Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo.....

Ga naar beneden 
+2
LL
Bob Angsat
6 plaatsers
AuteurBericht
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Empty
BerichtOnderwerp: Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo.....   Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Icon_minitimewo 4 mei 2011 - 7:52

Een boze Indo klant die in het begin blij was, omdat er weer een winkel bij kwam die tempeh verkocht, omdat ie wel eens tevergeefs bij zijn vaste toko aanklopte en vaak te horen kreeg, dat het uitverkocht was. en ook omdat zijn vaste toko een beetje ver weg was.

Toen werd een nieuwe Jumbo vestiging vlakbij geopend en die verkocht ook tempeh.... hoera! Geen problemen meer voortaan met uitverkochte tempeh....dacht ie.

Helaas, zoals Joling (geloof ik) al eens zong: Dromen zijn bedrog, dus schreef ie een aardig episteltje naar de klantenservice, want hij had verder niet zoveel te doen meer.

Zie uittrekseltje hieronder van zijn vragen en het antwoord van de grote meneer Olifant.

Quote:

U

Geachte dames en of heren, Er is een nieuwe OLIFANT ( 6 april 2011) geopend op het xxxxxxxxplein (mag geen reclame maken) , maar helaas...Na de feestelijke opening van de eerste week, zijn NU (slechts een paar weekjes verder in de tijd) bijna elke dag een aantal vakken (nog) half leeg of half vol zo u wilt. De wittebroodsweken van OLIFANT getrouwd met het kooppubliek zijn dus nu voorbij? En waarom? Als ik het aan een medewerk-er/ster vraag is steevast het antwoord: Sorry, de voorraad is nog niet gekomen.

Voorbeeld: De eerste week was de TEMPEH (soyakoek blokken) aanwezig. Na de eerste week tot en met heden is de plaats in de koeling nog steeds leeg...helaas. Op mijn vraag hierover, is het antwoord: Het duurt 3 weken, aleer onze bestelling er is. Dames en heren toch: 3 weken wachten op een bestelling? Dat kan inhouden dat klanten weglopen en elders hun producten inkopen. Dit lijkt me toch een reële stelling niet dan.
Oh, BTW, ik ben niet de enige met dit soort "klachten/vragen".... en nog verder bla bla bla bla.





Antwoord van meneer Olifant:

Geachte heer Bangsat,

Hartelijk dank voor uw reactie. U heeft gelijk, tempe was vaak op. We hebben hier actie op ondernomen en zorgen voor een constante aanwezigheid. Uw klacht over de lege vakken is helaas ook terecht. We zijn hier druk doende mee bezig.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zien u graag terug bij OLIFANT! ... en nog verder bla bla bla enz.

Met vriendelijke groet,



Na het ontvangen van een antwoordje, ging de boze Indo als een speer naar de winkel van de grote OLIFANT om te zien of zijn hun beloftes waar maakten en jawel.....
de tempeh was aanwezig...... 2 blokken en die heeft de boze Indo maar meteen in zijn boodschappen mandje geplonkt en vanavond eet die dus weer sambel goreng tempeh met warme dampende witte rijst, stukje gereh (gebakken zoute vis) en lalap ketimun (komkommer) duimenop duimenop duimenop

En voor de rest hebben de andere Indo's pech, als die ook tempeh willen kopen. lol!

Terug naar boven Ga naar beneden
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo.....   Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Icon_minitimewo 4 mei 2011 - 8:47

lol! en het héle schap leeg gekocht.....2 stuks Laughing

Appie heeft nooit tempeh, maar gelukkig zit er ook een toko in de buurt.....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo.....   Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Icon_minitimewo 4 mei 2011 - 9:20

mijn appie heeft wel constant tempeh....
maar er zijn verschillen in de filialen
Terug naar boven Ga naar beneden
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo.....   Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Icon_minitimewo 4 mei 2011 - 9:47

mijn appie is onlangs groter gegroeid maar de afdeling toko is niet meegegroeid, en ik heb nooit tempeh gezien, en tegenwoordig ook nooit meer tahoe... en voor een echte toko moeten we tegenwoordig helemaal naar de bewoonde wereld want bij ons.. Evil or Very Mad dus ik overweeg te emigreren Twisted Evil ..


lol! en meneer Bangsat heeft na het leegkopen van het schap meteen weer bij meneer Olifant geklaagd dat er nog steeds alleen lege schappen worden opgesteld in de toko van meneer Olifant..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo.....   Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Icon_minitimewo 4 mei 2011 - 13:15

Biologische tahu.....dat heeft Appie wel!

Citaat :
en meneer Bangsat heeft na het leegkopen van het schap meteen weer bij meneer Olifant geklaagd dat er nog steeds alleen lege schappen worden opgesteld in de toko van meneer Olifant..
lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo.....   Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Icon_minitimewo 4 mei 2011 - 14:30

Na leegkopen geklaagd??? Wie, ikke?

Niet dus. Ik ben enkel naar verschillende medewerk-er/sters gestapt (afzonderlijk) en de boodschap doorgegeven, dat de schappen van de tempeh leeg waren.
(Service van meneer Olifant: Als de klant erom vraagt, dan moet bestelboek gepakt worden en moet aanvraag ingeschreven worden.)

Dus zal me niet verwonderen als volgende week ineens een driedubbele vrachtwagen vol met tempeh aan komt waaien. clown , want wat er werkt kijkt niet enkel als neus lang is en heeft geen communicatie met elkaar.

Vorige week: Juffrouw, waar staat de tempeh? (Ik wist dat het op was.)
Juffrouw trots en blij, mag klant helpen en is klantvriendelijk opgevoed, dus.... stap stap stap ( ik liep achter haar en vond het tempeh wiebelkontje wel leuk) naar...... vak met tahu en zegt: alstublieft meneer.
Ik: affraid
Juffrouw: Hoezoe meneer? Niet goed?
Ik: Juffrouw, ik vroeg tempeh. Witte langwerpige blokken in cellofaan en witte sticker erop met aanduiding wat het is en houdbaarheidsdatum etc en ongeveer zo lang als uiteinde vinger tot begin pols en circa 5 a 6 cm dik en 10 cm breed.
Juffrouw: Ooooh dat bedoelt u. Eh, maar dan moet u op de andere afdeling zijn, bij de vleesafdeling moet u zijn. Dit is enkel de afdeling soya producten.
Ik: Eh... tempeh is ook soya.
Juffrouw: Neen hoor, dat is een soort geperste bonenkoek en dient als vleesvervanger, daarom moet u bij het vlees zoeken.
Ik: Dank u wel juffrouw, prettige dag verder met het vullen der vakken.
Juffrouw alweer trots als een pauw, omdat ze een klant netjes en naar behoren vakkundig heeft geholpen.

Geef mij maar nasi goreng met een stuk gebakken soja,
wat sambal en wat kroepoek en een juffrouw die loopt als een troela.
Lalalalalalalala.

De desa waar ik woon telt circa 100.000 mensjes en van die 100.000 mensjes zijn 125.000 ervan Indo's. Bij wijze van spreken dus, en dan geen tempeh op voorraad???
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo.....   Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Icon_minitimewo 4 mei 2011 - 22:15

Oh gossiemijne, iedereen klagen om dat ze geen tempeh of tahu of terasi kunnen kopen? En missy Wu er over denkt te emigreren? Ayo dan, selamat datang di Selandia Baru! hier kan je van alles kopen wat er te krijg is in Indonesia, van ikan pedoh tot ikan teri, tempeh en tahu in de supermarkets, in de Chinese toko's van verse of bevroren durian to mangistan, ja rambutan ook hoor, alle soorten sausjes die je kan bedenken in liter flesjes, noem maar op hoor, en 't klimaat, wel niet bepaald als in Indonesia, maar beslist niet zo koud als in Kasie Counrty! Laat mij maar weten wanneer jullie over komen! sayo dari hiero en selamat buncis van ye olde Kesasar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo.....   Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo..... Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ga alsjeblieft niet zitten rommelen met de Tempeh van een Indo.....
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Een treurig jubileum.. voor Harry Bout, die moet zitten voor een moord die hij niet heeft gepleegd..
» Dolfijnen zitten vast in moeras
» Gunung Slamet is aan het rommelen
» De gunung Kelud is ook aan het rommelen 2-2-2014
» Molukse kerkgemeenschap Zwolle: 'Breng klok en kruis alsjeblieft terug'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: