Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 'Werken in Indonesië'

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

'Werken in Indonesië' Empty
BerichtOnderwerp: 'Werken in Indonesië'   'Werken in Indonesië' Icon_minitimedi 17 aug 2010 - 18:33

Vakantiewerkcolumn: Werken in Indonesië
maandag 16 augustus 2010 | 17:19 | Laatst bijgewerkt op: maandag 16 augustus 2010 | 17:20


Voor Kim Bosman (21) en Anne Diepenhorst (18) is hun vakantiewerkplek een trip naar het 'buitenland' waarbij ze nog geld verdienen ook.

Want midden in de Hollandse weilanden en via een landweggetje dat door bomen is omgeven verschijnt daar opeens een buitenlands oord: dierenpark Taman Indonesia in Kallenkote bij Steenwijk. Een exotisch oord in de lage landen. Wie het park inloopt, waant zich meteen in het buitenland.

Voor Kim en Anne is het vakantiewerk met een bijzonder karakter. Hartje Indonesië onder Hollandse zon.

De meiden zijn ooit begonnen als stagiaire en zijn allebei blijven hangen. Wat hen betreft hebben ze de ideale vakantiebaan. Ze zijn beiden natuur -en dierenliefhebbers en kunnen zich absoluut niet indenken ooit achter een bureau hun geld te moeten verdienen. Wanneer ze een middagje in de restaurantkeuken moeten staan, komen de muren al op hen af. Kim is voornamelijk buiten aan de slag. "Om negen uur begint mijn werkdag en controleer ik alle dieren." Vaak is zij de eerste die ziet dat er iets aan de hand is met een dier. Zo kwam Kim er bijvoorbeeld twee weken geleden als eerste achter dat het Indonesische hertjespaar een jong had gekregen. "Leuke verassingen", vertelt Kim. Voor de rest is ze erg druk met het voeren van de dieren. "Dat gaat de hele dag door."

Hoewel dat Anne ook het liefst de hele dag buiten werkt, staat ze voornamelijk in het restaurant en bij de kassa. Dat vindt ze niet heel erg: omgaan met mensen en behulpzaam zijn ligt haar ook wel. Vooral vragen over bepaalde dieren en planten beantwoorden doet ze graag. En tussendoor bakt ze de Indonesische loempiaatjes op.

De meiden vinden dat ze erg geluk hebben met hun vakantiewerk. Ze moeten er niet aan denken in een supermarkt hun geld te verdienen. "Vakken vullen? Dat is niets voor mij." Anne ruilde zelfs haar comfortabele woning in voor een caravan op een camping in de buurt. "Zo zit ik dicht bij mijn werk."


En hoewel veel jongeren niet aan hun studie moeten denken tijdens de vakantie, vinden Anne en Kim het een uitkomst dat ze zoveel praktijkervaring tijdens hun vakantie opdoen. Kim studeert dierenmanagement in Leeuwarden en Anne volgt de opleiding Eco & Wildlife in Velp. Later hopen ze bezig te zijn in de natuur, al zou Kim - als het echt moet - ook nog wel voor de klas willen staan. "Je moet ook geld verdienen he." Maar daarom hopen ze stiekem dat ze nog een aantal jaren in Taman Indonesia mogen blijven.

Stentor
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
'Werken in Indonesië'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Werken als een volwassene
» Indische werken gevraagd
» Elektronicabedrijven werken aan betere tinwinning
» Ruim miljoen voor werken activist Indonesië
» Verkoop kunst en werken van en uit Papoea

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: