Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Massaal protest in Indonesië tegen Israël

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Massaal protest in Indonesië tegen Israël Empty
BerichtOnderwerp: Massaal protest in Indonesië tegen Israël   Massaal protest in Indonesië tegen Israël Icon_minitimeza 3 jan 2009 - 12:37

Van: El_El1 (Oorspronkelijk bericht) Verzonden: 2-1-2009 13:36
Massaal protest in Indonesië tegen Israël
(Novum) - Meer dan tienduizend moslims hebben vrijdag in Jakarta gedemonstreerd tegen de Israëlische luchtaanvallen in Gaza. Demonstranten gooiden nepraketten naar de Amerikaanse ambassade in de Indonesische hoofdstad. 'Doelwit: Tel Aviv', stond er op de raketten.


De demonstratie was georganiseerd door de islamitische Partij voor Rechtvaardigheid en Welvaart. Mannen, vrouwen en kinderen zwaaiden met Indonesische en Palestijnse vlaggen en riepen 'Allahu Akbar', ofwel 'God is groot'.

Velen droegen traditionele witte gewaden en hielden spandoeken omhoog waarop teksten stonden als 'Red Palestina van Israël, de terrorist'. Ook elders in Indonesië werd gedemonstreerd.

In de Filipijnse hoofdstad Manilla werd ook betoogd, door enkele tientallen mensen. Zij hadden borden bij zich waarop Israël werd verweten een 'slachter van kinderen' te zijn en oorlogsmisdaden te plegen. Volgens organisator Reihana Melencio pleegt Israël genocide. "Het is een van de sterkste legermachten ter wereld, en het valt een volk aan dat alleen een paar oude raketten, stokken en stenen terug kan gooien", zei zij.

Nieuws.nl

----------------------------------------------------------------------------------------------


Eerste antwoord

Bericht 2 van 2 in discussie

Van: Ben-V- Verzonden: 2-1-2009 16:53

Alle oorlogen vind ik heel erg.
Zo ook de oorlog in:
Korea,
Vietnam,
Irak,
Afhanistan
etcetera, etcetera, etcetera, etcetera.
Kijk maar naar Irak,....De USA is Irak binnen gevallen met de gedachten dat Irak kernwapens of chemische wapens heeft.
Allemaal voor niets,....tot nu toe is er in Irak nog steeds geen vrede.

Op elk oorlog wint niemand.
De echte winnaars zijn de aandeelhouders en fabrikanten van:
munities,
wapens,
oorlogsvoertuigen,
oorlogsschepen,
oorlogsvliegtuigen en alles wat voor de oorlog bestemd zijn.
De verliezers zijn altijd de plaatselijke bevolking waar de oorlog aan de gang is.

Zo ook in Israël en Palestina.
Eigenlijk zijn Israël en buurland Palestina
ongeveer zo net als Nederland en buurland België.
Beiden moeten samen door met elkaar te gaan praten en elkaar respecteren en ook elkaar helpen hun beide plobemen oplossen.
Door oorlog te voeren zal Israël of Palestina nooit de winnaar worden.
De winnaars zullen altijd de aandeelhouders en fabrikanten van allerlei soorten oorlogs materialen zijn,....dankzij de oorlog hebben deze groep mensen enorm winst.
Als er in de hele wereld geen één oorlog zou zijn,.....dan gaan deze fabrieken één voor één failliet gaan.
De verliezers zijn altijd de plaatselijke bevolking waar de oorlog is.

Mijn kardinale vragen zijn:
Wat doet de U.N.O. (Verenigde Naties)
Wat doet de United Kingdom(Engeland)
Wat doet de Europese Unie.
Wat doet de U.S.A.(Amerika)
Met Korea, Vietnam, Irak en Afghanistan is the USA supersnel bij,....
maar inzake Israel en Palestina is the USA in rust of slaapstand gebleven.

Ik vind heel erg voor de plaatselijke bevolking in Israël en in Palestina,....
Allebeide volkeren kennen helemaal geen rust en vrede.
Het wordt toch tijd dat de hele wereld meebemoeien
om alle mensen daar in Israël en Palestina te gaan helpen.

Sjaloom,.!!...Sjalaam.!!
Salam Hangat = Hartelijke Groeten,
Ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Gast
Gast




Massaal protest in Indonesië tegen Israël Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massaal protest in Indonesië tegen Israël   Massaal protest in Indonesië tegen Israël Icon_minitimeza 3 jan 2009 - 23:03

ElEl schreef:
Van: El_El1 (Oorspronkelijk bericht) Verzonden: 2-1-2009 13:36
Massaal protest in Indonesië tegen Israël
(Novum) - Meer dan tienduizend moslims hebben vrijdag in Jakarta gedemonstreerd tegen de Israëlische luchtaanvallen in Gaza. Demonstranten gooiden nepraketten naar de Amerikaanse ambassade in de Indonesische hoofdstad. 'Doelwit: Tel Aviv', stond er op de raketten.


De demonstratie was georganiseerd door de islamitische Partij voor Rechtvaardigheid en Welvaart. Mannen, vrouwen en kinderen zwaaiden met Indonesische en Palestijnse vlaggen en riepen 'Allahu Akbar', ofwel 'God is groot'.

Velen droegen traditionele witte gewaden en hielden spandoeken omhoog waarop teksten stonden als 'Red Palestina van Israël, de terrorist'. Ook elders in Indonesië werd gedemonstreerd.

In de Filipijnse hoofdstad Manilla werd ook betoogd, door enkele tientallen mensen. Zij hadden borden bij zich waarop Israël werd verweten een 'slachter van kinderen' te zijn en oorlogsmisdaden te plegen. Volgens organisator Reihana Melencio pleegt Israël genocide. "Het is een van de sterkste legermachten ter wereld, en het valt een volk aan dat alleen een paar oude raketten, stokken en stenen terug kan gooien", zei zij.

Nieuws.nl

----------------------------------------------------------------------------------------------


Eerste antwoord

Bericht 2 van 2 in discussie

Van: Ben-V- Verzonden: 2-1-2009 16:53

Alle oorlogen vind ik heel erg.
Zo ook de oorlog in:
Korea,
Vietnam,
Irak,
Afhanistan
etcetera, etcetera, etcetera, etcetera.
Kijk maar naar Irak,....De USA is Irak binnen gevallen met de gedachten dat Irak kernwapens of chemische wapens heeft.
Allemaal voor niets,....tot nu toe is er in Irak nog steeds geen vrede.

Op elk oorlog wint niemand.
De echte winnaars zijn de aandeelhouders en fabrikanten van:
munities,
wapens,
oorlogsvoertuigen,
oorlogsschepen,
oorlogsvliegtuigen en alles wat voor de oorlog bestemd zijn.
De verliezers zijn altijd de plaatselijke bevolking waar de oorlog aan de gang is.

Zo ook in Israël en Palestina.
Eigenlijk zijn Israël en buurland Palestina
ongeveer zo net als Nederland en buurland België.
Beiden moeten samen door met elkaar te gaan praten en elkaar respecteren en ook elkaar helpen hun beide plobemen oplossen.
Door oorlog te voeren zal Israël of Palestina nooit de winnaar worden.
De winnaars zullen altijd de aandeelhouders en fabrikanten van allerlei soorten oorlogs materialen zijn,....dankzij de oorlog hebben deze groep mensen enorm winst.
Als er in de hele wereld geen één oorlog zou zijn,.....dan gaan deze fabrieken één voor één failliet gaan.
De verliezers zijn altijd de plaatselijke bevolking waar de oorlog is.

Mijn kardinale vragen zijn:
Wat doet de U.N.O. (Verenigde Naties)
Wat doet de United Kingdom(Engeland)
Wat doet de Europese Unie.
Wat doet de U.S.A.(Amerika)
Met Korea, Vietnam, Irak en Afghanistan is the USA supersnel bij,....
maar inzake Israel en Palestina is the USA in rust of slaapstand gebleven.

Ik vind heel erg voor de plaatselijke bevolking in Israël en in Palestina,....
Allebeide volkeren kennen helemaal geen rust en vrede.
Het wordt toch tijd dat de hele wereld meebemoeien
om alle mensen daar in Israël en Palestina te gaan helpen.

Sjaloom,.!!...Sjalaam.!!
Salam Hangat = Hartelijke Groeten,
Ben.


Hallo Allemaal.!
Doen USA, United Kingdom, Unie van Europa, Rusland, China, Japan, etcetera alléén maar als toeschouwers en toehoorders en anders helemaal niets....????
Adios y Hasta Lavista,
Zondag, 4 januari 2009,
Ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Massaal protest in Indonesië tegen Israël Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massaal protest in Indonesië tegen Israël   Massaal protest in Indonesië tegen Israël Icon_minitimema 5 jan 2009 - 11:19

Demonstranten eisen militaire actie
Door HILDE JANSSEN

JAKARTA - Duizenden Indonesiërs protesteerden zondag in de hoofdstad Jakarta tegen de Israëlische aanvallen op Gaza en eisen dat Indonesië troepen stuur om tegen Israël te vechten.

Massaal protest in Indonesië tegen Israël Demojakarta190123hne0.th

Demonstraties in Jakarta tegen de inval in Gaza. FOTO REUTERS
De Hizbut Takhir vulde de straten van de hoofdstad om de aanvallen van Israël te veroordelen. Zij eisen dat Indonesië ingrijpt:niet als vredesmacht maar als oorlogsmacht. De demonstratie in Jakarta is slechts een van de vele protestacties in Indonesië. Elke dag uiten Indonesische moslimgroepen hun woede over het militaire geweld van Israël in de Gazastrook.

In Medan pleitten leden van de islamitische PKS partij zondag voor een boycot van Israëlische en Amerikaanse producten, terwijl demonstranten in Makassar hun voeten afveegden op de Israëlische vlag. In Oost Java registreerden zich tientallen vrijwilligers om zelf als jihadi in Gaza te gaan vechten, terwijl zelfverdediginggroepen buiten hun vechtkunsten demonstreerden.

Het is niet de eerste keer dat jihadis-in-spe in de rij om te vechten voor hun moslimbroeders elders in de wereld. Dat gebeurde tijdens eerdere aanvallen op Libanon en Afghanistan. Het is vooral een symbolisch gebaar. Zover bekend heeft geen enkel ‘jihadi-vrijwilliger’ de afgelopen jaren het land in nood weten te bereiken. In de jaren tachtig zijn wel diverse Indonesiërs naar Afghanistan afgereisd, maar dat gebeurde stilletjes, zonder enige media-aandacht te trekken.

AD
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
hartelief

hartelief


Aantal berichten : 46
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : groot amsterdam

Massaal protest in Indonesië tegen Israël Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massaal protest in Indonesië tegen Israël   Massaal protest in Indonesië tegen Israël Icon_minitimedi 13 jan 2009 - 17:52

Ik wil hier even wat over zeggen, omdat ik bij Joodse Instellingen heb gewerkt.

Alle reacties worden bepaald vanuit de standpunten van waaruit je dingen hebt meegemaakt.
Heb jezelf nooit iets meegemaakt in deze zin, dan kan je beter je mond houden denk ik.

Israël bestaat alleen nog maar vanwege hun standpunt, wat jij kan dat kan ik nog beter.
Zij hebben de 6 daagse oorlog daarmee gewonnen en de Jom Kippur oorlog ook.
Naar aanleiding van de gijzeling in Ethiopië, is er destijds een gironummer geopend.
Ik was toen de enige op kantoor en kreeg Lou de Jong aan de telefoon en die vroeg wat er voor die mensen werd gedaan.
Ik zei tegen hem, ik weet het niet precies, maar volgens mij is er een gironummer geopend 777 om giften op te storten om die mensen vrij te krijgen.
Wowwwwwwwwww, het hele bestuur heeft dat 's avonds in Tros Actua gezien en vroeg welke idioot dat aan hem had gegeven.
Oi, dat was ikke dus.
Ik werd op het matje geroepen bij het bestuur.
Maar, omdat dankzij die uitzending miljoenen zijn binnengekomen, ben ik bevorderd naar de giftenafdeling.
Nou..................wat een verbetering, je verdient haast niks bij een charitatieve instelling.

Bij die instelling hebben wij diverse bom-meldingen gehad, waardoor wij het gebouw moesten verlaten, aangezien de PLO destijds het had voorzien op Joodse Instellingebn, of het nu voor goede doelen was of de El-Al.

Van de El-Al kan men zich misschien herinneren dat daar een aanslag is gepleegd.
Wij hadden een rechtstreekse lijn naar de politie voor als er wat zou gebeuren.
Mijn moeder wilde dat ik daar wegging, maar ik was voor de duvel en zijn ouwe moer niet bang.
Ik had een filmkamer, om films te repareren en vertonen, met kogelvrije luiken, nou ik heb heel wat op het dakterras daar
gezeten.

Als je bang bent voor wat je eventueel zou kunnen overkomen, dan heb je geen leven meer.
Ik was 19 en zag nergens ellende van, gelukkig maar, want nu ben ik tpoch wel even wat anders.
Ik denk persoonlijk dat de Islam in Nederland weinig kwaad kan, omdat wij Nederlanders altijd zij geinteresseerd in andere culturen.
Mocht het zo zijn dat men ons de Islam op gaat dringen met de sjariah, dan wordt het een ander verhaal.

Bij de Joodse instellingen zie je absoluut niet dat zij zieltjes willen winnen, nee, je wordt Joods uit eigen motivatie of niet.

Bij de Moslims zijn wij, ook al ben ik hardstikke katholiek een heiden, want ik hang de Islam niet aan.
En daar klopt iets niet.
Radicale Moslims zijn tegen heidenen en daar zetten ze zelfmoorcommando´s in.
De enige vorm in mijn eigen bescheiden opinie is communicatie.
Maar dan moeten die radicalen aan alle kanten wel worden bereikt, en wie doet dat?????

Wie durft dat aan???
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Massaal protest in Indonesië tegen Israël Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massaal protest in Indonesië tegen Israël   Massaal protest in Indonesië tegen Israël Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Massaal protest in Indonesië tegen Israël
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Protest tegen bouw van katholieke kerk in Indonesië
» Protest tegen christenbestuurder in Jakarta
» Rijken Indonesië massaal in belastingparadijs
» Protest rond bezoek president Indonesië
» Moslimleider Indonesië opgepakt voor protest

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: