Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Indonesische bond maakt werk interlandcarrière Van Dijk

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Indonesische bond maakt werk interlandcarrière Van Dijk Empty
BerichtOnderwerp: Indonesische bond maakt werk interlandcarrière Van Dijk   Indonesische bond maakt werk interlandcarrière Van Dijk Icon_minitimeza 9 apr 2011 - 12:59

Indonesische bond maakt werk interlandcarrière Van Dijk
07/04/2011 18:40

Sergio van Dijk staat aan de vooravond van een interlandcarrière voor Indonesië. De Nederlandse aanvaller van Adelaide United stelt één voorwaarde.

Er is de Indonesische bond veel aan gelegen Van Dijk speelgerechtigd te krijgen voor de nationale ploeg. De 28-jarige Assenaar staat er open voor. 'Mijn opa en oma hebben een Indonesische achtergrond en ik voel me toch wel verbonden met dat land. Het is een eer om voor Indonesië te mogen spelen', zegt Van Dijk tegen TV Drenthe Sport.

Maar de formaliteiten zijn niet achter de rug. 'Het is nog niet allemaal in kannen en kruiken', vertelt Van Dijk. 'Er wordt nu druk gewerkt om de papieren in orde te maken. Als ik na mijn interlandcarrière het Nederlanderschap weer krijg, dan komt het wel goed.'

Van Dijk, die in Australië met Adelaide United furore maakt, heeft over populariteit in Indonesië geen klagen. 'Als ik uit het vliegtuig stap, dan word ik vastgeklampt door de menigte, staan er hordes fotografen en cameraploegen. Fantastisch natuurlijk. Of ik het Indonesisch volkslied ken?... Nee.'

Van Dijk staat nog twee jaar onder contract bij Adelaide United. In Nederland speelde hij voor FC Groningen, Helmond Sport en FC Emmen. De aanvaller ziet een transfer naar Engeland zitten. 'Ik hoop ooit nog eens in het Championship te spelen. De voetbalbeleving daar trekt me enorm aan. Bovendien ben ik dan weer een stuk dichter bij mijn familie. Maar ik klaag zeker niet hoor. Ik heb het goed naar mijn zin in Australië.'


Voetbal International

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Indonesische bond maakt werk interlandcarrière Van Dijk
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Schagenaar Pape maakt werk van ’allemanseindjes’
» Voorzitter Indonesische bond achter slot en grendel
» Toptransfer Sergio van Dijk naar Indonesië
» Indonesische sterrencast maakt film in Groningen: Roman gaat studeren
» Bond van Oud-Strijders Nederlands-Indië stopt ermee: 'Wat gezegd moest, is gezegd'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: