Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Cel na actie voor vrijheid op Dag van de Vrijheid

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Cel na actie voor vrijheid op Dag van de Vrijheid Empty
BerichtOnderwerp: Cel na actie voor vrijheid op Dag van de Vrijheid   Cel na actie voor vrijheid op Dag van de Vrijheid Icon_minitimedi 10 mei 2011 - 17:03

Cel na actie voor vrijheid op Dag van de Vrijheid
door Hans Gulpen
dinsdag 10 mei 2011 | 07:00 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 10 mei 2011 | 12:37


WAGENINGEN - Gebruik de Dag van de Vrijheid in Wageningen niet voor een demonstratie voor vrijheid, want dat kan je op aanhouding en opsluiting in een politiecel komen te staan. Het overkwam de 62-jarige Chris van der Klauw uit het Brabantse Sint-Oedenrode. Hij liep op 5 mei door Wageningen met een bord waarop hij aandacht vroeg voor het lot van de inheemse bevolking in West-Papua, die al decennialang stelselmatig door Indonesië wordt onderdrukt.

Van der Klauw zegt dat hij staande werd gehouden door een agente die hem sommeerde zijn bord in te leveren. "Volgens haar hoorde je op de Dag van de Vrijheid geen actie te voeren. Toen ik vroeg op grond van welk wetsartikel ik niet met het bord mocht rondlopen, zei ze: 'Geen idee, maar dat bedenken we later wel'."

Hij weigerde het bord af te geven en werd aangehouden. De politie zegt dat Van der Klauw mee naar het bureau werd genomen omdat hij mensen lastigviel en geen gehoor gaf aan een bevel, maar dat eerste ontkent de activist pertinent. "Ik heb niemand aangesproken en niemand iets opgedrongen. Ik liep daar alleen met dat bord. Het was geen demonstratie, maar een eenmansactie die onder vrijheid van meningsuiting valt."


hoe dat afloopt? lees in de Gelderlander

ada reaksi2 jg
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Cel na actie voor vrijheid op Dag van de Vrijheid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cel na actie voor vrijheid op Dag van de Vrijheid   Cel na actie voor vrijheid op Dag van de Vrijheid Icon_minitimedo 12 mei 2011 - 13:18

Laatste update: do 12 mei | 14:01
Getuige: activist viel niemand lastig
door Hans Gulpendinsdag 10 mei 2011 | 14:09 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 10 mei 2011 | 19:05


Cel na actie voor vrijheid op Dag van de Vrijheid 18986010Foto: Herman Spinhof

WAGENINGEN - De 62-jarige activist Chris van der Klauw die op 5 mei in Wageningen werd aangehouden omdat hij mensen zou hebben lastiggevallen en geen gehoor gaf aan een politiebevel, deed niets wat zijn aanhouding rechtvaardigde.

Dat zegt het Wageningse ChristenUnie-raadslid Peter de Haan. Volgens de Haan was hij er getuige van dat Van der Klauw in de binnenstad door een agente van politie werd aangesproken. "Hij liep al een tijdje voor me, we gingen dezelfde kant op. Van der Klauw had een fiks protestbord in zijn hand, waarop hij aandacht vroeg voor het lot van het volk van West-Papua. Hij sprak niemand aan, viel niemand lastig en deelde geen folders uit, zoals de politie beweert. Hij liep daar alleen maar."


lees artikel in de Gelderlander
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Cel na actie voor vrijheid op Dag van de Vrijheid
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 'Voor ons is er helemaal geen vrijheid'
» Eén Amstelveen: Vrijheid wereldwijd
» Vrijheid ( in Indisch accent of petjoh)
» Oecumenische viering over vrijheid in Oosterland
» Kebebasan | Vrijheid | Freedom, Marion Bloem

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: