Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Goesenaar Hans Blommaart treft dagboek vader aan in museum

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Goesenaar Hans Blommaart treft dagboek vader aan in museum Empty
BerichtOnderwerp: Goesenaar Hans Blommaart treft dagboek vader aan in museum   Goesenaar Hans Blommaart treft dagboek vader aan in museum Icon_minitimezo 3 okt 2010 - 18:55

Goesenaar treft dagboek vader aan in museum
zondag 03 oktober 2010 | 11:19 | Laatst bijgewerkt op: zondag 03 oktober 2010 | 11:23


GOES - Goesenaar Hans Blommaart deed zaterdag een wel heel bijzondere ontdekking. In het Bevrijdingsmuseum in Nieuwdorp trof hij bij toeval een dagboek aan van zijn vader. Het betreft een verslag (later overgetypt door ene P. Mich) over zijn vertrek uit Lamswaarde naar Nederlands-Indië met het bataljon 2-14 RI.


Blommaart komt regelmatig in het Bevrijdingsmuseum, omdat hij samen met museumbeheerder Kees Traas een wandeltocht ter herdenking van de bevrijding van Zeeland wil houden. "Kees zei mij zaterdag dat hij een doos spullen had gehad, waarin ook nog een soort dagboek zat van ene Blommaart. Ik zei dat het dan wel een Blommaart met ae zou zijn en niet met aa."

Niets bleek minder waar. Blommaart trof de nauwkeurige reisbeschrijving van de route Liverpool-Ceylon van zijn vader aan. Ook zat er een beschrijving bij vanaf 13 oktober 1945 tot zijn thuiskomst in Lamswaarde op 11 februari 1948. Blommaart: "Ik ben natuurlijk zeer verguld met het vinden van dit verslag."

PZC
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Goesenaar Hans Blommaart treft dagboek vader aan in museum
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Goesenaar viert haar honderdste verjaardag
» Met Hans...
» INDIË-DAGBOEK OUD BEESDENAAR GEPUBLICEERD
» Leo Vroman is op zoek naar een verloren dagboek
» Dagboek Indonesië: de drie zusters van Arma (vanaf mei '15 op L1)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: