Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes Empty
BerichtOnderwerp: Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes   Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes Icon_minitimewo 5 mei 2010 - 21:03

Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes
04 mei 2010

HEEMSTEDE - De dag is zonnig, de lente is officieel begonnen. Een beter moment om uit eten te gaan is er eigenlijk niet. Het geplande diner bij Indonesisch Restaurant Sari komt dan ook prima uit.

Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes 6z8rba Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes 8z2m82

De reservering aan de telefoon een weekje eerder verliep vriendelijk. Op de dag eenmaal aangekomen rijden we een gezellige straat in Heemstede binnen en parkeren we de auto pal voor de deur.

We worden vriendelijk ontvangen door de restaurantmanager de heer Pang. Het is duidelijk dat we ons in Oosterse sferen bevinden. De vrouwelijke bediening is gekleed in traditionele kleding, de accessoires aan de muur en het mooie versierde plafond verraden dat we in Indonesië zijn. Het meubilair is wat standaard, maar dat mag niet baten. Het is keurig verzorgd, netjes en het oogt allemaal gemoedelijk. We mogen aan het raam zitten, altijd leuk.

De vriendelijke dame vraagt ons direct of we iets willen drinken. Sari heeft een mooie wijnkaart, maar we eten Oosters, dus dit keer geen wijn. Authentiek biertje is het lekkerst dus tweemaal Bintang is besteld. De Bintang wordt enkele momenten uit de fles in een mooi passend pulletje geschonken en een schaaltje verse kroepoek wordt erbij geserveerd.

Meneer Pang verschijnt aan tafel en maakt een goede indruk op me. Hij straalt uit trots te zijn op Sari en ontvangt graag zijn gasten. Maakt een vriendelijk praatje met ons en vraagt ons of hij ons mag verrassen. Dat mag altijd. Er wordt keurig gevraagd of er ingrediënten zijn die we liever niet hebben, maar de kok mag zich vrij voelen. Leuk!

Ondertussen spiek ik wel even door de kaart. Gelukkig geen eindeloze lijsten aan gerechten met als enige variatie het vlees of gevogelte. Iets wat je bij Chinese restaurants nog wel eens ziet. Bij Sari draait het om de 5 verschillende Rijsttafels en terecht. Ze bieden een heerlijke mix van gerechtjes. De gerechten zijn Indonesisch benoemd, maar een korte uitleg voorkomt vragen. De Rijsttafels zijn voor de hoeveelheid aan gerechtjes goed geprijsd.

Zo’n 12 – 15 gerechtjes in een prijsklasse van € 18,50 – 32,00 per persoon. Wat opvalt is de Rijsstafel Saté: Saté in maar liefst 7 varianten met verschillende bijgerechten. Wat helemaal leuk is dat Sari ook Rijsttafels aanbiedt voor 1 persoon. Er zijn ook los voor- en hoofdgerechten te bestellen. Specialiteiten die op de kaart heerlijk lijken.

We ontvangen het voorgerecht, de Sari Mix. Een mix van vier hapjes per persoon met daarin een gefrituurde Garnaal in een jasje van loempiadeeg, Pangsit, een huisgemaakt Viskoekje en een Loempia Semarang met bamboe. Natuurlijk 2 dipsausjes erbij, een milde en een pittige. De pittige is heerlijk in combinatie met de gerechtjes. Zoals het hoort een stevige bite, maar geen toestanden die verlies van smaak tot gevolg hebben. Met de Bintang erbij is het een goede start van het diner.

Tussen de gerechten door vertelt meneer Pang dat Sari twee vestigingen heeft – een tweede in Zoetermeer – en al ruim 20 jaar als familiebedrijf bestaat. Naast de restaurants is er ook nog een cateringtak welke succesvol opereert. Dan volgt alweer het hoofdgerecht. Wat heet, maar liefst 15 gerechtjes worden geserveerd. Het blijkt de Rijsttafel Sari te zijn, begeleid met heerlijke authentieke Nasi en Bami welke niet te vergelijken zijn met wat we doorgaans in Nederland eten.

Wat een heerlijkheid, allemaal typisch Indische gerechten in mooie porties en echt goed van smaak. De recensie laat niet toe de gerechten bij naam en toenaam te noemen. Enkele hoogtepunten waren Saté Kambing (Saté van Geitenvlees), Sambal Goreng Telor (pittige eitjes) Daging Rendang (mild Rundvlees). Het leuke is dat je lekker de tijd neemt om je het allemaal te laten smaken. Zo zit je heerlijk lang te tafelen zonder dat je in één hap echt propvol zit.

Tekst: Bas Bosman

Naam:
Adres:
Plaats:
Telefoonnummer:
Website:
E-mail:

Keuken:
Prijzen:


Openingstijden:

Reserveren:
Parkeren:
Aantal zitplaatsen:
Betalen:
Extra’s:
Catering:
Restaurant Sari
Valkenburgerlaan 48
Heemstede
023-5284536
www.sari.nl
info@sari.nl

Authentiek Indonesisch
voorgerecht vanaf: 5 euro – Pangsit 4 st
hoofdgerecht vanaf: 16 euro - Vegatarisch
nagerecht vanaf: 3 euro – Spekkoek Huisgem.
Maandag tot en met donderdag 17 tot 22 uur
Vrijdag tot en met zondag 16 tot 22 uur
Ja, telefonisch
Voor de deur
45 zitplaatsen
Cash/pin/visa
Afhalen is mogelijk
Op afspraak minimaal 20 personen

webregio.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes   Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes Icon_minitimedo 6 mei 2010 - 7:01

Quotes: ....Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes.....
Quotes: ....Iets wat je bij Chinese restaurants nog wel eens ziet. ..........


Dus toch een mix van Indonesisch / Chinees restaurant. Moet wel eigenlijk, want het echte Indonesische eten zal niet zo snel in de smaak vallen bij de bevolking van Nederland (een weinige enkeling uitgezonderd natuurlijk) en is trouwens ook niet commerciëel genoeg, dus ..........



Quotes:....De vrouwelijke bediening is gekleed in traditionele kleding....
Vraag me af wat met traditionele kleding bedoeld wordt. Ik weet zo één twee drie uit mijn hoofd, dat Indonesia al minimaal 28 soorten traditionele kleding kent.

Quotes:...Gelukkig geen eindeloze lijsten aan gerechten met als enige variatie het vlees of gevogelte.
Denk dat meneer Bas Bosman maar eerst eens wat meer andere chinees/Indisch / In donesische restaurants moet afstruinen, alvorens te concluderen, wat hij meent te weten. Er zijn heel wat restaurants, die veel keuze hebben in groentegerechten en visgerechten.

Al met al, lijkt het me, dat de Chinese eigenaar meneer Pang inderdaad wel zijn best gedaan heeft om een menu samen te stellen, die anders is dan de doorsnee presentatie.
Vraag me nog één ding af: Zijn de eieren van de sambel goreng telor gekookt en daarna gefrituurd of enkel gekookt en zit er pete in het gerecht? affraid (Ik denk aan een "familielid" van me.) Razz

De foto's van de gerechten op de website van www.sari.nl zien er inderdaad wel smakelijk uit, nogmaals: wel gericht op de westerse smaak en keuze natuurlijk. (In acht nemend, dat er gesproken wordt over "Indonesisch" restaurant.) !!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes   Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes Icon_minitimedo 6 mei 2010 - 9:28

Wat me opvalt is, dat ze op álle gerechten fruitjes strooien.....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes   Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes Icon_minitimedo 6 mei 2010 - 9:38

ze zijn dol op fruitjes

....en hun prijslijsten zijn oud
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes   Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes Icon_minitimedo 6 mei 2010 - 9:42

De pangsit is wel duur daar... Twisted Evil en die soto ayam ook. sunny

Prijslijsten oud? Dus NOG duurder. Payah dese en dat allemaal van mijn aow'tje betalen? affraid

Sudah al, ik ga wel in warung Dort eten. Ben vaste klant, dus krijg korting en mag utang tot eind van de maand bij bank van lening. duimenop

Die kippenvleugeltjes (swiwi zonder kiwi) lijken me wel lekker. geek
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Gesponsorde inhoud





Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes   Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Indonesisch Restaurant Sari: mix van heerlijke gerechtjes
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» “Restaurant Blauw in Utrecht beste restaurant voor Indonesisch eten”
» Indonesisch restaurant in pand ‘Veltkamp’
» Indonesisch restaurant Singaradja failliet verklaard
» Restaurant Djadjan: authentiek Indonesisch eten
» Oud-directeur Berghotel opent Indonesisch restaurant

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Recepten/Dapur-aangelegenheden-
Ga naar: