Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Armando Monsanto: "'Muziek is een levensvorm'"

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Armando Monsanto: "'Muziek is een levensvorm'" Empty
BerichtOnderwerp: Armando Monsanto: "'Muziek is een levensvorm'"   Armando Monsanto: "'Muziek is een levensvorm'" Icon_minitimedi 28 sep 2010 - 8:25

'Muziek is een levensvorm'
Redactie - 28 september 2010

Armando Monsanto: "'Muziek is een levensvorm'" A9ea0c10 Muziek is allesbepalend in Armando's leven. Tekst en foto: Sara Klaverdijk.

PENDRECHT - Hij werd geboren met twee passies: tekenen en muziek maken. Armando Monsanto is vooral bekend als muzikant en is regelmatig te zien en te horen. Of dat nu tussen de grote artiesten is of bij de mensen thuis, maakt hem niet uit. 'Ik mòet gewoon muziek maken!'

Armando werd 59 jaar geleden geboren in Bandoeng, Indonesië. 'Mijn moeder was een Nederlandse en Molukse mix en mijn vader was een Joodse Portugese mix. Wij kwamen destijds met het schip de Willem Ruys naar Nederland vanwege de soevereiniteitsoverdracht', begint hij.

Met twee passies werd hij geboren: tekenen en muziek maken. 'Ik ben voor het tekenen een tijdje naar de Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag geweest. Ik heb een poos in Den Haag gewoond. Er woonden veel Indo's die allemaal wel muziek maakten of in bandjes speelden, dus ik ook. Muziek was en is voor mij een levensvorm.' Binnenkort exposeert hij ook met wat cartoons bij Restaurant Oliviers in de Krabbendijkestraat.

'Na mijn diensttijd kroop het bloed waar het heen wilde en in 1973 maakte ik van mijn hobby mijn beroep. Ik vertrok met een soulband naar Zwitserland, en daarna naar de rest van Europa. We deden regelmatig Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland aan, waar ik ook een tijdje heb gewoond, maar ook in andere landen had ik voor langere of kortere tijd mijn onderdak.' Terug in Nederland speelde Armando in televisieorkesten, onder andere voor de show van Hennie Huisman of in een begeleidingsorkest voor Lee Towers en vele andere Bekende Nederlanders.

Ook schrijft hij eigen liedjes, veelal maatschappijkritisch. 'Maar ook over gewone zaken, zoals een liedje over mijn overleden hondje bijvoorbeeld, of over Bokito, de ontsnapte gorilla uit Blijdorp. Dat lied werd nog een klein hitje. Het is samen met andere liedjes van mijn hand te bekijken op You Tube.'


Sidekick

Tegenwoordig speelt de Pendrechtenaar vaak solo met zijn gitaar en backingtracks, maar ook vaak akoestisch: alleen zang en gitaar. 'Ik treed dan op in grote partycentra, maar ik open ook bedrijven, sta in theaters, op afterparty's in Ahoy en doe dingen voor het goede doel, laatst weer met Nick & Simon en George Baker. Maar ook bij de mensen thuis en ik neem liedjes op met de Rotterdamse zanger Kees Korbijn. De laatste tijd werk ik regelmatig samen met Radio Rijnmond, waar ik tijdens het live muziekprogramma Live uit Lloyd de muzikale sidekick ben.'

En dat blijft nog wel eventjes zo doorgaan: 'Ik wil nog veel liedjes schrijven over van alles en nog wat, omdat ik voel dat dat moet! En het nog veel te leuk vind.'

Echo
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Armando Monsanto: "'Muziek is een levensvorm'"
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indisch-Molukse Muziek Manifestatie
» Muziek tegen armoede op de Molukken
» Muziek in de natuur
» Muziek in de Tweede Wereldoorlog
» Muziek en oosterse hapjes

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: