Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Rijsbergen aan de slag in Indonesië

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimezo 16 jan 2011 - 23:23

Rijsbergen aan de slag in Indonesië
Uitgegeven: 16 januari 2011 15:58
Laatst gewijzigd: 16 januari 2011 15:58

MAKASSAR - Wim Rijsbergen gaat aan de slag in Indonesië. De oud-international zet maandag zijn handtekening onder een contract voor twee jaar bij PSM Makassar, een club van het eiland Sulawesi. Dat liet Rijsbergen zondag weten op de website van zijn managementbureau Sport Promotion.
De bijna 59-jarige Rijsbergen vertrok drie jaar geleden als bondscoach van Trinidad en Tobago. In Nederland werkte hij bij onder meer NAC en FC Groningen.

PSM Makassar heeft zich net als achttien andere clubs afgescheiden van de Indonesische voetbalbond en een nieuwe competitie opgericht. De FIFA heeft echter nog geen toestemming gegeven voor deze Indonesian Premier League.

''Ik zie dit initiatief zeker slagen'', aldus Rijsbergen, die Richard Knopper mee wil nemen naar Indonesië. Deze aanvallende middenvelder is transfervrij en voelt wel wat voor een avontuur bij de nieuwe club van Rijsbergen.

© ANP
Nu.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimevr 21 jan 2011 - 17:07

20 januari 2011
Knopper onderweg naar PSM Makassar


(Novum) - Richard Knopper kan zijn carrière vervolgen bij PSM Makassar in Indonesië. Dat meldt zijn zaakwaarnemer Sport-Promotion. De 33-jarige Hagenaar ziet vooral een mooie uitdaging bij de nieuwe club van trainer Wim Rijsbergen. De middenvelder maakt komende week kennis met de club. Knopper zat sinds de zomer zonder werkgever, zijn contract bij ADO Den Haag werd niet verlengd.

"Ik ben zelf nog nooit in Azië geweest, dus ben ik erg benieuwd", zegt Knopper. "De aanbieding straalt vertrouwen uit. En ik vind het een voordeel dat Wim Rijsbergen er trainer is. Ik heb zelf al telefonisch contact met de trainer gehad. Hij klonk erg enthousiast. Nu zelf nog even sfeer proeven."

Knopper had over belangstelling niet te klagen. Clubs uit binnen- en buitenland lieten hun interesse blijken in de oud-voetballer van onder meer Ajax, Vitesse en ADO Den Haag. De aanbieding uit Indonesië nam Knopper direct serieus.

"Het voetbal in Indonesië is enorm in ontwikkeling", weet de Hagenaar. "Er is een compleet nieuwe competitie ontworpen, waar negentien clubs aan deelnemen. Dat ziet er allemaal zeer professioneel uit. Ja, ik heb er wel oren naar."

Knopper ziet nog wel op tegen de vlucht. "Dat wordt nog wat. Eerst van Amsterdam via Dubai naar Jakarta. En dan nog een doorvlucht naar Ujung Pandang. Maar goed, zonder vliegen kom je er niet."


Trouw
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimedo 14 jul 2011 - 15:58

Indonesië wacht op jawoord aarzelende Rijsbergen
14/07/2011 13:59

Wim Rijsbergen mag onderweg naar Indonesië nog onzeker zijn over zijn toekomst, de Indonesische bond wil hem aanstellen als vervanger van de net ontslagen Alfred Riedle.

De verkiezingen bij de Indonesische bond maakte Djohar Arifin Husin tot nieuwe president. Een van zijn eerste daden was het ontslaan van bondscoach Riedle. 'Misschien werd hij niet in staat geacht de ontwikkeling van de nationale ploeg te versnellen', zei woordvoerder Tubagus Adhi.

Volgens Adhi is Rijsbergen al aangesteld als nieuwe bondscoach. De Leidenaar was kort voor zijn vertrek naar Indonesië tegenover Voetbal International minder stellig. 'Het is niet uit de lucht gegrepen dat ik als bondscoach aan de slag kan gaan', zei de oud-Feyenoorder, die nog op duidelijkheid wacht over de status van zijn contract met PSM Makassar. 'Maar ik ga nu weg en binnen 24 uur weten we waarschijnlijk meer.'

VI
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimeza 16 jul 2011 - 11:11

Rijsbergen definitief bondscoach Indonesië

Uitgegeven: 16 juli 2011 09:44
Laatst gewijzigd: 16 juli 2011 09:57

JAKARTA - Wim Rijsbergen heeft een contract voor twee jaar getekend als bondscoach van Indonesië. De 59-jarige oud-international volgt de ontslagen Oostenrijker Alfred Riedl op.

Rijsbergen werkte sinds begin dit jaar als hoofdtrainer van de Indonesische club PSM Makassar.

''Ik zie het als een enorme uitdaging om er hier in dit fantastische land wat van te gaan maken'', aldus de Leidenaar op de website van zijn managementbureau Sport Promotion.

Rijsbergen leidt zaterdag voor het eerst de training van de nationale ploeg. Op 23 en 28 juli staan twee belangrijke WK-kwalificatieduels met Turkmenistan op het programma.


Niet wedstrijdfit

"Die wedstrijden komen niet echt op het juiste moment. De competitie heeft hier een paar maanden stil gelegen, dus zijn de spelers die zijn opgeroepen nog niet echt wedstrijdfit", aldus de kersverse bondscoach.

Rijsbergen was eerder bondscoach van Trinidad en Tobago.


nusport.nl

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimewo 20 jul 2011 - 17:53

'Eerst een huis in Jakarta zoeken'


Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Voetbalteam


Voetbalteam in de Indonesische hoofdstad Jakarta AFP

Toegevoegd: woensdag 20 jul 2011, 17:31
Update: woensdag 20 jul 2011, 17:36


Door correspondent Michel Maas

Wim Rijsbergen draagt een splinternieuw trainingspak. Om hem heen loopt een groepje mannen in hetzelfde pak: het nationale voetbalteam van Indonesië. Okto blijft een beetje achter, omdat mensen op het vliegveld van Jakarta met hem op de foto willen. Okto is een ster in Indonesië. Rijsbergen nog niet. Hij is pas vijf dagen bondscoach en moet nog zichtbaar wennen aan die positie.

Maar voor wennen is geen tijd. Rijsbergen en zijn nieuwe team zijn op weg naar Turkmenistan, waar Indonesië een kwalificatiewedstrijd moet spelen voor het WK van 2014. En niemand is daar klaar voor. "Ach man, die spelers komen net terug van vakantie. Die hebben nog helemaal niet getraind", zegt de coach. En het mag een wonder heten als Rijsbergen hun namen kent. Hij traint ze pas vier dagen.

Rijsbergens benoeming tot bondscoach van Indonesië kwam als een donderslag bij heldere hemel. Het nieuws was net zo'n verrassing als het ontslag van zijn voorganger Alfred Riedl, die nog geen anderhalf jaar trainer was. Riedl werd een week geleden het eerste slachtoffer van een machtswisseling in de Indonesische voetbalbond PSSI.

Verwarring

Rijsbergen wordt de eerste die profiteert, al is de vraag of hij blij mag zijn met de positie waarin hij is terechtgekomen. Het Indonesische voetbal is in verwarring. Twee eredivisies concurreren met elkaar, en politiek en corruptie hebben de voetbalbond verziekt. Die bond was maandenlang volledig verlamd door een machtsstrijd rond haar oude, door en door corrupte voorzitter, die ondanks zware druk van de FIFA weigerde op te stappen. De FIFA dreigde zelfs de PSSI te gaan schorsen, maar uiteindelijk had de federatie het te druk met zijn eigen corruptieschandaal om de sancties uit te voeren. De oude voorzitter en zijn kliek werden ten slotte in een soort coup weggestemd, en vervangen door een nieuw team onder leiding van Djohar Arifin Husin.

Deze Djohar begon meteen spijkers met koppen te slaan. Er kwam een akkoord over de concurrerende eredivisies, en de Oostenrijker Riedl werd ontslagen. Niet omdat hij geen goede coach was _ hij bracht Indonesië in de finale van de regionale Asean-cup in 2010 _ maar omdat zijn contract niet zou deugen. In plaats van een contract met de bond, zou Riedl een persoonlijke overeenkomst hebben met een van de grote financiers van de bond. Een formaliteit, maar die financier is toevallig ook een van de mensen die naar de smaak van de nieuwe leiding veel te veel invloed hebben op de bond.En dat kost Riedl de kop.

Wim Rijsbergen was toen toevallig de enige buitenlandse coach die zo gauw voorhanden was. Hij trainde sinds zes maanden 'PSM', het voetbalteam uit Makassar op Sulawesi. Bovendien heeft hij een mooie staat van dienst, als voetballer van het Nederlands elftal in de roemrijke jaren 70, en als assistent van Leo Beenhakker, die Trinidad en Tobago in 2006 naar de finale-ronde van het WK hielp. Hij was daarna een jaar lang zelf de bondscoach van Trinidad en Tobago.

Donderdag keerde hij terug van een bezoek aan Nederland, en vrijdag stond hij voor het eerst op het veld met een groep mannen die hij nauwelijks of niet kent. En vooral mannen die moe en lui waren. Het 'trainingskamp' van het nationale team in Jakarta was drie dagen later begonnen dan gepland, omdat een aantal spelers nog niet terug was van vakantie, en toen het eenmaal begon waren de meesten niet vooruit te branden. "Ik moet nog zien of ze één helft goed kunnen spelen", zegt de coach nuchter. "Dit is natuurlijk geen geweldige voorbereiding."

Winnen

Hij heeft geen idee hoe zijn spelers het over drie dagen in Turkmenistan zullen gaan doen. De selectie is eigenlijk door een Indonesische hulptrainer gedaan, die alle spelers kent, maar ze hebben er natuurlijk 'heel uitgebreid over gediscussieerd', zegt Rijsbergen tegen een Indonesische krant. Tegen die Indonesische pers houdt hij zich ook dinsdag groot: "Natuurlijk spelen wij om te winnen", zegt hij, "maar een gelijkspel zal ook al een heel mooi resultaat zijn".

En dat meent hij. Hij kijkt hoe zijn spelers naar het controlepoortje slenteren: "Door al dat gedoe in de bond hebben ze dit een beetje laten lopen, geloof ik", zegt hij. Maar je weet het maar nooit. Turkmenistan, dat zegt hem helemaal niks. Dus misschien valt het nog mee.

Rijsbergen zal wel zien. Slapeloze nachten heeft hij er ogenschijnlijk niet van: "Ach: ik zit hier nu zes maanden, ik weet wel een beetje hoe het gaat." In Makassar lijkt hij nu zijn langste tijd gehad te hebben. De bond zou de 59-jarige Nederlander aanvankelijk alleen inhuren voor de uit- en thuiswedstrijd tegen Turkmenistan. De nieuwe bondsvoorzitter heeft hem nu echter meteen een contract voor vier jaar aangeboden, en Rijsbergen lijkt dat te hebben geaccepteerd: "Als we terugkomen moet ik eerst eens een huis in Jakarta gaan zoeken."

NOS
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimeza 23 jul 2011 - 13:39

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Krolj



Krol wees bondscoachschap Indonesië af


Ruud Krol was in beeld om bondscoach te worden van Indonesië. De oud-Ajacied wees het aanbod echter af, waarna Wim Rijsbergen de baan wel accepteerde.

Krol, die vertrok uit Zuid-Afrika na afgelopen seizoen drie prijzen te hebben gewonnen met Orlando Pirates, is op zoek naar een nieuwe baan als trainer. "Ik heb hier en daar wat aanbiedingen gehad", zegt hij tegenover Voetbal International. "Zo kon ik bondscoach van India worden, maar dat is toch niet helemaal wat ik wil. Hetzelfde geldt voor Indonesië."

Voor Rijsbergen wacht zaterdag en donderdag zijn eerste test als bondscoach van Indonesië. Turkmenistan is dan de tegenstander. Hij is niet tevreden over het moment waarop de duels worden gespeeld. "De competitie ligt hier al een paar maanden stil. Daardoor zijn de geselecteerde spelers niet wedstrijdfit."

VoetbalPrimeur
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimeza 23 jul 2011 - 21:08

Van Beukering ziet Indonesië gelijkspelen


Jhon van Beukering moest zaterdag vanaf de tribune toekijken hoe Indonesië in het WK-kwalificatietreffen met Turkmenistan met 1-1 gelijkspeelde. De spits is nog altijd niet speelgerechtigd.

Omroep Gelderland meldt dat de papieren van Van Beukering nog altijd niet in orde zijn. De aanvaller hoopt op korte termijn zijn debuut te maken namens Indonesië, maar ziet de kwalificatieclash met Turkmenistan aan zich voorbij gaan. Donderdag staat de return op het programma. Ook dan is Van Beukering nog niet van de partij.

Bondscoach Wim Rijsbergen zag zijn ploeg in het uitduel met 1-1 gelijkspelen. Indonesië krijgt komende week in eigen huis de kans om het karwei af te maken. Wanneer Indonesië zich ontdoet van Turkemenistan wacht deelname aan een kwalificatiepoule.

Voetbal Primeur
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimedo 28 jul 2011 - 19:21

Rijkaard en Rijsbergen verder in kwalificatie



ANP/Redactie − 28/07/11, 17:48



vk UPDATE Frank Rijkaard en Wim Rijsbergen hebben een eerste stap gezet op weg naar deelname aan het wereldkampioenschap van 2014. De twee bondscoaches bereikten vandaag met respectievelijk Saudi-Arabië en Indonesië de derde kwalificatieronde in de Aziatische zone.
Rijkaard, die begin juli aan zijn baan begon, won met Saudi-Arabië de uitwedstrijd tegen Hongkong met 5-0. In het thuisduel zegevierde Saudi-Arabië eerder al met 3-0.

Hassan Fallatah opende donderdag in de 34e minuut de score. Na de pauze kwamen de doelpunten op naam van Mohammed Noor (strafschop), Nassir Al-Shamrani, Mohammed Al-Sahlawi en Osama Hawsawi.

Rijsbergen, ook pas net gestart bij zijn nieuwe werkgever, versloeg met Indonesië (in het met 65.000 mensen gevulde stadion in Jakarta) Turkmenistan met 4-3. Het eerste duel eindigde zaterdag in 1-1.

De loting voor de derde kwalificatieronde (groepsfase) is zaterdag in Rio de Janeiro.

Volkskrant
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimevr 29 jul 2011 - 11:32


Rijsbergen: "Ik wist niet wat ik zag toen ik het stadon inliep"
Door Michel van Ballegooij | 29 Jul 2011 om 11:31


Bondscoach Wim Rijsbergen wordt in Indonesië gezien als de Nederlandse held. De oefenmeester plaatste zich deze week voor de groepsfase van de kwalificatie voor het WK in Brazilië. De keuzeheer zag zijn ploeg met 4-3 winnen van Turkmenistan.

"Onvoorstelbaar dat we nog zo in de problemen komen op het laatst. We hadden de wedstrijd echt compleet in handen, de 3-0 bij rust zegt wat dat betreft voldoende. Maar het team moet nog echt naar elkaar toegroeien, niet iedereen is nog aan elkaar gewend. Vandaar dat er wat onzekerheid in het elftal sloop na de tegengoal. Dat is iets waar we de komende periode aan moeten werken", zo zei Rijsbergen na de wedstrijd.

Liefst 75.000 fans kwamen op de wedstrijd af. "Wat een enorme mensenmassa. Ik wist niet wat ik zag toen ik het stadion binnenliep. De beleving was enorm. Ik ben er trots op dat mijn spelers met die druk om wisten te gaan. Daar verdienen ze echt een compliment voor. Ik hoef dus ook niet te vertellen hoe de stemming was na afloop in de kleedkamer. Het zal nog lang onrustig blijven in de stad, dat is zeker."


soccernews.nl



Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimedi 11 okt 2011 - 18:49

Rijsbergen verliest met Indonesië van Qatar

Gepubliceerd op dinsdag 11 oktober 2011 om 16:33



Indonesië heeft een klein wonder nodig om de volgende fase van het Aziatische WK-kwalificatietoernooi te halen. De ploeg van coach Wim Rijsbergen werkte zichzelf dinsdag verder in de nesten door thuis met 2-3 te verliezen van Qatar.

Indonesië staat na drie wedstrijden puntloos onderaan in Groep 5 van de Aziatische zone. Het moet bij de eerste twee zien te eindigen om de volgende ronde te halen. Qatar leidt met vijf punten, Iran en Bahrein hebben er na twee duels al vier.

In het duel tussen Indonesië en Qatar maakte Mohammed Razak de winnende goal. Voor de pauze was Indonesië twee keer terug gekomen van een achterstand.

fcupdate
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimedo 13 okt 2011 - 14:11

Rijsbergen is opeens bondscoach

woensdag 12 oktober 2011, 23:34

Video NOS: Wim Rijsbergen probeert zich met Indonesië via de voorronde van de voorronde van de voorronde, te plaatsen voor het WK van 2014. Een verslag van correspondent Michel Maas.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimewo 11 jan 2012 - 11:57

Rijsbergen technisch directeur in Indonesië
Gepubliceerd op woensdag 11 januari 2012 om 11:57


Wim Rijsbergen is niet langer de bondscoach van Indonesië. De oud-international van het Nederlands elftal blijft echter wel in dienst van de Indonesische voetbalbond, waar hij is aangesteld als de nieuwe technisch directeur.

Rijsbergen (59) wist zich met Indonesië niet te kwalificeren voor WK in Brazilië. Begin november verloor het land kansloos met 4-0 bij Qatar. Ondanks die domper wilde de Indonesische bond de Nederlander niet kwijt.

Rijsbergen heeft in Zuidoost-Azië nog een contract voor twee jaar. Zijn taken als keuzeheer worden tijdelijk overgenomen door Aji Santoso.


fcupdate.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimewo 11 jan 2012 - 18:05

'Ik maak me niet druk, hier in Indonesië kan alles'

11/01/2012 15:15

Wim Rijsbergen (59) beleeft in Indonesië opmerkelijke tijden. Woensdag werd de oud-international plotseling doorgeschoven van bondscoach naar technisch directeur van de Indonesische voetbalbond (PSSI). Gek genoeg werd de hoofdpersoon zelf niet op de hoogte gesteld.

Interview met Rijsbergen op VI.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimedo 1 maa 2012 - 0:05

Schande voor Indonesië van directeur Wim Rijsbergen

29/02/2012 17:25

Het voetbalelftal van Indonesië heeft zich woensdag belachelijk gemaakt door een WK-kwalificatieduel met 10-0 te verliezen van Bahrein. Het land, waar Wim Rijsbergen technisch directeur van de bond is, was al uitgeschakeld voor deelname aan het mondiale eindtoernooi en sloot de kwalificatiecampagne zo in mineur af.

Al na twee minuten moest Indonesië met tien man verder na een rode kaart voor doelverdediger Samsidar. In het vervolg liep Bahrein uit door treffers van Mohamed Tayeb Alalawi (3), Sayed Dhiya Saeed Shubbar (3), Ismael Abdullatif (2) en Mahmood Abdul Rahman (2). De score had nog hoger uit kunnen vallen, maar Abdullatif en Alalawi misten ook nog eens een strafschop.

Voor Bahrein was de monsterscore niet voldoende. Doordat Iran en Qatar onderling besloten met 2-2 (de remise kwam pas laat tot stand) is Bahrein uitgeschakeld. Iran en Qatar voegen zich bij de acht overige ploegen die de kwalificatie in twee poules van vijf een vervolg geven. Van die tien ploegen gaan de nummers één en twee naar het WK in Brazilië (2014), de twee nummers drie vechten om het laatste ticket. De winnaar van dat laatste tweeluik neemt het op tegen de nummer vijf van de Zuid-Amerikaanse kwalificatiepoule.

Indonesië speelde in de huidige poule geen enkele rol van betekenis. Ook onder Rijsbergen, die medio januari uit zijn functie als bondscoach werd gezet en als directeur aan de slag moest, wist het land geen enkel punt te pakken. De cijfers na zes duels zijn veelzeggend: nul punten en een doelsaldo van drie doelpunten voor en liefst 26 tegen.

Een ruime nederlaag voor Indonesië was overigens te verwachten, vertelde Rijsbergen in januari al aan VI. De bestuurder van de Indonesische voetbalbond (PSSI) gaf destijds aan dat de internationals die normaal uitkomen voor Indonesië niet beschikbaar waren. De vaderlandse competitie lag maandenlang stil in 2011 omdat er een tweede illegale competitie was gestart. Alle internationals stapten over en mochten zodoende niet opgeroepen worden. Als klap op de vuurpijl werd Aji Santoso destijds als keuzeheer aangesteld zonder medeweten van Rijsbergen, die pas later op de hoogte werd gesteld.

VI
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimedo 1 maa 2012 - 14:26

FIFA onderzoekt verdachte 10-0 Rijsbergens Indonesië

Redactie − 01/03/12, 12:25

De FIFA stelt een routine-onderzoek in naar de 10-0 overwinning van Bahrein op Indonesië van gisteren. De ruime nederlaag van het elftal van bondscoach Wim Rijsbergen is verdacht, omdat Bahrein een zege met negen doelpunten verschil nodig had om in de race voor deelname aan het WK 2014 te blijven.

Bahrein kon Qatar door de monsterzege op doelsaldo passeren, als dat land gisteren verloren had. De Qatari speelden gisteren op het nippertje met 2-2 gelijk, met dank een gelijkmaker in de 83ste minuut.

Volgens de FIFA is het duel verdacht vanwege het ongewone resultaat. Ook de onderlinge historie tussen de twee landen wees niet op een dergelijke grote uitslag.

De Indonesische keeper Samsidar maakte al in de tweede minuut een overtreding die hem een rode kaart kostte en Bahrein een penalty opleverde. Voor rust kreeg Indonesië een tweede penalty tegen. Bovendien stonden er veel onervaren spelers opgesteld, omdat voetballers uit de nieuw opgerichte Indonesian Super League een speelverbod kregen van de nationale bond.

Indonesië had al zijn voorgaande WK-kwalificatieduels al verloren. In vijf eerdere wedstrijden kreeg het 16 tegengoals en scoorde het driemaal.

VK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitimeza 3 maa 2012 - 9:56

Voetbalbond Indonesië ontkent opzet na 10-0

Gepubliceerd op vrijdag 2 maart 2012 om 11:03

De voetbalbond van Indonesië ontkent met klem dat de WK-kwalificatiewedstrijd van woensdag tegen Bahrein 'verkocht' is. Bahrein moest het duel met negen doelpunten of meer verschil winnen om kans te houden op WK-deelname en dat lukte: 10-0. De wereldvoetbalbond FIFA is een onderzoek gestart naar het duel.

Bernard Limbong benadrukt namens de Indonesische bond dat zijn ploeg geen blaam treft. "Er is absoluut geen sprake van corruptie. Ik was betrokken bij de organisatie van de wedstrijd. Als iemand dat zou hebben gedaan, is hij een verrader van Indonesië. Ik wil mijn excuses aanbieden aan het land voor de nederlaag."

Ondanks de 10-0 is Bahrein overigens niet door naar de volgende ronde van het Aziatische kwalificatietoernooi. Dit komt omdat concurrent Qatar op de valreep het benodigde punt pakte in de uitwedstrijd tegen groepswinnaar Iran (2-2).

fcupdate
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Gesponsorde inhoud





Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijsbergen aan de slag in Indonesië    Rijsbergen aan de slag in Indonesië  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rijsbergen aan de slag in Indonesië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Huistra aan de slag in Indonesië
» Trainer Pentury voor vier jaar aan de slag in Indonesië
» Indonesië vindt mogelijk stoffelijke resten Nederlandse soldaten slag Javazee
» Iran wil Rijsbergen en zijn ploeg gek maken
» Gemiste kans voor Rijkaard, weer verlies Rijsbergen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: