Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ook Hollanders welkom op Indische avond

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Ook Hollanders welkom op Indische avond Empty
BerichtOnderwerp: Ook Hollanders welkom op Indische avond   Ook Hollanders welkom op Indische avond Icon_minitimema 16 feb 2009 - 8:46

Ook Hollanders welkom op Indische avond
door Wilrike ter Meulen. maandag 16 februari 2009 | 07:40

EEFDE - "De gezelligheid, de entourage, de warme mensen die je hier vanavond ontmoet, en niet te vergeten de heerlijke Indische hapjes die hier vanavond door een cateraar worden geserveerd." Dit zijn volgens een vriendengroep uit Deventer allemaal redenen om te gaan dansen in 't Hart in Eefde. Zaterdag werd hier een 'Super Dansavond' gehouden, die hier om de twee maanden wordt georganiseerd door Zutphenaar André Jacobs.

Voorheen waren deze avonden bekend als Indische dansavond. Jacobs: "Maar ook Hollanders zijn welkom." Nu is pakweg de helft van de bezoekers van Indische komaf, maar het is helaas wat dunnetjes. Kredietcrisis, wordt er deze tijd teveel georganiseerd of is het de voorjaarsvakantie die de mensen thuis houdt? Een van de bezoekers is Mirella, van het zangduo Frank en Mirella. In het verleden scoorde het paar een aantal hits, na een scheiding van een flink aantal jaren timmert het stel weer aan de weg. "Ik ben in Nederland geboren", vertelt Mirella. "Als kind waren dit soort avonden voor ons min of meer verplicht. Onze ouders ontmoetten dan bekenden uit Indië en Nieuw-Guinea. Het voelt voor mij vanavond dan ook als een warm bad." Hoe zijn uit haar woonplaats Oldenzaal in Eefde belandt? "De organisator André is mijn neef. Ik vind het top dat hij in deze moeilijke tijd toch zulke avonden durft te organiseren." En ze treedt op. De band kent haar nummers dan wel niet allemaal, maar een orkestbandje is snel geregeld. Op de dansvloer wordt druk gedanst. Aan tafeltjes wordt gezellig gekeuveld; de band speelt muziek die dat toelaat. En wie trek heeft loopt zijn neus achterna richting Indisch buffet.

De Stentor
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Ook Hollanders welkom op Indische avond
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Licht dooft voor 'Indische avond'
» Na 15 jaar is de Indische avond terug in Putten
» Indische avond in Bonte Veer in Enkhuizen 19-03-2011
» Welkom terug...,
» De zwarte Hollanders

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: