Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Verliefd op Indonesië

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Verliefd op Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Verliefd op Indonesië    Verliefd op Indonesië  Icon_minitimeza 26 feb 2011 - 13:37

Verliefd op Indonesië
zaterdag 26 februari 2011

Herman Buyle (50) liet na een reis in Indonesië hebben en houden achter en vertrok naar ginds. Hij kocht er een huis én een tweede verblijf dat hij verhuurt, Villa Bougenville. 'Ik was meteen verknocht aan het land, tot vandaag ben ik ervan overtuigd dat Indonesiërs de vriendelijkste mensen ter wereld zijn. Terug in België had ik na twee weken mijn hele plan klaar. Ik kon aan niets anders meer denken dan aan terugkeren naar Indonesië. Ik verkocht mijn huis, volgde een jaar lang elke zaterdagochtend een taalcursus en vertrok voorgoed.'

'Het eerste jaar woonde ik in Bandung tussen de studenten. Ik ging 's ochtends naar school om de lokale taal beter te leren. Later verhuisde ik naar Yogyakarta waar ik werk vond in een aardewerkbedrijf. Uiteindelijk ben ik met een eigen klein bedrijfje begonnen en kocht ik een huis. Drie jaar geleden kon ik een huis met een ruime tuin kopen dicht bij de toeristische buurt van Prawirotaman, volledig ingesloten in de buurtwijk en nauwelijks met een auto te bereiken. Ik was er meteen verliefd op. Ook de omgeving vond ik schitterend, dicht bij het gebied rond het Kraton, het paleis van de Sultan. Samen met een interieurarchitecte knapte ik het volledig op, met behoud van de koloniale stijl. Dat huis verhuur ik. Het heeft een zwembad en een tuin. We hebben onder meer gasten uit grootsteden als Jakarta, Surabaya, Singapore of Kuala Lumpur.'

Al ben ik door mijn kennis van de taal goed ingeburgerd, als blanke blijf je toch altijd een beetje een vreemde eend in de bijt. Maar als je respect toont, krijg je zelf ook veel respect terug. Definitief terugkeren naar België is geen optie, hoewel ik het Belgische eten nog altijd lekker vind.'

Verliefd op Indonesië  1298712041-40
www.villabougenville.com

De Standaard
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Verliefd op Indonesië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vrouwenemancipatie in Indonesië
» Oud-Hoogevener Jeroen Lezer werd verliefd op Indonesië
» Kijktip: Grenzeloos Verliefd (30 september 2009)
» Indonesië
» Vulkaanuitbarsting in Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: