Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De Boorder voor elf maanden naar Indonesië

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

De Boorder voor elf maanden naar Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: De Boorder voor elf maanden naar Indonesië    De Boorder voor elf maanden naar Indonesië  Icon_minitimedo 9 dec 2010 - 17:08

De Boorder voor elf maanden naar Indonesië
geplaatst door michiel op woensdag 8 december 2010 - 21:40


De Boorder voor elf maanden naar Indonesië  1291900877-320

Zijn hart heeft hij aan Indonesië verpand, zo vertelt Diederik de Boorder. Toch gaat hij met pijn in datzelfde hart weg uit Nederland. De afgelopen jaren was De Boorder samen met Rob Robbers verantwoordelijk voor het Nederlandse juniorenroeien. “Dat vind ik fantastisch”, vertelt het altijd goedgemutste erelid van Skøll, “maar het gezin gaat voor. Mijn vrouw is me zo vaak achterna gereisd; nu is het mijn beurt.”
Daarom zal De Boorder vanaf 1 januari 2011 elf maanden lang in Indonesië gaan wonen. En passant zal hij daarbij de rol van roeicoach op zich nemen in de gordel van smaragd. Dat is overigens niet de eerste keer. Van 2006 tot 2008 was De Boorder al eens verantwoordelijk voor het Indonesische roeien. Hij coachte de ploegen toen onder meer op de Asian Games. Met succes, trouwens. “We hebben altijd wel wat medailles gepakt; wonnen af en toe van de Chinezen”, memoreert De Boorder, om dan lachend verder te gaan. “Maar het roeien in Indonesië is natuurlijk eigenlijk labberdekak.”

Indonesië 2011 is volgens De Boorder weer een nieuw avontuur. Hij moet officieel emigreren, zijn huis in Nederland wordt verhuurd en zijn anderhalf jaar oude tweeling gaat ook mee. Toch past het wel bij hem; een coach die bekend staat om zijn tomeloze energie en zijn jeugdige enthousiasme. “Weet je”, gaat hij verder, “Boeddha zei ooit dat je altijd iets thuisloos moet hebben, anders kak je helemaal in. Nou ja, dat laatste zei hij niet letterlijk, maar ik kan me wel in dat idee vinden.”

De elf maanden die De Boorder in Indonesië gaat doorbrengen gelden als onbetaald verlof. Op 1 december 2011 wordt de coach gewoon weer verwacht om zijn baan als bondscoach junioren weer op te pakken. Tot die tijd nemen een aantal mensen zijn taken waar. “Rob Robbers gaat iets meer werken, en Hans Lycklama en Reinier Eggink worden als mede-coach naast Rob verantwoordelijk voor respectievelijk de meiden en de jongens. Jan Willem van der Wal gaat alle zaken om het coachen heen oppakken.” Maar over een jaar komt De Boorder gewoon weer terug in zijn oude, vertrouwde functie. Ongetwijfeld met exotische ideeën waar hij het juniorenroeien weer een stapje verder mee kan helpen.

nlRoei
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
De Boorder voor elf maanden naar Indonesië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Singapore Airlines: extra lage tarieven voor herfst en winter 2009 Voor tickets naar Singapore, Indonesië, Aistralië en Nieuw-Zeeland
» BN'ers op leeftijd voor MAX naar Indonesië
» Jeugdspeler Vitesse naar Indonesië voor diabetesproject
» Oranje "voor geld" naar China en Indonesië
» Deur voor pluimveevlees naar Indonesië op kier

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: