Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië   Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Icon_minitimeza 21 mei 2011 - 6:48

Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië

20/05/2011 22:43

Na verschillende vergeefse pogingen staat het interlanddebuut van Jhonny van Beukering voor de deur. 'Dat wordt een mooie nieuwe ervaring voor mij.'

Van Beukering vertrok in maart per direct bij Feyenoord om in Indonesië aan de slag te gaan bij FC Pelita Jaya. Het blijft niet alleen bij wedstrijden voor zijn club, de aanvaller staat op het punt Indonesisch international te worden.

'Ik sluit op 20 juni aan bij de nationale ploeg, alles is nu geregeld met mijn paspoort', zei Van Beukering tegen Omroep Gelderland. 'We spelen twee WK-kwalificatiewedstrijden tegen Turkmenistan (op 23 en 28 juli; red). Dat wordt een mooie nieuwe ervaring voor mij.'

De 28-jarige spits ziet het vervolg in Indonesië zitten. 'Ik kijk echt uit naar dit avontuur. Ik kan me al redelijk verstaanbaar maken. Ze kijken wel tegen me op daar vanwege wat ik hier in Nederland heb laten zien.'

Van Beukering speelde in Nederland voor Vitesse, FC Zwolle, De Graafschap, NEC, Go Ahead Eagles en Feyenoord. Eerdere pogingen voor Indonesië uit te komen liepen op niets uit.

VI
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië   Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Icon_minitimewo 22 jun 2011 - 10:38

Van Beukering: "Aan mij zal het niet liggen"
22-06-2011


Jhon van Beukering is nog altijd niet speelgerechtigd voor het Indonesische nationale elftal. De voetballer van FC Pelita Jaya hoopt snel de juiste papieren te ontvangen.

De 28-jarige aanvaller, die onlangs Feyenoord verruilde voor de club in Indonesië, richt zich op de return tegen Turkmenistan op 28 juli. "Dan moet alles geregeld zijn", zegt Van Beukering in gesprek met De Gelderlander. Het eerste duel met het land, op zaterdag 23 juli, lijkt onhaalbaar voor Van Beukering.

"Ik ben de afgelopen week met mijn broer Dennis in Jakarta geweest om met de leiding van FC Pelita Jaya en de Indonesische voetbalbond te praten. De bond heeft nog wat tijd nodig om alle papieren voor mij in orde te maken. Het is een heel gedoe. Aan mij zal het niet liggen. Ik zou het liefst morgen al voor het Indonesisch elftal spelen", aldus de spits.

De oud-speler van Vitesse, NEC, De Graafschap en Feyenoord geldt als een ster in het land. "De mensen daar zijn een stuk kleiner en dus kijken de supporters letterlijk tegen mij op. De verwachtingen zijn hoog gespannen. Ik doe mijn best, meer kan ik niet doen", aldus de 'Reus uit Nederland'.


VoetbalPrimeur
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië   Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Icon_minitimema 8 aug 2011 - 16:39

Van Beukering verschijnt in Belgische tweede klasse


Door Ralph van Hertum | 08 Aug 2011 om 16:44




Jhon van Beukering zal één seizoen gaan voetballen bij de Belgische tweede klasser Wezet. De Indonesische aanvaller en de club uit Wallonië bevestigden maandag de overeenkomst tussen de beide partijen.

Van Beukering had graag voor Pelita Jaya uit Indonesië uitgekomen, maar kreeg geen vergunning om te voetballen voor de club uit Azië. De oud-speler van onder andere Vitesse, FC Zwolle, De Graafschap, NEC Nijmegen, Go Ahead Eagles en Feyenoord hapte uiteindelijk toe bij een bod van Wezet.

Wezet is een ambitieuze club, die in de toekomst hoopt door te dringen tot de Belgische Jupiler League. Voorlopig spelen slechts twee ploegen uit Wallonië op het hoogste niveau in Belgie: Standard Luik en Bergen.


Soccernews
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië   Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Icon_minitimevr 28 okt 2011 - 18:42

Jhonny van Beukering houdt er na drie jaar Indonesië mee op

vrijdag 28 oktober 2011 | 18:10 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 28 oktober 2011 | 18:39



JAKARTA - Vanuit zijn riante appartement in het wooncomplex van het enorme shopping center Gandaria City in Jakarta, kijkt Jhonny van Beukering uit over de Indonesische hoofdstad. Na maanden van verwarring heeft de 28-jarige Velpenaar zich eindelijk in het Aziatische land gesetteld. Over de aanloop naar zijn vertrek naar de Indonesische voetbalclub Pelita Jaya kan een boek worden volgeschreven.

"Ja, dat was een heel gedoe", lacht de voormalig speler van onder meer NEC, Vitesse en De Graafschap ,,Ik sta inmiddels al meer dan een half jaar onder contract bij Pelita maar heb nog geen officiële wedstrijd gespeeld. De voetbalbond komt er maar niet uit met de clubs."

Het dagelijkse leven op Java is net even wat anders dan in zijn vertrouwde Gelderland maar het bevalt Van Beukering wel. "Ik heb het prima naar mijn zin. 's Ochtends loop ik vanuit m'n appartement op mijn slippers zo het winkelcentrum in en haal ik een broodje en wat koffie. Dan wordt er 's middags getraind en daarna zwem ik of slaap ik nog wat uurtjes." En dan met een knipoog: "Ik vier hier gewoon vakantie, joh."

Hij kijkt nog maar eens door zijn raam, 26 hoog, naar beneden waar een zee van kleine lichtjes aan zijn voeten ligt. "Ik sta hier nog drie jaar onder contract. Aan het einde ben ik 31 en vind ik het eigenlijk wel mooi geweest. Dan hou ik er waarschijnlijk mee op."

Lees het gehele interview met Jhonny van Beukering in Jakarta in De Gelderlander van zaterdag 29 oktober 2011.

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.









Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië   Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Icon_minitimedo 9 feb 2012 - 8:57

Van Beukering al geen international meer


Jhon van Beukering heeft nog geen officiële interland gespeeld voor Indonesië, zijn carrière als international is echter al voorbij. De spits komt uit in een 'illegale' competitie en is daardoor uitgesloten voor de nationale ploeg.

Na een conflict met de nationale voetbalbond begonnen Pelita Jaya, de club van Van Beukering, en de overige clubs van het hoogste niveau een eigen competitie. De bond heeft het besluit genomen spelers uit de illegale competitie niet te selecteren voor de nationale ploeg. Van Beukering moest eerder al lang wachten op zijn paspoort, daardoor moest hij zijn debuut met regelmaat uitstellen.

De voorhoedespeler liet zich naturaliseren om uit te kunnen komen voor Indonesië. "Maar zolang hij in de verkeerde league uitkomt, speelt Jhon geen interlands", zegt Wim Rijsbergen, technisch directeur van de Indonesische voetbalbond, in gesprek met het Algemeen Dagblad.

"Er is ook een competitie van de voetbalbond gestart. Daaruit is een Onder 23-team samengesteld, dat de nationale ploeg vormt. Ik kan wel anders willen, maar heb daar geen invloed op. Ik ben in dienst van de bond en de rijke, grote bazen maken ruzie", aldus Rijsbergen.

Van Beukering heeft zijn interlandcarrière echter nog niet uit zijn hoofd gezet, weet zaakwaarnemer Edwin Olde Riekerink. "Er is veel onduidelijkheid. Mogelijk komt er een nieuw bestuur en wordt alles teruggedraaid."

VoetbalPrimeur
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië   Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Icon_minitimema 16 apr 2012 - 17:43

Twee goals Jhonny van Beukering in Jakarta

maandag 16 april 2012 | 16:13 | Laatst bijgewerkt op: maandag 16 april 2012 | 17:06


ARNHEM/JAKARTA - Jhonny van Beukering heeft zijn eerste twee doelpunten gemaakt voor FC Pelita Jaya in de Indonesische competitie. De 28-jarige goalgetter uit Arnhem viel twintig minuten voor tijd in bij FC Pelita Jaya en zorgde met een machtig afstandsschot voor de 3-0 tegen Gresik United.
Vlak voor tijd maakte de oud-prof van Vitesse, NEC, De Graafschap, Feyenoord, FC Zwolle en Go Ahead Eagles van dichtbij zijn tweede goal: 4-0. Daar bleef het bij in Jakarta.

Het was de tweede wedstrijd voor de 28-jarige spits uit Arnhem, die een driejarig contract heeft bij de ambitieuze club op het eiland Java. Vorig week debuteerde hij voor zo'n 6.000 mensen met een nederlaag.

© Gelderlander 2012, op dit artikel rust copyright.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië   Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Icon_minitimema 22 okt 2012 - 16:44

Jhon van Beukering naar Azië Cup

zondag 21 oktober 2012 | 20:32 | Laatst bijgewerkt op: maandag 22 oktober 2012 | 07:07


ARNHEM - Jhonny van Beukering, spits van voetbalclub FC Presikhaaf is op opgenomen in de selectie van Indonesië voor deelname aan de AFF Cup, ofwel de Azië Cup. "Hij vertrekt op 6 november naar Indonesië", vertelde zijn broer Dennis van Beukering, trainer van FC Presikhaaf, zondagtermiddag na de bekerwedstrijd tegen WAVV.

De wedstrijden om de Azië Cup 2012 worden gespeeld van 24 november tot 22 december in Maleisië en Thailand. FC Presikhaaf moet het daarom wekenlang stellen zonder zijn spits.

Tegenover het naderende afwezigheid van Van Beukering staat de terugkeer van Esen Gürbüz, na een vakantieperiode.

© Gelderlander 2012, op dit artikel rust copyright.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Gesponsorde inhoud





Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië   Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Van Beukering staat voor debuut voor Indonesië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesische voetbalbond informeert bij Van Beukering
» Voetballer Stefano Lilipaly van Almere City FC maakt woensdag zijn debuut als international voor Indonesië.
» 'Topfitte Van Beukering prima aanwinst voor Dordrecht'
» Van Beukering met Indonesië naar Azië Cup
» Leprabestrijding staat voor tweede doorbraak

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: