Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Het Verhaal van Indië in Bronbeek

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Het Verhaal van Indië in Bronbeek Empty
BerichtOnderwerp: Het Verhaal van Indië in Bronbeek   Het Verhaal van Indië in Bronbeek Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 22:25

Het Verhaal van Indië in Bronbeek

Het Verhaal van Indië in Bronbeek IMG_7398 Het Verhaal van Indië in Bronbeek IMG_7411

Het Verhaal van Indië in Bronbeek IMG_7413 Het Verhaal van Indië in Bronbeek IMG_7433

Het Verhaal van Indië in Bronbeek SDC15478 Het Verhaal van Indië in Bronbeek SDC15462

Het Verhaal van Indië in Bronbeek SDC15465 Het Verhaal van Indië in Bronbeek IMG_7429

Het Verhaal van Indië in Bronbeek SDC15461 Het Verhaal van Indië in Bronbeek SDC15483

Het Verhaal van Indië in Bronbeek IMG_7453 Het Verhaal van Indië in Bronbeek IMG_7452
...toch nog even snel langs de boerderij...

9-9-2010
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Het Verhaal van Indië in Bronbeek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Verhaal van Indië in Bronbeek   Het Verhaal van Indië in Bronbeek Icon_minitimeza 25 jun 2011 - 23:34

Het Verhaal van Indië in Bronbeek 15472_10

De handpoppen van mw. Alida Catharina Visser-Neumann

Nietsvermoedend bezocht dhr. Rob Visser uit Ermelo de publiekspresentatie ‘Het Verhaal van Indië’. Als kind zat hij in een Japans interneringskamp. Gezien zijn achtergrond was hij geïnteresseerd in ‘Het Verhaal van Indië’. Tijdens zijn bezoek aan de tentoonstelling zag hij ineens in een vitrine handgemaakte poppen. Het waren de poppen van zijn moeder Alida Catharina Visser-Neumann, dochter van zendeling J.H. Neumann die 50 jaar in de Karobataklanden heeft gewerkt.

lees het verhaal verder in de Nieuwsbrief 10 van Indisch Herinneringscentrum Bronbeek


Het Verhaal van Indië in Bronbeek _7423_10

de beroemde kijkdozenvloer met de rode zon, waar je -zonder het je te realiseren- voor buigt als je wilt weten wat er onder je voeten te zien is.....



meer foto's van de tentoonstelling 'Het verhaal van Indië', in september vorig jaar bezocht
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Het Verhaal van Indië in Bronbeek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Verhaal van Indië in Bronbeek   Het Verhaal van Indië in Bronbeek Icon_minitimezo 26 jun 2011 - 8:33

Dankjewel! Had de tentoonstelling (nog) niet gezien. Heb nu eibndelijk een juist idee van de kijkdozen op de grond. Mijn broer mopperde ook over de randjes/richeltjes waar je zo makkelijk je voet mee kon verzwchten of struikelen.

duim
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Het Verhaal van Indië in Bronbeek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Verhaal van Indië in Bronbeek   Het Verhaal van Indië in Bronbeek Icon_minitimezo 26 jun 2011 - 9:06

ik moet je eerlijk bekennen dat die hele grote rode bal mij niet was opgevallen, of misschien wel, maar niet de associatie met de Japanse vlag gemaakt had.. en toen Peter uitlegde dat wij dus hadden gebogen... toen was ik wel nijdig geworden ja..

en ja, die randen en richels loopt ook niet makkelijk. Maar ook dat zal wel zo bedoeld zijn, denkk.. ?
en eigenlijk had ik toen onwillekeurig wel aan graven moeten denken, graven met glazen dekplaten..



Je hebt nog tijd genoeg Rolling Eyes de tentoonstelling is nog een paar jaar te zien.... dacht ik... tis wel een aanrader.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Het Verhaal van Indië in Bronbeek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Verhaal van Indië in Bronbeek   Het Verhaal van Indië in Bronbeek Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het Verhaal van Indië in Bronbeek
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bronbeek - tentoonstelling 'Het verhaal van Indië'
» Vanaf 16 augusutus 2010 bij Bronbeek: tentoonstelling 'Het Verhaal van Indië'
» Nederlands-Indië is mijn verhaal
» t/m december 2011: 'Het verhaal van Indië’ in 4 schilderijen.
» Het persoonlijke verhaal van Indië-veteraan Wim Balijon

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Foto's en verslagen-
Ga naar: