Indonesië Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië |
|
| | Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland | |
| |
| Auteur | Bericht |
|---|
ElEl

Aantal berichten: 3544 Registratiedatum: 08-12-08
 | Onderwerp: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland za 11 sep 2010 - 12:00 | |
| In Nederland middenmoot, in Indonesië de top Gepubliceerd : 10 september 2010 - 2:25 pm | door Sigrid Deters
In Nederland zal hij de top niet halen, maar de Nederlands-Indonesische voetballer Irfan Bachdim beproeft nu zijn geluk aan de andere kant van de wereld. Sinds augustus staat hij onder contract bij Persema Malang op Oost-Java. Het Indonesische nationale elftal heeft ook al interesse in hem getoond. Vanaf dit seizoen draait hij op proef mee.
Irfan Bachdim leerde voetballen bij de jeugdopleiding van Ajax. Vervolgens speelde hij bij FC Utrecht en HFC Haarlem. Na het faillissement van deze eerste-divisieclub stond hij op straat. Daarom besloot hij zijn mogelijkheden in Indonesië te verkennen.
'In Nederland zal ik nooit kunnen spelen voor het nationale elftal, dat is voor mij echt een aantal niveaus te hoog. Maar ik heb ook de Indonesische nationaliteit. En daar maak ik met mijn Europese voetbalkennis wel een kans.'
Europese flair Al in januari van dit jaar bezocht Bachdim Indonesische voetbalclubs om te kijken of hij daar aan de slag kon. De reis leverde niet direct resultaat op. Maar de middelgrote club Persema Malang, met de Duitse coach Timo Scheunemann aan het roer, bleek wel geïnteresseerd in Europees voetbalbloed.
Scheunemann: 'Hij brengt een Europese flair in ons team. Hij heeft veel tactische kennis, weet waar de bal naartoe moet, dat soort dingen.'
Nationale elftal Bachdim hoefde niet lang na te denken over dit aanbod. 'Ik word er absoluut niet rijk van. Maar mijn grote droom is om uit te komen voor het Indonesische elftal. Als ik hier meedraai in de voetbalcompetitie zullen ze me eerder opmerken dan als ik in Nederland blijft.'
Al binnen een maand kreeg Bachdim hierin gelijk. Een week geleden liet het Indonesisch nationale elftal weten dat hij dit seizoen op proef kan meedraaien.
Filmpje bij RNW |
|  | | ElEl

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland wo 15 sep 2010 - 17:54 | |
| Indonesië wil zich verbeteren dankzij Nederlanders 15/09/2010 14:32 0 reacties
De Indonesische bondsvoorzitter Iman Arif is in Nederland op zoek naar spelers met Indonesisch bloed. Op die manier wil Indonesië zich ooit plaatsen voor het Aziatische landenkampioenschap.
Sergio van Dijk, Jason Oost en Jhon van Beukering hoopten vroeger op die manier al in aanmerking te komen voor een internationale carrière. "Ik ben druk bezig met het herstructureren van ons team", zegt bondsvoorzitter Arif.
"In november 2011 willen we er stáán bij de Zuid-Aziatische Spelen in onze hoofdstad Jakarta. Volgende week ben ik in Nederland. Daar hopen we de nodige spelers bereid te vinden voor Indonesië uit te komen. We zijn druk bezig met het samenstellen van lijsten van spelers met Indonesische roots", zegt hij in VI.
Indonesië wil ook graag een Nederlandse coach aanstellen. Het is de bedoeling dat het land zich op die manier ooit kwalificeert voor de eindronde van het Aziatische landenkampioenschap. Indonesië stelt op voetbalvlak bitterweinig voor in Azië.
Belgiumsoccer.be |
|  | | wu

Aantal berichten: 3297 Registratiedatum: 08-12-08
 | Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland ma 20 sep 2010 - 20:51 | |
| NEC-talent hoorde nog niets van Indonesië20-9-2010  Cayfano Latupeirissa las op internet dat hij in beeld zou zijn voor het nationale elftal van Indonesië. De speler van NEC heeft zelf echter nog niets gehoord, maar staat wel open bij een eventuele benadering. "Ik zag het op internet, maar ben nog niet benaderd", zegt Latupeirissa in gesprek met Omroep Gelderland. "Maar gezien mijn Molukse achtergrond ligt het nogal gevoelig. Maar als ze me willen, kan er altijd gepraat worden. Dan moet ik even goed nadenken en overleggen met mijn vader. Ik zou voor Indonesië mogen spelen, ook al heb ik voor Nederland jeugdinterlands gespeeld." De negentienjarige aanvaller maakte dit seizoen zijn debuut in de hoofdmacht van NEC. Trainer Wiljan Vloet gunde de jongeling speeltijd in de duels met VVV-Venlo, sc Heerenveen en AZ. "Ik mag niet klagen over de speeltijd die ik krijg bij NEC. Tegen AZ was het moeilijk, ze gaven geen ruimte weg." Voetbalprimeur |
|  | | wu

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland do 23 sep 2010 - 9:29 | |
| 'Van Beukering opgeroepen voor Indonesië'Jhon van Beukering was enkele weken gelden nog op zoek naar een nieuwe werkgever. In de maand oktober bestaat de kans dat de aanvaller van Go Ahead Eagles zich international mag noemen van Indonesië, meldt Omroep Gelderland.  Indien de Arnhemmer ingaat op de voornoemde uitnodiging maakt hij mogelijk op 8 oktober zijn debuut voor Indonesië. Het nationale elftal speelt dan tegen Uruguay. Vier dagen later staat de interland tegen Honduras op het programma. In 2009 werd Van Beukering ook al opgeroepen door de voetbalbond van Indonesië. Destijds stonde de regels van de FIFA de interlandloopbaan van de Nederlander niet toe. De regels zijn nu aangepast. VoetbalPrimeur |
|  | | ElEl

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland ma 27 sep 2010 - 21:45 | |
| Van Beukering: 'Een belangrijk woord is makan, eten' 27/09/2010 20:08
In de vriendschappelijke interland tegen Uruguay gaat Jhonny van Beukering debuteren als international van Indonesië. De aanvaller verwacht een ongekende ervaring.
Op 8 oktober staat Van Beukering met zijn nieuwe ploeggenoten in Jakarta tegen de nummer vier van het WK. Het belooft een bijzonder ervaring te worden voor de spits van Go Ahead Eagles.
'We spelen tegen Uruguay voor 80.000 mensen', zegt Van Beukering tegen Omroep Gelderland. 'Toch anders dan ik gewend ben natuurlijk. Ik ben enorm trots. Ik ben er nog nooit geweest, maar ken die typische sfeer van mijn opa en oma.'
'De taal wordt wel lastig. Ik begrijp het Maleis wel een beetje, maar ga met mijn broer Dennis een cursus doen. Een belangrijk woord ken ik al. Makan, dat betekent eten', lacht Van Beukering.
VI |
|  | | wu

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland wo 29 sep 2010 - 14:39 | |
| Beukie kan het nog steeds niet geloven Pim Roelofs. woensdag 29 september 2010 | 14:55 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 29 september 2010 | 15:31
Jhon van Beukering is geselecteerd voor het Indonesisch elftal, dat op 8 oktober aantreedt tegen Uruguay. Shirtje ruilen met Suarez? ‘Nee joh, ik hou mijn eigen shirt. Het is een speciaal duel voor mij.’
In de zomer was je clubloos, nu ben je opgeroepen voor het Indonesisch elftal. Het kan raar lopen hè?
„Zo zit de voetbalwereld in elkaar. Het kan snel gaan. Op het ene moment ben je niets, een volgend moment ben je een held. Ik kijk daar niet meer van op.”
Hoe gaat dat, geselecteerd worden voor Indonesië?
„Na het bekerduel bij HSC’21 werd ik aangesproken door een delegatie van de Indonesische voetbalbond. De voorzitter en de bondscoach (Alfred Riedl red.) waren ook naar Haaksbergen gekomen. Ik dacht: ‘wat krijgen we nou?’ Maar het bleek serieus. Als het goed is, krijg ik vandaag of morgen de reisdocumenten thuis gestuurd.”
Oma Nelly (Indonesisch) zal wel trots op je zijn?
„Iedere oma is trots op haar kleinkinderen. Maar ze vindt het natuurlijk wel erg leuk dat ik ben geselecteerd voor het Indonesisch elftal. Ook voor mijn moeder is het heel speciaal. Opa Jules is er helaas niet meer. Hij overleed in het jaar dat ik doorbrak bij Vitesse. Gelukkig heeft hij het begin van mijn carrière wel meegemaakt.”
Voor het volledige interview lees de Arnhemse editie van de Gelderlander donderdag.
Gelderlander |
|  | | ElEl

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland zo 3 okt 2010 - 0:00 | |
| Van Beukering weg bij Go Ahead zaterdag 02 oktober 2010 | 19:45 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 02 oktober 2010 | 23:42
ARNHEM - Jhon van Beukering (27) is per direct weg bij Go Ahead Eagles. De spits zag weinig perspectief in Deventer. De Velpenaar en de eerste divisionist zijn 'in goed overleg' uit elkaar gegaan. "Ik kwam begin september op amateurbasis naar Go Ahead als vervanger voor tweede spits Frank van der Zwan.
Die was geblesseerd en is eerder dan verwacht weer fit. Dan heeft het voor mij geen zin tot aan de winterstop te blijven. Want dat was de bedoeling. Ik ben blij dat ik kort bij Go Ahead heb kunnen spelen, al waren het alleen maar invalbeurten. Ik ben weer in beeld."
Van Beukering, die eerder voor Vitesse, FC Zwolle, De Graafschap en NEC uitkwam, werd onlangs geselecteerd voor het nationale elftal van Indonesie. Daarmee speelt hij op 8 oktober tegen Uruguay en op 12 oktober tegen de Malediven. "Maandagochtend vertrek ik naar Jakarta, ik kom pas de 14e terug. Mijn zaaKwaarnemer gaat voor mij aan de slag, ik concentreer me nu eerst op de oefenduels met Indonesie."
Van Beukering speelde vier competitieduels voor Go Ahead Eagles waarin hij eenmaal scoorde.
De Gelderlander |
|  | | wu

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland di 5 okt 2010 - 15:01 | |
| Broer Van Beukering: "Jhon is hier echt een reus"
Jhon van Beukering is dinsdag door een Indonesische tv-ploeg onthaald bij aankomst op het vliegveld, aldus zijn broer tegen Omroep Gelderland.
Door Stefan Vlieger 5 okt. 2010 14:42:00
Van Beukering maakt zich op voor zijn interlanddebuut voor Indonesië, het land waar zijn roots liggen. De 27-jarige aanvaller verbrak vorige week zijn amateurcontract bij Go Ahead Eagles, omdat hij er te weinig aan spelen toekwam. Nu hoopt hij een nieuw avontuur te starten met een interland tegen Uruguay.
"We zijn hier echt fantastisch ontvangen", reageert broer Dennis. "Hij is hier echt een reus, in alle opzichten. Hij heeft de grootste reputatie en hij is ook de grootste van de ploeg." Van Beukering speelde in Nederland voor Vitesse, NEC, De Graafschap en FC Zwolle.
Onlangs trainde de spits nog een periode mee bij FC Presikhaaf, de Arnhemse club waar broer Dennis trainer is. "Het is een heel apart sfeertje hier", vertelt hij over Indonesië. "Echt prachtig. Maar ze trainen op een complex... Nou, dan heeft Presikhaaf het beter voor elkaar."
Goal.com
|
|  | | wu

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland do 7 okt 2010 - 10:50 | |
| Laatste update: do 07 oktober | 11:17 Denny Landzaat weigert president te ontmoeten donderdag 07 oktober 2010 | 08:25 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 07 oktober 2010 | 08:41  Arch ieffoto: Lars Smook ENSCHEDE - Als de Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono toch besluit naar Nederland te komen, hoeft hij niet te rekenen op een ontmoeting met FC Twente-speler Denny Landzaat. De middenvelder van Molukse afkomst kreeg een uitnodiging, maar wees die uit solidariteit voor zijn volk af. De president zou deze week op staatsbezoek komen, maar zegde dat dinsdag op het vliegveld in Indonesië af, omdat de Molukse regering in ballingschap een kort geding tegen hem aanspande. De Molukkers willen dat de president wordt vervolgd voor schendingen van de mensenrechten. woensdag wees de rechtbank in Den Haag het verzoek af. Yudhoyono wordt niet gearresteerd als hij alsnog besluit naar Nederland te komen. ,,Ik heb bedankt voor de uitnodiging’’, zegt Landzaat. ,,De president weet dat ik uit Maluku kom. Ik kan niet doen alsof er niets aan de hand is. Hoe kan ik met iemand aan tafel zitten die verantwoordelijk is voor de martelingen en gevangenisstraffen? Twee weken geleden is iemand overleden, vanwege het onthouden van medische zorg. Deze mensen hebben geen geweld gebruikt, slechts op een vreedzame manier hun mening geuit. Uit respect en solidariteit voor mijn mensen op de Molukken en de Molukken hier in Nederland kan ik niet opbrengen hem te ontmoeten. Misschien later, als dit alles niet meer speelt.’’ De eventuele komst van Yudhoyono houdt de gemoederen volop bezig, het is veertig jaar geleden dat een president van Indonesië naar Nederland komt voor een staatsbezoek. TC Tubantia |
|  | | wu

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland do 7 okt 2010 - 10:52 | |
| Gepubliceerd 07-10-2010 om 09:41 Waisapy hoopt op debuut tegen Suarez Tobias Waisapy maakte afgelopen week zijn debuut in de Eredivisie, komende week volgt waarschijnlijk zijn debuut als international voor Indonesië. De linksback kijkt uit naar de nieuwe ervaring. "Over mijn eerste wedstrijd ben ik redelijk te spreken", zegt Waisapy tegenover het Algemeen Dagblad als hij terugkijkt op zijn eredivisiedebuut tegen Roda JC. "Ik ben nogal kritisch op mijzelf, dus ik vind altijd wel dingetjes die beter hadden gekund. Het was jammer dat we drie minuten voor tijd Roda JC lieten winnen. Een punt was namelijk wel verdiend geweest." Een dag na de nederlaag kreeg Waisapy echter positief nieuws. "Mijn oom kwam langs om te vertellen dat ik een uitnodiging had gekregen voor het Indonesisch elftal. Hij doet na het overlijden van mijn vader vorig jaar een beetje mijn zaken, Hij gaat dus ook mee naar Indonesië." "Binnen de familie hebben we het er wel even over gehad of ik als Molukker voor Indonesië moet uitkomen", vervolgt Waisapy zijn verhaal. "Want dat ligt bij ons gevoelig. Maar ik vind dat je politiek en sport moet scheiden. Gelukkig wordt die mening door de familie gedeeld, daarom gaan er ook nog twee neven mee. Ik ben nog nooit op de Molukken of in Indonesië geweest. Ik ben in Capelle aan den IJssel geboren en getogen. Het wordt voor mij een geweldige ervaring." Waisapy, die het op zal nemen tegen Uruguay en Malediven, hoopt vrijdag tegenover Ajacied Luis Suarez te staan. "Alleen de reis is al mooi. De twee wedstrijden vormen een toetje. In het duel met Uruguay hoop ik ook tegen Luis Suarez te spelen, want binnenkort moeten we met Excelsior tegen Ajax." VoetbalPrimeur |
|  | | wu

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland do 7 okt 2010 - 10:53 | |
| donderdag 07 oktober 2010 | 09:20 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 07 oktober 2010 | 09:56 Toch geen debuut voor Van Beukering
JAKARTA - De Arnhemse voetballer Jhon van Beukering gaat vrijdag toch niet zijn debuut maken voor het Indonesisch elftal, dat dan tegen Uruguay oefent.
Van Beukering is al in Jakarta en heeft ook meegetraind met Indonesië, maar hij blijkt niet te beschikken over een Indonesisch paspoort.
"We hebben net bericht van de FIFA gehad. Op de een of andere manier staan ze het niet toe om te spelen voor een nationaal elftal als je geen paspoort hebt", liet zijn broer Dennis van Beukering donderdag weten.
De Van Beukerings vliegen nu zaterdag weer terug naar Nederland. Zondag wacht voor het trainersduo van de Arnhemse amateurclub FC Presikhaaf de uitwedstrijd tegen DVV in Duiven.
Omroep Gelderland
|
|  | | wu

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland vr 29 okt 2010 - 12:10 | |
| vrijdag 29 oktober 2010 | 06:38 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 29 oktober 2010 | 10:53
Van Beukering kan tekenen in Indonesië door Pim Roelofs.
ARNHEM - Jhon van Beukering uit Velp vervolgt mogelijk zijn carrière in Indonesië. De Indonesische voetbalbond heeft een contract voor drie maanden voor hem klaarliggen. Het is de bedoeling dat Beukie in Indonesië gaat wonen en met de nationale voetbalploeg voor langere tijd op trainingskamp gaat.
Volgens broer Dennis van Beukering, die Jhons zaakwaarnemer Edwin Olde Riekerink ondersteunt bij de onderhandelingen, zitten er nogal wat haken en ogen aan het contract. "Voordat Jhon een krabbel zet, zullen een aantal voorwaarden moeten veranderen. Ik begrijp dat de bond graag een Nederlandse Indonesier naar Jakarta haalt, het levert veel publiciteit op. Los daarvan, ze halen een goede, sterke spits in huis. Maar Jhon geeft voor drie maanden zijn Nederlandse nationaliteit niet op."
Om voor Indonesië te kunnen uitkomen, heeft Jhon van Beukering een Indonesisch paspoort nodig. Dat heeft hij nog niet. De bond nodigde Van Beukering, die een Indische moeder heeft, eerder deze maand uit voor twee oefenduels tegen Uruguay en de Malediven, maar de FIFA stond meespelen niet toe.
Dennis: "Om een Indonesisch paspoort te kunnen krijgen, moet Jhon zijn Nederlandse paspoort inleveren. Dat is nogal wat. We hebben echter ook gesproken over een meerjarig contract. Dan tekent hij bij de bond en wordt hij gestald bij een grote club in Indonesië of een club in Europa waar de bond nauwe banden mee onderhoudt. Dat klinkt natuurlijk een stuk beter."
Als Jhon van Beukering, die voor Vitesse, FC Zwolle, NEC en De Graafschap speelde, voor langere tijd naar Indonesië gaat, dan gaat zijn familie mee. "Ik kan niet zonder mijn vrouw en de kinderen. Mijn vader wil graag, maar ik wil natuurlijk ook dat mijn moeder meegaat", aldus Jhon van Beukering.
Om fit te blijven, traint Van Beukering sinds deze week bij eerstedivisionist AGOVV in Apeldoorn. Dennis van Beukering verwacht niet dat zijn broertje ooit in Apeldoorn speelt. "De club wil wel, maar heeft geen geld. En nu even een paar wedstrijdjes meepakken, is voor Jhonny geen optie. Hij stond dit seizoen al bij De Graafschap ingeschreven en Go Ahead Eagles. Hij mag nu nog maar een keer switchen van club. Dus het moet nu direct goed zijn."
Gelderlander
|
|  | | wu

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland di 2 nov 2010 - 23:30 | |
| dinsdag, 2 nov 2010 - 13:59 Speler sv TOP krijgt uitnodiging voor IndonesiëOSS - Nee, het volkslied kent hij nog niet. Even oefenen dus, want Jordy de Kat krijgt de kans om een plaats af te dwingen in de Indonesische nationale ploeg. De aanvaller van sv TOP vertrekt zondag naar Indonesië om daar tijdens twee testwedstrijden zijn kwaliteiten te laten zien. Vorig jaar kreeg de Ossenaar al te horen dat de Indonesische voetbalbond op zoek was naar talentvolle voetballers met Indonesische roots. In dat land zijn op voetbalgebied enorme ontwikkelingen gaande met de bedoeling het niveau op te krikken. Het was een grote verrassing toen De Kat zondag werd gebeld door iemand van de bond met de vraag om naar Indonesië te komen. Onder meer Jhon van Beukering (momenteel clubloos) en Tobias Waisapy (Excelsior) kregen al eerder een uitnodiging voor de nationale ploeg. Ze mochten echter niet debuteren, omdat de papieren nog niet kloppen. In de zoektocht naar meer potentiële internationals zijn achttien spelers uit Nederlands geselecteerd voor testwedstrijden. Daaronder Jordy de Kat, die via de jeugdopleiding van FC Oss nu bij eersteklasser sv TOP speelt. "Ik kon het bijna niet geloven toen ik een uitnodiging kreeg. Ik dacht: 'Wat is dit dan!' Ze zijn van alles van plan in Indonesië. We mogen tijdens de testweek laten zien of we in aanmerking komen voor de nationale ploeg. Mocht het zover komen, dan kunnen ze een tweede paspoort voor me regelen."  Jordy de Kat tijdens O.S.S.'20 - TOP van afgelopen zondag (Foto: Peter Kuijpers) Topscorer Hoe komt de Indonesische voetbalbond nou bij een eersteklasser terecht? Die vraag stelde De Kat zichzelf ook al. "Mijn oom is topscorer in Indonesië en twee jaar geleden ben ik daar geweest en heb ik met mensen gesproken. Misschien dat ik via via in beeld ben gekomen. In Indonesië gaan we een week werken met trainer Stanley Brard. Zijn zoon heeft bij TOP Oss gevoetbald, dat kan ook een reden zijn." Nieuwe ervaring De Kat twijfelde niet toen hij de uitnodiging kreeg en vliegt zondagochtend vanaf Schiphol naar Indonesië. "Dit is prachtig, een heel nieuwe ervaring. Als ik 'nee' zeg, krijg je zo'n kans waarschijnlijk nooit meer. Alles is geregeld en ik heb er zin in. Ik doe mijn best, meer kan ik niet doen. Daarna zie ik wel wat eruit komt. Als ik het goed doe en lekker in mijn vel zit, weet je het maar nooit.." Kliknieuws.nl |
|  | | wu

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland vr 5 nov 2010 - 22:51 | |
| Brard met elftal naar Indonesië5 november 2010  Stanley Brard zal komende week als coach van een selectie van Nederlandse spelers met een Indonesische achtergrond naar Indonesië afreizen voor een tweetal promotiewedstrijden. Het team heeft via Giovanni van Bronckhorst een uitnodiging gekregen om deel te nemen, de opbrengst van de wedstrijden komt ten goede aan de slachtoffers van de recente vulkaanuitbarsting. De wedstrijden in Indonesië worden gespeeld ter promotie van de nieuw opgerichte Liga Primier, de hoogste profafdeling van het Aziatische land. De ploeg met onder andere Jhon van Beukering en Dominggus Lim-Duan vertrekt komende zondag en wordt op dinsdag ontvangen door de Indonesische minister van Sport. TV Rijnmond |
|  | | wu

| Onderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland ma 8 nov 2010 - 22:51 | |
| Van Beukering op proef bij Cambuur
Jhonny van Beukering gaat vanaf woensdag meetrainen bij SC Cambuur in de hoop een contract. Door Yanick Vos 8 nov. 2010 17:22:00
Van Beukering begon dit seizoen op amateurbasis bij Go Ahead Eagles. Deze verbintenis leverde hij na een paar weken in. Vervolgens probeerde de spits het bij AGOVV, maar een enkelblessure gooide roet in het eten.
"Leeuwarden is ver weg, maar lang niet zo ver als Indonesië", zegt Van Beukering tegen Omroep Gelderland. Met die opmerking verwijst hij naar zijn mislukte interlandloopbaan bij Indonesië.
Eerder dit seizoen werd hij voor het eerst opgeroepen voor de nationale selectie van Indonesië voor een oefeninterland tegen Uruguay. Na een paar trainingen kreeg hij te horen dat hij niet mocht meespelen omdat hij niet over een Indonesisch paspoort beschikt.
goal.com |
|  | | | | Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland | |
|
Similar topics |  |
|
| | Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |
|