Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 OPROEP AAN ALLE TWEEDE EN DERDE GENERATIE INDO'S IN NL

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
HuibIndo




Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 16-06-11

OPROEP AAN ALLE TWEEDE EN DERDE GENERATIE INDO'S IN NL Empty
BerichtOnderwerp: OPROEP AAN ALLE TWEEDE EN DERDE GENERATIE INDO'S IN NL   OPROEP AAN ALLE TWEEDE EN DERDE GENERATIE INDO'S IN NL Icon_minitimedo 16 jun 2011 - 10:10

OPROEP AAN TWEEDE EN DERDE GENERATIE INDISCHE NEDERLANDERS.

Beste Indische mensen van de tweede en derde generatie,
Neem even 3 minuten de tijd en lees dit verhaaltje van een tweede generatie Indo (58 jaar) die hier in NL geboren is. Ik schrijf dit niet uit eigenbelang, maar vanwege diep respect voor de generatie van mijn ouders en grootouders die allen min of meer gedwongen hier in Nederland terecht zijn gekomen…..In Nederland Door Omstandigheden……..
Ik was dinsdag 14 juni jl. aanwezig bij het protest en petitie overhandiging van een groep Indische (oudere) mensen (Stichting Japanse Ereschulden) bij de Japanse Ambassade te Den Haag. Deze groep probeert al meer dan 20 jaar compensatie en erkenning te verkrijgen m.b.t. de ontberingen, achterstallige soldij en het grote leed dat deze groep Indische Nederlanders is aangedaan.
Ik ben ervan overtuigd dat DE MEERDERHEID van jullie ouders, grootouders, ooms of tantes diezelfde ellende hebben moeten meemaken. Echter, deze generatie sterft langzaam uit……. Tijdens de bijeenkomst bij de Japanse ambassade waren zegge en schrijve SLECHTS 4 PERSONEN aanwezig van de “tweede generatie” en NIEMAND van de “derde generatie". Ikzelf was diep onder de indruk van de aanwezigheid van oude tot zeer oude Indische Nederlanders. Ondanks allerlei lichamelijke gebreken van velen stonden zij daar, vastberaden EN onmiskenbaar. Ik was diep onder de indruk van hun verhalen. Alhoewel mijn ouders, grootouders, ooms en tantes mij veel verteld hebben over de ellende die ze hebben moeten meemaken, was ik zeer onder de indruk van de individuele verhalen van de groep die ik bij de Japanse Ambassade en daarna heb mogen ontmoeten. Ieder verhaal op zich getuigd van de vreselijkste ontberingen die onze voorgaande generatie heeft moeten ondergaan en écht, een ieder verdient ons respect om gehoord en erkend te worden!

Waarom schrijf ik dit stukje?
Heel simpel…..OM JULLIE ALLEMAAL OP TE ROEPEN OM DE STEM EN ERKENNING VAN ONZE VOORGAANDE GENERATIE NIET VERLOREN TE LATEN GAAN!

Op dinsdag 28 juni a.s. is er een belangrijke zitting in de 2de Kamer waarbij een Kamercommissie VWS, staatssecretaris mw. Veldhuijzen zal ondervragen over o.a. erkenning en compensatie m.b.t. de generatie van onze (groot)ouders. Deze zitting wordt gehouden op dinsdag 28 juni a.s., 2e Kamergebouw Lange Poten 4 te Den Haag, aanvang 16.00 uur.
IK DOE EEN OPROEP AAN ALLE TWEEDE EN DERDE GENERATIE INDO’S. KOM OP 28 JUNI A.S. NAAR DEN HAAG!!! ONZE (GROOT)OUDERS VERDIENEN ONS RESPECT EN ONZE STEUN OM EINDELIJK ERKEND TE WORDEN!!! LAAT ONS VOOR EENS EN VOOR ALTIJD DUIDELIJK MAKEN AAN DE POLITICI DAT ONZE (GROOT)OUDERS GROOT ONRECHT IS AANGEDAAN!! Kom op 28 juni a.s. naar Den Haag. Laat ons omstreeks 15.30 uur verzamelen op het PLEIN en om 16.00 uur plaatsnemen op de publieke tribune van de 2de kamer. Ik hoop echt dat mijn oproep zal werken en hoop nog meer dat er te weinig plaatsen zijn door grote opkomst! Laat dit geen reden zijn om NIET te komen. Komt allen en laat de Haagse politici zien dat de Indische gemeenschap wel degelijk staat voor gerechtigheid en vooral hoe groot onze (kiesgerechtigde) gemeenschap is!
Als laatste…….wellicht een overbodige opmerking……wij zijn Indische Nederlanders met een uitzonderlijk fijne, innerlijke, beschaving. Wij demonstreren en steunen in stijl, met de beschaving en waardigheid die wij van “thuis” hebben meegekregen; het laatste dat ik wil veroorzaken is een chaos in Haagse binnenstad. Dus ik verzoek jullie om in een rustige sfeer naar het PLEIN te Den Haag te komen en in “stil” protest bij elkaar te komen met zo veel mogelijk Indische Nederlanders. Graag tot ziens op dinsdag 28 juni a.s. om 15.30 uur op het PLEIN te Den Haag. En géén djam karet ja! Kom dus op tijd!

Huib Boreel

Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

OPROEP AAN ALLE TWEEDE EN DERDE GENERATIE INDO'S IN NL Empty
BerichtOnderwerp: Re: OPROEP AAN ALLE TWEEDE EN DERDE GENERATIE INDO'S IN NL   OPROEP AAN ALLE TWEEDE EN DERDE GENERATIE INDO'S IN NL Icon_minitimedo 16 jun 2011 - 10:55

Zie ook de berichtgeving hier.

!! Bij deze wil het Indisch Platform u allen uitnodigen voor een drankje en hapje tevoren om 14.00u bij Luden (Plein 6-7) waarna wij gezamenlijk richting 2e kamergebouw gaan.!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
OPROEP AAN ALLE TWEEDE EN DERDE GENERATIE INDO'S IN NL
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De derde en vierde generatie Molukkers
» Indonesië overweegt derde executieronde 
» Derde bom in Jakarta ging niet af
» Indos pioneers of Dutch pop music
» Derde deel FloraReeks

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: