Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Oude titels van schrijver Hans Vervoort gratis te downloaden

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Oude titels van schrijver Hans Vervoort gratis te downloaden Empty
BerichtOnderwerp: Oude titels van schrijver Hans Vervoort gratis te downloaden   Oude titels van schrijver Hans Vervoort gratis te downloaden Icon_minitimedi 23 nov 2010 - 21:21

Oude titels van schrijver Hans Vervoort gratis te downloaden

Martijn Joosse
23-11-10 15:17


Auteur Hans Vervoort stelt twaalf van zijn boeken beschikbaar als gratis ebook. Hij hoopt op deze manier zijn oude titels nieuw leven in te blazen. De boeken zijn vanaf nu via de website van de schrijver kosteloos te downloaden in epub- en pdf-formaat.

Vervoort denkt dat de opkomst van het ebook een ideale mogelijkheid biedt oudere werken weer opnieuw onder de aandacht van het publiek te brengen. "Sinds jaar en dag is de levensduur van boeken steeds korter geworden en van de meeste schrijvers zijn alleen hun laatste titels nog verkrijgbaar. De komst van internet en het ebook zou voor uitgevers een mooie gelegenheid geweest zijn om hun oude fonds een nieuw leven te geven tegen schappelijke ebookprijzen."

De auteur vindt dat de huidige ontwikkelingen op de ebookmarkt leiden tot verwarring. "Als ze vervolgens en bloc hadden afgesproken nieuwe titels het eerste jaar uitsluitend op papier uit te geven was het denkbaar geweest de beide markten zo goed mogelijk gescheiden te houden en het kannibaliseren van titels die tegelijk in beide vormen uitkomen te vermijden. Nu lijkt digitalisering op de boekenmarkt tot dezelfde chaos te gaan leiden als dat enige tijd geleden in de muziekbranche het geval was."

Om die chaos voor te zijn, stelt Vervoort zijn oude titels nu gratis ter beschikking. Het gaat om titels die niet meer in de boekwinkel verkrijgbaar zijn. "Lezers zijn voor mij belangrijker dan geld en als ik op deze manier mijn boeken een nieuw leven kan geven, doe ik dat graag."

Hans Vervoort (1939, Indonesië) werkte als opinieonderzoeker en uitgever van tijdschriften (Vrij Nederland en Opzij). Tussendoor schreef hij verhalenbundels (Heden mosselen morgen gij en Geluk is voor de dommen) en romans (Eerlijk is vals).


ereaders.nl


Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Oude titels van schrijver Hans Vervoort gratis te downloaden Empty
BerichtOnderwerp: Hans Vervoort   Oude titels van schrijver Hans Vervoort gratis te downloaden Icon_minitimeza 27 nov 2010 - 19:50

Zoals je weet hebben boektitels tegenwoordig maar een beperkte levensduur in
de boekhandel. Omdat ik mijn oude titels graag een nieuw leven wil geven heb
ik er nu 12 in digitale vorm op mijn website gezet, waarvan diverse met een
indische achtergrond. Ze zijn gratis te downloaden als PDF-file of als
ePub-file (voor e-readers). In de eerste drie dagen staat de teller al op
2400 dowloads, mijn gebaar wordt dus op prijs gesteld.



De website is:
www.hansvervoort.nl

Vriendelijke groet vanuit zonnig Malaga!

Hans Vervoort
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Oude titels van schrijver Hans Vervoort gratis te downloaden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hans Vervoort: Weg uit Indië
» Hans Vervoort....Weg uit Indie
» Hans Vervoort: Weg uit Indië
» 13 mei 2012: Hans Vervoort, Diederik van Vleuten en Peter van Dongen op Bronbeek
» Hans Vervoort: Encyclopedie van op het nippertje geredde kennis (en andere stukjes om te lezen)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Boekbesprekingen-
Ga naar: