Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 PME Selamat Jalan op het Stadionplein 1-2-3 04 '11

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

PME Selamat Jalan op het Stadionplein  1-2-3 04 '11 Empty
BerichtOnderwerp: PME Selamat Jalan op het Stadionplein 1-2-3 04 '11   PME Selamat Jalan op het Stadionplein  1-2-3 04 '11 Icon_minitimedi 8 maa 2011 - 11:17

Pasar Malam Emmen: Selamat Jalan op het Stadionplein
08/03, 10:00 uur.

EMMEN - In de gemeente Emmen worden elk jaar talloze sport– en culturele evenementen georganiseerd die telkens veel publiek op de been brengen. De lijst wordt dit jaar uitgebreid met een Pasar Malam (vrij vertaald: avondmarkt) op vrijdag 1, zaterdag 2 en zondag 3 april. Plaats van handeling is het plein voor het Univé Stadion van FC Emmen.

PME Selamat Jalan op het Stadionplein  1-2-3 04 '11 23228k10
De initiatiefnemer van het spraakmakende festijn is Dave Stenekes uit Emmen, ook bekend als zanger onder de artiestennaam Just Dave. ''Om eerlijk te zijn liep ik al enkele jaren rond met het idee om in Emmen een Pasar Malam te houden. Het bleef echter bij plannen totdat ik vorig jaar een aantal evenementen in het land heb bezocht. Het begon te kriebelen in de onderbuik. Het werd tijd om mijn plan verder uit te werken.''

''Bij de voorbereiding ben ik niet over één nacht ijs gegaan'', vervolgt Dave die in 1953 is verhuisd van het Indonesische eiland Java naar Nederland. ''Er moet namelijk heel veel worden geregeld. Van het aanvragen van een vergunning tot het bepalen van een datum en van het vastleggen van de vele tientallen standhouders tot het huren en opbouwen van twee enorme tenten. Gelukkig heb ik veel ondersteuning gekregen van de gemeente Emmen en ook veel standhouders uit alle regio's van het land gunnen mij de kans om in Emmen een Pasar Malam te organiseren. Het resultaat? Alle beschikbare plaatsen in de twee tenten zijn gereserveerd en als inwoners uit de wijde regio de weg naar de Meerdijk weten te vinden, dan moet het mogelijk zijn om elk jaar een Pasar Malam in Emmen te houden. We hopen in april zo tussen de drieduizend en vierduizend kaarten te verkopen. Dan zijn we tevreden. Dan hebben we een basis gelegd voor een vervolg een jaar later.''

Selamat Jalan: lekker slenteren. Dat is het thema van de Pasar Malam waarmee de Emmenaar het spits afbijt in zijn woonplaats. ''Drie dagen lang is het goed toeven'', belooft hij. ''Het publiek kan genieten van allerhande exotische gerechten, vruchten, groente, specerijen en spectaculaire doorlopende dansuitvoeringen, muzikale optredens en modeshows. Het Verre Oosten heeft zo zijn eigen magie. Die typisch Oosterse sfeer vind je begin april terug in Emmen in Zuidoost-Drenthe. Bezoekers krijgen bij binnenkomst het gevoel dat ze in een andere wereld zijn terecht gekomen.''


De openingstijden van de Pasar Malam in Emmen zijn vrijdag 1 en zaterdag 2 april van 14.00 tot 23.00 uur en zondag 3 april van 12.00 tot 20.00 uur. Een toegangskaartje kost zeven euro, 65 plussers betalen vier en kinderen tot en met twaalf jaar hebben gratis toegang. De officiële openingshandeling wordt verricht door wethouder Henk Jumelet van de gemeente Emmen.

halloemmen.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
PME Selamat Jalan op het Stadionplein 1-2-3 04 '11
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Cianyur Permai, Gembala Domba, Selamat Jalan, Tanah Airku Indonesia,
» Jalan Anyer Panarukan (Jalan Raya Pos/Daendels) (YouTube)
» Selamat Datang - First Night of the Proms, op 29 en 30 okt in Gennep
» selamat..
» Selamat Ramadan

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Uit-Agenda-
Ga naar: