Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Op Harley Davidsons vanaf Nieuwestad naar Indonesië voor weeshuis

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Op Harley Davidsons vanaf Nieuwestad naar Indonesië voor weeshuis Empty
BerichtOnderwerp: Op Harley Davidsons vanaf Nieuwestad naar Indonesië voor weeshuis   Op Harley Davidsons vanaf Nieuwestad naar Indonesië voor weeshuis Icon_minitimedo 9 jun 2011 - 20:45

Op Harley Davidsons vanaf Nieuwestad naar Indonesië voor weeshuis


LEEUWARDEN, 6 juni 2011 - Dirk Dijkstra en Jane Cohen uit Leeuwarden zijn zondagmiddag gestart met hun intercontinentale bike trip naar Indonesië. De eerste kilometers werden ze vergezeld door honderden Harley Davidsonrijders.

Met deze sponsortocht op twee oldtimer Harley’s hopen Dirk en Jane 40.000 euro in te zamelen voor een tweede kindertehuis van de Stichting Amurang op het Indonesische eiland Sulawesi.
Het Leeuwarder koppel vertrok gistermiddag rond twaalf uur een trip van 25.000 kilometer vanaf het Waagplein in de Friese hoofdstad. Over vierenhalve maand hopen ze in Amurang te arriveren. De tocht gaat door Rusland, Mongolië, China, Laos en Maleisië. De kortste route door Pakistan geldt als te gevaarlijk.

,,Het is fantastisch dat je zoveel support krijgt van andere Harley Davidsonrijders’’, aldus Dirk Dijkstra. De coureurs verbleven het hele weekeinde in Leeuwarden voor de Benelux HOG Rally, een jaarlijks treffen voor Harley Davidson-liefhebbers.

Door giften van bedrijven en particulieren willen Dirk en Jane 40.000 euro bij elkaar brengen voor een weeshuis voor zestig kinderen. ,,Sponsors mogen bijvoorbeeld 1 eurocent per kilometer geven. In totaal sponsor je dan € 250,--. Maar je mag ook meer of minder geven’’, aldus Jane.

De Friese stichting ‘Kinderen voor Amurang’ heeft eerder een kindertehuis gebouwd op Sulawesi. Dirk en Jane hebben zich aan dit project verbonden na een verblijf van Dirk in Indonesië. ,,Ik heb gezien dat het land veel sociale problemen heeft. Wij kunnen wat voor de mensen daar betekenen’’, aldus Dirk.

Dirk en Jane zullen tijdens hun reis het thuisfront en de sponsors zoveel mogelijk op de hoogte houden van hun avonturen via www.leeuwardenamurang.com.


Op Harley Davidsons vanaf Nieuwestad naar Indonesië voor weeshuis 1307634528-30
Foto: Het vertrek vond plaats in de stromende regen.

Leeuwarder Nieuws
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Op Harley Davidsons vanaf Nieuwestad naar Indonesië voor weeshuis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op Harley Davidsons vanaf Nieuwestad naar Indonesië voor weeshuis   Op Harley Davidsons vanaf Nieuwestad naar Indonesië voor weeshuis Icon_minitimeza 11 jun 2011 - 22:53

Droom van motorkoppel aan duigen gereden door vrachtwagen

Geschreven door Redactie op 11.06.2011, 14:02

BERLIJN - Wat een prachtige motorreis naar Indonesië moest worden, eindigde afgelopen donderdag in een ware nachtmerrie voor het koppel Dirk Dijkstra en Jane Cohen. Het koppel, uit Leeuwarden, wilde met deze reis geld ophalen voor een nieuw te bouwen kindertehuis in Indonesië. Jane had haar baan opgezegd en Dirk, die als zzp-er werkzaam is, nam al een tijdje geen werk meer aan.

Op de tweede dag van hun lange reis op een rustige autoweg honderd kilometer voor Berlijn gaat het mis. Dirk Dijkstra vertelt op zijn weblog: "Op een nu rustige snelweg ruim 100 kilometer voor Berlijn, rijdend achter Jane en met grote regelmaat kijkend in mijn achteruitkijkspiegels, zie ik ineens een megagrote grill van een MAN-vrachtauto in mijn spiegel. Ik roep naar Jane: "Kijk uit, van de weg!", maar voor mij is het te laat..."

"Een vrachtwagen van meer dan 20 ton, bestuurd door een niet-oplettende chauffeur, rijdt met volle snelheid op de achterkant van mijn motor in. Mijn achterwiel schiet volledig onder de vrachtauto met een spoilerhoogte van rond de 30 centimeter. Wonder boven wonder blijft mijn motor recht; Jane wijkt direct uit naar de vluchtstrook en ziet alles in haar spiegel gebeuren. Een gil, een schreeuw, en meer dan 60 meter verder voordat ik samen met de vrachtauto tot stilstand kom."

Op Harley Davidsons vanaf Nieuwestad naar Indonesië voor weeshuis 1307815005-150

"Nog zittend in mijn verfrommelde zadel, roep ik door onze communicatie naar Jane, die 100 meter verder tot stilstand komt: "Jane, ik ben oké, ik sta nu naast de motor... ik ben oké."

"Tino, de chauffeur van de vrachtauto, heeft ook de schrik van zijn leven, en spreekt van geluk. Maar ik ben boos. En veel meer dan dat verdrietig, erg verdrietig. Een levensdroom op dag 2 kapot gereden door een suffe chauffeur."

De reis moet als verloren beschouwd worden. Op nieuwe motoren de reis vervolgen is helaas geen optie. En de reparatie aan de Harley Davidson motor duurt veel te lang. Voor veel landen waren strikte afspraken gemaakt. Zo hadden ze voor China toestemming moeten vragen om met een gids op 20 juli China te mogen binnenrijden. Deze vergunning gold alleen voor de kentekens van deze beide motoren.

Dirk verzucht: "Denkend aan onze reis die vervlogen is, het kapitaal wat er geïnvesteerd is in de motoren, visums en vergunningen, en vooral niet te vergeten, het goede doel waar wij met vele anderen zo enthousiast aan begonnen zijn, de realisatie van het goede doel, het nieuw te bouwen kindertehuis in Tondano, Noord Sulawesi.."


Het koppel een hart onder de riem steken, bezoek eens het weblog van Dirk Dijkstra en Jane Cohen.

Transport online
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Op Harley Davidsons vanaf Nieuwestad naar Indonesië voor weeshuis
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Fair voor weeshuis in Indonesië
» Sponsorlunch voor weeshuis in Indonesië
» Oranje "voor geld" naar China en Indonesië
» Singapore Airlines: extra lage tarieven voor herfst en winter 2009 Voor tickets naar Singapore, Indonesië, Aistralië en Nieuw-Zeeland
» BN'ers op leeftijd voor MAX naar Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: