Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Empty
BerichtOnderwerp: Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer   Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Icon_minitimewo 29 sep 2010 - 10:17

Zonder noten, maar op gevoel
door Hans Keesmaat. woensdag 29 september 2010 | 07:00


Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer St_12410
Alexander Vorsterman van Oyen werd dit voorjaar op zijn brommer geschept door een auto en belandde met een beenbreuk in het ziekenhuis. Dit weekeinde vierde hij zijn rentree, hij werd uitgeroepen tot beste drummer. foto FFU Press Agency

Alexander Vorsterman van Oyen terug na brommerongeluk en uitgeroepen tot beste drummer. „Het idee weer te kunnen drummen was een grote stimulans.”


Hij heeft geen ambitie om beroeps te worden en mikt niet op het conservatorium. "Noten lezen, daar houd ik niet zo van", zegt Alexander Vorsterman van Oyen (17). "Ik drum meer op mijn gevoel en houd van improviseren, van creativiteit", vertelt de Nieuwleusenaar, die zaterdag bij de Dutch Drum Talent-wedstrijd werd uitgeroepen tot de beste drummer in zijn leeftijdscategorie (16-18 jaar) en tot algeheel winnaar.

Het werd sowieso een familie-triomf in Heerenveen, want zijn neef Christopher Verweij (20) - overall-winnaar van vorig jaar - was de beste in de leeftijdsgroep 18+ en neef Pascal Esmeijer (13) triomfeerde bij de 'jonkies'.

Het was voor het eerst dat Alexander aan een muziekcompetitie deelnam. Winnen voelde als een bekroning, voor alle inspanningen van de afgelopen maanden.

Na een verkeersongeluk, waarbij hij met zijn brommer werd geschept door een auto, belandde Alexander dit voorjaar met een beenbreuk in het ziekenhuis. De havo 5-leerling van het Meander College miste er zijn examen door, maar krabbelde weer vrij snel op. "Het zag er even naar uit dat ik niet meer zou kunnen drummen. Uiteindelijk herstelde ik sneller dan verwacht, al heb ik er keihard voor moeten trainen. Het idee weer te kunnen drummen en te sporten was een grote stimulans."

Hij toerde deze zomer met de Meander Big Band door Spanje en voelde zich fit genoeg om zich aan te melden voor de drumwedstrijd. "Vooral om ervaring op te doen en te kijken naar anderen. Het ging lekker, maar mijn mond viel wél open van verbazing toen ik hoorde dat ze mij de beste vonden." Het leverde hem een kolossale beker op, alsmede een uitnodiging voor een workshop met bekende drummers. Alexander, die zelf een voorkeur heeft voor jazzrock, heeft het niet van een vreemde: zijn Indische afkomst zorgt al voor een bovengemiddeld ritmegevoel en zijn vader was ooit drummer bij de Burning Candles, een vermaarde gospelgroep.

Op zijn eerste verjaardag kreeg hij een bongoset en het eerste eigen drumstel volgde toen hij vier was. "Op aanraden van zijn kleuterjuf", zegt zijn moeder. "Die had in de gaten dat hij graag in zijn eentje zat te trommelen." Het eerste openbare optreden volgde kort daarop: hij mocht de intocht van Sinterklaas roffelend begeleiden.





Stentor
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer   Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Icon_minitimewo 29 sep 2010 - 10:52

Dit filmpje is op you tube gezet door christopher99.
http://il.youtube.com/watch?v=bci024s6bAI&feature=related
Die noemt Alexander zijn cousin..
Dat zegt hij ook van Charlene Meulenbelt, de exdeelneemster van idols.
Ik wist al dat de moeder van Charlene.... Vorsterman van Oyen heet.



sterke drumsolo

Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer   Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Icon_minitimewo 29 sep 2010 - 11:45

Very Happy leuk, de extra info over die muzikale familie.

Christopher heeft op zijn videokanaal op YouTube meer clipjes staan..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
alexvvo




Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 20-10-10

Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer   Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Icon_minitimewo 20 okt 2010 - 21:00

wu schreef:
Very Happy leuk, de extra info over die muzikale familie.

Christopher heeft op zijn videokanaal op YouTube meer clipjes staan..

Grappig om mijn naam op een forum voorbij zien schieten.
Misschien wel leuk om te laten zien: Filmpje's van mijn Performance @ Dutch Drum Talent 2010.

https://www.youtube.com/watch?v=xCNUwihHrBQ

https://www.youtube.com/user/DutchDrumTalent2010#p/u/17/ycQGpsUhYhg

Btw: Drumsolo van KrantenKnipsel is van 2 jaar Geleden Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer   Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Icon_minitimewo 20 okt 2010 - 22:08

cheers yeaaaaaaaaaaaaaaahhh Alexander
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer   Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Icon_minitimewo 20 okt 2010 - 22:34

duimenop leuk, om jou hier te zien, Alexander

en zéker weten leuk om je nieuwe filmpjes te zien !




jump jump jump
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer   Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Alexander Vorsterman van Oyen uitgeroepen tot beste drummer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Sydney uitgeroepen tot beste stad ter wereld
» Neergeschoten Rijswijker was bekende drummer
» Celstraf geëist tegen drummer Massada
» Koning Willem-Alexander bij jubileum Regiment van Heutsz
»  MainStreet uitgeroepen tot Ambassadeur van de Vrijheid 2015: ‘Het is een eer’

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: