één jaarlijkse uitgave worden samengevoegd begrijp ik niet helemaal, al heb ik de ontwikkeling wel zien ontstaan. De naamsverandering van de Pasar Malam Besar in Tong Tong Fair is voor een belangrijk deel ingegeven door de wens om van het eetimago af te komen waarmee de Pasar Malam Besar jarenlang werd achtervolgd. Mij dunkt dat je dan juist een boekenkrant als Indisch Anders in de Pasarkrant stopt, om zo de aandacht te vestigen op het brede culturele aanbod van de Tong Tong Fair. Nu worden boekenlezers apart bediend, wat op zich zo slecht nog niet is, maar de Pasarkrant wordt er naar mijn smaak te mager van. Vrij Nederland werkte ooit zo: een weekkrant waarin een glossy werd geleverd en een boekenbijlage. Dat was wel handig: ik nam de boekenbijlage eruit en maakte met de rest de open haard aan. Toen Vrij Nederland later de boel ging samenvoegen ben ik de rest ook maar gaan lezen.

Lees verder op de website van Alfred Birney.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Indisch Anders 2010
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Uitnodiging persbijeenkomst Indisch Platform op 30 november 2010
» 30 november 2010 - Lezing: Filmschetsen uit de Indisch/Indonesische cultuur en samenleving
» Massage op Bali gaat iets anders dan gepland
» 11-12-2010 Benefietmanifestatie voor slachtoffers uitbarsting Merapi (26 oktober 2010)
» In elke cultuur betekent het begrip 'waarheid' iets anders

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: